Megane je za Renault eden najpomembnejših modelov, ki je od leta 1995 prepričal že 6,6 milijona kupcev. Tretja generacija je na trgu vztrajala debelih osem let, kar je v avtomobilskem svetu veliko in verjetno se vsi strinjamo, da je kljub lepotnim popravkom vedno težje držala korak s številčno in zahtevno konkurenco. Četrta generacija ga bo bistveno lažje, samo poglejte jo.
Novi megane je že oblikovno zelo vpadljiv. Spredaj zaradi dveh 'bumerangov', ki skupaj s preostalim delom žarometa tvorita črko C. Ponoči je ta vzorec precej prepoznaven in vas bo ob doplačilu za polni LED tudi dodobra osvetlil. Tudi zadek je zelo markanten, sicer ne toliko kot v drugi generaciji s tisto nerodno ritjo, če se spomnite, ga pa boste vseeno hitro opazili, ker se zadnje luči zajedajo preko celotne širine vozila, vmes jih preseka le logotip. Pač, oblikovni pristop, ki ga je Renault ponudil že s talismanom in bo pozneje najbrž še na novem cliu ter ostalih. V naslednjih dveh letih namreč pričakujte še pet novih modelov te znamke.
Renault se hvali, da je megane prostornejši od večine tekmecev, prtljažnik naj bi bil s 434 litri prostornine večji od astrinega, golfovega in focusovega, za noge potnikov zadaj pa je nekaj centimetrov več prostora kot pri prejšnjem meganu. Novinec je namreč zrasel v dolžino za skoraj šest centimetrov in pol, je 25 milimetrov nižji od predhodnika, krajši so previsi in občutno širša oba koloteka. Že zaradi tega deluje bolj nabito in zasidrano na cesto, posledično tudi odmislite prihod kupejevske različice. Petvratna je po mnenju Renaulta dovolj drzna, da za slednjo ni potrebe. Pride pa karavan.
S tehnološkega vidika vas bo prepričeval doplačilni zaslon na dotik, ki meri 8,7 palca in je med največjimi v segmentu, poznamo pa ga že iz talismana in espacea. Preko njega lahko upravljamo s celotnim naborom funkcij, ki jih ponujata že ostala modela, in nasploh deluje hitro ter je pregleden. Tudi spreminjanje voznih parametrov je na voljo, pri čemer spremembe na blaženje ne vplivajo, spremenijo pa motorne parametre, občutljivost stopalke za plin in krmilni mehanizem, v načinu comfort vas bo razvajala še sedežna masaža.
Bogat je spekter varnostnih pripomočkov, na voljo so vsi, ki jih Renault trenutno sploh ponuja: torej aktivni tempomat, aktivno zaviranje v sili, bralnik prometnih znakov, opozorilnik za premajhno varnostno razdaljo, opozorilnik za zapuščanje voznega pasu, opozorilnik na vozila v mrtvem kotu, luči s samodejnim prilagajanjem dolžine snopa in samodejni parkirni pomočnik. Ob primernem doplačilu skratka ogromno.
Megane je tudi edini v segmentu, ki ponuja štirikolesno krmiljenje 4Control. To je žal na voljo le v različici GT, drugod ga ni niti opcijsko. GT je trenutno najbogatejši paket opreme, kateremu pritiče 1,6-litrski turbobencinski motor z 205 'konjički', ima čvrstejše blaženje, večje zavore in bolj direkten krmilni mehanizem. Dokler seveda na ceste ne zapelje brutalni RS, ta bo na voljo prihodnje leto in bo prav tako ponujal sistem 4Control.
Motorna paleta je bogata, na voljo je kup bencinskih in dizelskih agregatov, bojda pa boste najraje posegali po 1,5-litrskem motorju dCi 110. Ta bo kmalu dobil še izvedenko s hibridno pomočjo, ki bo shranjevala energijo z zaviranj in jo sprostila ob večjih obremenitvah. Tudi paketov opreme je veliko, šest, če smo natančni, najbolj priljubljen bo tretji po vrsti, ki se mu reče intens. Nekatere različice so že v osnovi povezane z novim 7-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. Začetna cena za različico s starim bencinskim motorjem, ki ga najbrž ne bo kupil skoraj nihče, znaša 13.990 EUR, že takoj pa Renault ponuja tisoč evrov popusta. Najbolj priljubljeni dCi 110 intens vas bo tako stal 17.490 EUR, kar je dobra cena. Zanimiva sta tudi oba paketa financiranja, zlasti tisti, ki jamstvo podaljša na pet let, za vse to obdobje vključuje brezplačne redne servise in prvo leto tudi celoten strošek zavarovanja kasko.
Še nekaj cen:
renault megane sCe 115 life – 13.990 EUR
renault megane TCe 110 zen – 14.990 EUR
renault megane GT 205 EDC – 24.890 EUR
renault megane dCi 90 zen – 16.290 EUR
renault megane dCi 110 intens – 18.490 EUR
renault megane dCi 130 GT line – 21.390 EUR