{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Seat arona

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Po odlični večerji v Barceloni, za katero še nismo vedeli, ali spada v Španijo ali Katalonijo, nam je natakar ponosno zaupal, da že 20 let vozi samo seate. In da ima zdaj zaradi nove arone veliko težavo.
Seat arona
Foto: Matej Mihinjač
23. 10. 2017 ob 23:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera seat arona
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Že pet seatov je zamenjal v tem času in z vsemi je super zadovoljen, sedaj pa je žena videla na slikah arono in mu ne da miru. Njegov novi leon FR je ogrožen, ampak pravi, da se bo vseeno boril. Očitno si lahko tudi z avtomobilom kupi mir pri hiši, čeprav gre v osnovi samo za prevozno sredstvo, ki te pripelje od točke A do točke B. Ampak Seat pravi, da je njihova arona več kot le to. Da gre za najbolj vznemirljiv kompaktni križanec.

Španci še nikoli niso imeli toliko modelov v ponudbi, s katerimi zdaj pokrivajo tri četrtine trga, in še več jih bo v prihodnosti, arona pa bo med vsemi novostmi najbolj skrbela za povečanje prodajnih številk. Pravijo, da je to avto za tiste, ki verjamejo, da so leta samo številka, torej za vse. Kot vidimo, se itak večina voznikov danes navdušuje nad višjim sedenjem in okrasno plastiko, zato avti, kot je arona, rastejo kot gobe letošnjo jesen. In skoraj vsi omogočajo določeno mero personalizacije, v tem primeru je lahko kar 68 barvnih kombinacij, ker so poleg običajne na voljo še tri drugačne barve strehe in stebričkov. Na C-stebričku je vedno še X, da boste vedeli, da je to križanec.

Arona je majhen avto. Samo 4,138 metra meri v dolžino in s tem ni bistveno večji od ibize, s katero si deli platformo MQB A0. Je pa zato najmanj 190 mm oddaljen od tal. To bo všeč vsem voznikom, sploh voznicam, ki se večinoma vozijo sami (ali same) oziroma z otroci, ko jih je treba odpeljat v vrtec ali šolo. Vseeno gre v osnovi za avto, ki mora biti prijeten tudi v mestih, ima pa spet presenetljivo velik prtljažnik. Kar 400 litrov meri, to je več od konkurence, znotraj pa ima še uporabne kaveljčke in dvojno dno.

Drugo leto bodo merilniki pred voznikom lahko tudi digitalni, čeprav so tudi analogni čisto prijetni, ker so bolje berljivi. Bolj pomembno je, da se njihov sistem lahko povezuje z vsemi mobilnimi napravami preko Applovega CarPlay, Googlovega Android Auto ali pa kar MirrorLinka. Ena najbolj zanimivih novih tehnologij je Amazonova Alexa, ki prepoznava govor in bo prav tako premierno na voljo kmalu. Pri boljših paketih opreme je odlična tudi kamera za vzvratno vožnjo, ki sliko prikazuje na velikem 8-palčnem zaslonu, lahko si omislite 300-vatno ozvočenje Beats in ambientalno osvetlitev notranjosti.

Ker je Seat del velikega koncerna Volkswagen, seveda lahko uporabi vse sodobne tehnologije, ki vozniku pomagajo, da je bolj varen na cesti. Na primer samodejno zaviranje, če se pojavi nevarnost naleta, zaviranje, ko voznik ne vidi prečnega prometa od zadaj, opozorilnik na vozila v mrtvem kotu, prilagodljivi radarski tempomat in samodejno parkiranje.

Med samo vožnjo pa bo vozniku všeč predvsem, da je sredinska konzola rahlo zasukana k njemu, da ima vse bolj na dosegu roke. Ergonomija je odlična, dovolj je odlagalnih mest, tudi za telefon pred ročico menjalnika, kje je podlaga gumirana, da se med vožnjo ne vozi levo-desno, in Španci so se potrudili tudi pri izbiri materialov, čeprav seveda ne morejo uporabiti neke prestižne mehke plastike, ker bi bil potem avto predrag. Cen še ne poznamo, bo pa avto pri nas nekje v začetku prihodnjega leta. Od arone ne pričakujte izrazitega udobja med vožnjo. Avto je po občutku kar čvrst in blaženje je nastavljeno na trdo, da se lahko z veseljem podi čez ovinke. Če so ceste slabe, se jih kar čuti, kjer je asfalt krasen, gre pa prav lepo in v rokah deluje lahkotno. Priporočam močnejši bencinski motor (1.0 TSI) namesto turbodizelskega, ker je veliko bolj prijeten in dinamičen, s čimer se lepše poda značaju arone.

Seveda nisem pozabil na podatke o motorjih in menjalnikih. Najprej boste lahko izbirali med bencinskima 1.0 TSI s 70 in 85 kW (95 in 115 'konjev') ter dizelskima 1.6 TDI s prav tako 70 in 85 kW (95 in 115 'konjev'), različica FR bo imela bencinski 1.5 TSI s 110 kW (150 'konjev'), sredi 2018 pa dobimo še 1.0 TSI na stisnjen zemeljski plin s 66 kW (90 KM). Seat ponosno razlaga, da imajo eno najbolj razširjenih palet vozil na CNG, kar v Sloveniji v tem trenutku še ni neka posebna prednost, morda pa se kdaj v prihodnosti tudi to spremeni. Pri osnovnih motorjih je menjalnik petstopenjski ročni, pri močnejših šeststopenjski, ob doplačilu pa sedemstopenjski DSG.

2017 je odlično leto za Seat, najboljše po rekordnem 2001. Letos so prodali že 354.900 vozil, kar je enako kot leta 2013 v celotnem letu in predstavlja 13 do 14-odstotno rast. Kaže pa še bolje, ker kmalu pripelje tudi večji križanec s sedmimi sedeži. Če se bodo tudi politiki uspeli dogovoriti o usodi svojega naroda, so za Seat v prihodnosti rezervirani zelo svetli časi, sploh zdaj, ko jim je tudi Volkswagen pustil, da zadiha s polnimi pljuči in kakšno tehnologijo uporabi tudi prvi.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 2 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 3 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 4 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 7 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 7 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 8 meseci  | 
Ford Povezovanje ugotovitev pri zdravljenju ... pred 10 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 10 meseci  |