Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Škoda octavia RS in scout

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Škoda octavia je v osnovi precej umirjen avtomobil, ki najbolj navduši s praktičnostjo. Ta model je idealen stroj za družino, ki potrebuje veliko uporabnega prostora. Je pa lahko tudi bolj divji avto in to celo v dve povsem različni smeri.
Škoda octavia RS in scout
Foto: Škoda
17. 4. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera škoda octavia RS in scout
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ampak, saj to že veste, kajne? Lahko je RS ali scout. Prvi je za tiste 'fotre', ki bi mularijo radi čimprej odpeljali iz vrtca domov, drugi pa za 'fotre', ki bi mularijo radi zapeljali nekam visoko na smučarijo. In obojih je očitno kar nekaj, saj obe različici pri nas skupno predstavljata četrtino prodaje octavie. Pri športnem RS devetdeset odstotkov predstavlja različica z dvolitrskim motorjem TDI s 135 kW moči, z ročnim menjalnikom in oznako combi, torej karavansko zadnjico.

Na Dunaju so nam pripravili dva poligona, najprej sem se zapeljal s športnim RS. Že z dizelskim motorjem v nosu je dovolj živahen, res pa zaživi šele z dvolitrskim turbobencinarjem in s 169 kW moči. V drugi polovici leta pride še nekoliko močnejša različica, ki bo ponudila 180 kW moči, po domače 245 'konjičkov'. Saj veste, octavia je Škodina različica golfa in tudi tam je GTi bistveno bolj zanimiv od dizelskega GTD.

Octavia RS seveda ni dirkalnik in na tehnično precej zahtevnem poligonu so se hibe vsestranskosti hitro pokazale. Nagibanja je nekaj in prenos mase med osema je mogoče pri zaviranju ter pospeševanju hitro opaziti. Tudi podkrmiljenje je značilno, vseeno pa se je izkazala za presenetljivo okretno in zabavno. Občutek na volanu je zelo dober in na cesti boste z njo uživali.

Preizkusil sem dvokolesno gnano turbobencinsko in štirikolesno gnano dizelsko različico. Pogon 4x4 je namreč na voljo le z dizelskim motorjem in še to le, če se boste zanj odločili, sicer bo motor vseeno poganjal le sprednji kolesi. V začetku, ko je bila steza suha, štirikolesni pogon sploh ni prišel do izraza, popoldne pa je začelo deževati in na ozkih ter zaprtih delih se je oprijem bistveno zmanjšal, takrat je razlika postala bolj očitna. V prid štirikolesno gnani različici, seveda. Sam bi sicer izbral turbobencinsko izvedenko, torej le dvokolesno gnan avtomobil, če že sprašujete.

Če uživate na slabih podlagah, pa je za vas scout. Ta je od navadne octavie za tri centimetre bolj oddaljen od tal, štirikolesni pogon ima tudi, in čeprav ni pravi terenec, se slabe podlage sploh ne ustraši. V bistvu ga lahko izdajo le predolgi previsi in dolga medosna razdalja, zaradi katere lahko hitro praska s trebuhom po tleh, a na našem poligonu se to ni zgodilo, pa je bilo kar nekaj elementov zelo zahtevnih. Vsekakor impresivno, ker ne verjamem, da se bo sploh kateri od lastnikov vozil po tako zahtevnih poteh.

Preverjali smo bočni naklon in tam ni bilo nikakršnih težav, pozitivno pa me je presenetilo, da tudi pri prenosu pogona med obema osema in stranema vozil ni bilo nobenih težav. Elektronika dovolj hitro reagira in vaja, ki jo vidite na fotografiji, ni bila noben izziv. Tudi samodejni sistem za spuščanje po klancu navzdol deluje vrhunsko, smo se spuščali po takšni strmini, da bi še hodil težko, pa je avtomobil ostal povsem miren. Zato še enkrat ponavljam tisto, kar smo pred prenovo že zapisali v testu. Scout je idealni križanec, ker je moderen avtomobil težko bolj vsestranski.

Octavia je skratka avtomobil, ki lahko pokriva potrebe in želje skoraj vseh kupcev. Za manj zahtevne je prava povsem navadna, za navihane RS, avanturisti pa lahko posežete po različici scout. V vsakem primeru pa boste s seboj lahko peljali še za 600 litrov prtljage in povrh še celo svojo dužino.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 4. 12. 2021
December 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 tedni  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 4 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 6 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |