Čeprav je največji, so včasih imeli še večjega predstavnika, saj se spomnite antare, a ne? Tudi tisto so izdelali v španoviji s še enim proizvajalcem, takrat s Chevroletom. Grandland X pa stoji na platformi peugeota 3008, kar je povsem logično, ker vemo, da je francoski koncern PSA od nedavnega lastnik nemškega Opla. Dolg je štiri metre in pol in tako od mokke X oziroma crosslanda X daljši za okoli 20 centimetrov. Znotraj ponuja pet sedežev in 514 litrov prostora v prtljažniku. Da ga boste lažje postavili v kontekst, tole je tekmec tiguanu, tucsonu, kadjarju in še številnim drugim, ker je segment zelo bogat.
Podobno kot manjši crossland X tudi ta svojo višino skriva z navidezno plavajočo streho, poglejte fotografijo modrega s črnima strešnima lokoma, ker se rjavi na ostalih fotografijah s tem ni bahal. In čeprav ima polno plastičnih zaščit, tole vseeno ni stroj za brezpotja, ob le dvokolesnem pogonu se bo res dobro počutil le na asfaltu. Sicer ponuja še sistem grip control, ki z zaviranjem levega ali desnega kolesa malo bolj učinkovito razporeja navor in skrbi, da je oprijema za ščepec več, ampak ga kljub večji oddaljenosti od tal ne zamenjajte za karkoli terenu primernega.
Po prvi vožnji lahko dodam, da je notranjost prijetna. Ob velikih steklih je preglednost dobra, notranjost deluje zelo zračno in prostorno, nekaj na račun samih mer in nekaj zaradi številnih vzdolžnih linij, ki malce prelisičijo oči in vse skupaj potem deluje še širše. Materiali so kakovostni in celotna armaturna plošča je zelo pregledna, ker je stikal malo, zaslon pa dobro odziven. Sorodstva s 3008 se znotraj ne čuti, občutek na volanu je povsem 'oplovski', notranjost pravzaprav tudi.
O voznih lastnostih bomo kakšno več rekli pri testu, po dobrih sto prevoženih kilometrih se mi zdi vozniško dober, volan je lepše obtežen in bolj komunikativen kot pri manjšem crosslandu X, kar je pohvalno in je bilo tudi nujno, ker so kupci tega segmenta bolj zahtevni. Prav je tako, ker odštejejo več denarja, predvsem pa tudi ostali tekmeci narekujejo oster tempo. Morda zanimivost, precej dobro voznost zagovarjajo z eno najmanjših mas v segmentu, obe različici tehtata manj kot 1.400 kilogramov.
Zaenkrat sta v ponudbi le dva motorja: 1,2-litrski trivaljni turbobencinar s 96 kilovati moči, po katerem najbrž ne bo toliko povpraševanja, ali pač, če bo cena bistveno ugodnejša od druge alternative. Ta je dizelska s prostornino 1,6 litra in ob 88 kilovatih oziroma 120 'konjičkih' je na voljo z ročnim ali samodejnim menjalnikom. Pri Oplu pravijo, da z obema motorjema pokrijejo več kot 50 odstotkov potreb kupcev, za tiste, ki ste bolj zahtevni, pa naslednje leto pripravljalo še dvolitrsko dizelsko različico z okoli 180 'konjički', ki bo na voljo še z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Celo priključni hibrid bo na voljo. No, sam sem kilometre nabiral z dizelsko različico in za običajno vožnjo je res dovolj zmogljiva.
Še nekaj ostalih poudarkov, ki vas bodo nemara zanimali. Prtljažnik lahko odpirate z nežno brco, kar smo že kje videli, sedeži v doplačljivi obliki ponujajo certifikat AGR, Oplov OnStar je tudi v tem vozilu in celo v WiFi hotspot se lahko spremeni grandland X. Tudi android auto je na voljo, če bi želeli preko zaslona izrisovati Googlove zemljevide, ki jih poganjate preko telefona. Pa še kaj drugega.
Vsaj 20.490 EUR bo treba odšteti za grandland X, če kljub velikemu imenu za vas še vedno ni dovolj velik, pa bo treba počakati do leta 2020 na še večji model. Edino za ime bo težka, jaz ugibam, da bo kakšen megaland X. Ali pa ultraland X. Gigaland X?