Glede na to, da je tudi svetovna statistika prodaje podobna slovenski, je od skupno 3,5 milijona prodanih C3 večina šla v roke ženskih voznic.
Saj se spominjate leta 2002? Takrat je Euro za svojo valuto prevzelo 12 članic Evropske Unije in takrat je Citroën na ceste zapeljal prvo generacijo modela C3. Z jajčasto obliko je bil pravi posebnež, se spominjam, da je gospodičnam prinašal nasmehe na obraz, zelo nežnih linij in kot nalašč za mestne opravke kakšne gospodične. No, potem je leta 2009 prišla druga generacija C3, oblikovno bistveno manj posebna in atraktivna, še vedno pa predvsem nežno ukrivljena in še vedno po okusu žensk. Glede na to, da je tudi svetovna statistika prodaje podobna slovenski, je od skupno 3,5 milijona prodanih C3 večina šla v roke ženskih voznic.
Pogled na statistiko torej pove, da ima ta model očitno neizkoriščen potencial pri moških, pa tudi pri mlajših kupcih, saj je odstotek kupcev, ki so mlajši od trideset let, majhen. Tole je sedaj tretja generacija in če vprašate mene, res dobro izgleda, morda celo dovolj, da bo premamila več moških in tudi mlajše kupce. Mislim, primerjajte ga s polom, fiesto, corso in ostalo druščino, meni se zdi, da zelo izstopa. Pomagajo tudi zaščite airbump, kakršne ima že cactus, pa tudi gobec je precej simpatičen in udaren. Predvsem bolj resen in manj ženski. Zadek pa, no, glede na ostalo malo mlačen.
Znotraj je stikal malo in čeprav je pomikanje po 7-palčnem zaslonu kar hitro in bistveno bolj odzivno kot včasih, že takoj pogrešam, da ni fizičnih stikal vsaj za klimo. Sicer pa je vse skupaj precej barvno in zanimivo, vse je nekako podrejeno oglatim oblikam, le poglejte zračnike na armaturni plošči ali pa 'kracarije' po sedežih. Sicer pa je plastika na vratih in izven modnih usnjenih elementov povsod trda. Sedeži bočne opore sicer skorajda ne poznajo, so pa precej prostorni in zelo udobni, ravno napredek pri prostoru je tisto, kar Citroën pri novem C3 posebej poudarja. S centimetrom manj od štirih metrov dolžine in s 300-litrskim prtljažnikom je bojda med najprostornejšimi.
Vozniško od tega segmenta pričakujem predvsem preglednost in lahkotnost, saj veste, da je to najbolj pomembno, ko boste švigali po mestu. C3 je prijeten, ven se vidi super, ker so stebrički ozki, volan je lahkoten in ko smo se vozili po Barceloni, sem bil v njem prav zadovoljen. Ne pričakujte pa preveč, posebej hitro šviganje po izvenmestnih cestah mu sploh ne paše in podvozje svoje pripombe zelo jasno sporoča. C3 ni na nivoju kakšne fieste, a tudi noče biti, ker nagovarja predvsem z udobjem. Tudi krmilni mehanizem je premalo sporočilen za hitro vožnjo.
Na voljo so zaenkrat trije trivaljni bencinski motorji z močmi 68, 82, in 110 'konjev', najmočnejši bo od februarja dalje na voljo še s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Turbodizelska stroja sta dva, in sicer HDi 75 in HDi 100. Obe oznaki prav tako sporočata število konjskih moči, ki ju motorja razvijeta. Na premieri sem se najprej zapeljal s trivaljnim bencinskim motorjem z 82 'konjički' in po mestu je bil krasen, vzpon do parka nad Barcelono pa mu je dal vetra. Predlagam, da takšen motor izberete predvsem nezahtevni vozniki, ostali pa raje močnejši z 81 kW moči oziroma 110 'konji'. Tega sem zapeljal v kombinaciji s samodejnim menjalnikom in je bolj prijeten, zaradi zgoraj naštetega pa vseeno ne obožuje dinamike.
Po vzoru opla adam in nekaterih ostalih tudi C3 odslej ponuja kup dodatkov za personalizacijo. Poleg dvobarvne zunanjosti in treh različnih barv ostrešja še štiri pakete celotnega izgleda, skupnih kombinacij pa je toliko, da boste le stežka na cesti srečali povsem enak C3. Če se ne bo izkazalo, da so večini všeč enake stvari … Prvi paket opreme nima 7-palčnega zaslona na dotik, ostala dva pa, in tudi airbump ni povsod serijski.
Od tehnikalij C3 ponuja zanimiv sistem ConnectedCam, integrirano kamero, ki med vožnjo snema dogajanje na cesti pred vami in ob trku samodejno posnetek tudi shrani. Pol minute za nazaj in minuto še po trku. Obenem si fotografijo ali posnetek lahko s pomočjo aplikacije za telefon shranite še sami. Tudi brez trka. Med opremo je še opozorilnik pred zapuščanjem voznega pasu, C3 opozarja na vozila v mrtvem kotu, pa telefon lahko povežete z zaslonom avtomobila in potem se njegova slika prezrcali nanj. Če nimate ravno ogromnega samsunga note, je zadeva kar priročna, denimo za prikaz vodenja navigacijske naprave. Tudi eksplodiralo ne bo, kot to zna note.
Ker vem, da si ga nekateri, pardon, nekatere že precej želite, še to: C3 k nam pripelje januarja in čeprav cena še ni znana, uvoznik pričakuje, da bo ostala na nivoju trenutne. Seveda pa upoštevajte, da C3 odslej ponuja več dodatkov, ki vas bodo premamili, zato bo kakšen evro več odletel iz denarnice še na račun le-teh.