Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mercedes-Benz A

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Na najmanjši mercedes-benz z zvezdo na nosu začne človek gledati drugače, ko mu v roke porinejo ključe najbrutalnejše različice A45 AMG in ga povabijo na dirkališče.
Mercedes-Benz A
Foto: Anže Jereb
14. 9. 2015 ob 10:35
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera mercedes-benz A
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Namen dogodka seveda ni bilo le uživanje ob zvočni spremljavi najmočnejšega serijskega štirivaljnika na svetu in v lovljenju sape ob izjemnih pospeških, pravzaprav so nas povabili, da se zapeljemo tudi z običajnim A-jem. Tri leta so že, odkar je zadnja generacija ugledala luč sveta, in pri Mercedes-Benzu očitno menijo, da si njihov model, ki je v Nemčiji prejel nazil najlepšega avtomobila, zasluži prenovo.

Ta je nežna in vsaj vizualno dokaj neopazna, zato ni potrebe, da bi svojega dve leti starega A-ja menjali za novega zaradi izgleda. Malce sta spremenjena le oba odbijača in sprednja maska, ki sedaj izgleda polna diamantov, spremenili so še obliko luči. Zadnje svetijo v nekoliko ostrejši liniji, sprednje pa so po novem lahko tudi polne LED. Avtomobil so skratka le toliko osvežili, da izgleda še malenkost bolj nastopaško.

Tudi znotraj ni posebne revolucije, malce so spremenili obliko merilnikov, stikala na volanskem obroču so prerazporedili in sprednja sedeža imata sedaj možnost nastavljanja dolžine sedalnega dela. Ob teh spremembah velja omeniti še, da so z boljšimi zamenjali nekatere materiale, da bi bil občutek v notranjosti še bolj premijski. Koliko se spremembe dejansko občutijo, je težko reči, lahko pa potrdim, da je notranje okolje brezhibno, zvočna izolacija dobro preprečuje zunanjih zvokom, da bi prodrli v kabino, in nasploh se A pelje zelo lepo.

Motorna paleta je sveža še od prej in čeprav lahko izbirate le med dvema bencinskima in dvema dizelskima motorjema, je različic toliko, da se bo za vsakogar našla prava. Manjši 1,6-litrski bencinski agregat je na voljo v različicah A160, A180, A180 blue efficiency in A200, z močjo od 75 do 115 kW. Dvolitrski motor ponudi 136 ali pa 155 kW moči, oznaki sta 220 oz 250, obe le s štirikolesnim pogonom. Če želite dizla, je 1,5-litrski na voljo s 66 ali 80 kilovati, oznaki sta A160d in A180d, tudi tukaj je na voljo še varčnejši blue efficiency; 2,1-litrski dizelski motor pa ponuja 100 oziroma 130 kW moči, izbirate pa lahko med dvo- ali štirikolesnim pogonom.

Ob prenovi je A dobil še povsem nov dvosklopčni menjalnik z oznako 7G-DCT. Že oznaka pove, da ima sedem prestav, namenjen pa je večini različic in svoje mesto bo seveda našel še v ostalih modelih. Zapeljal sem ga v različici A220 CDI in po kratki vožnji se mi zdi, da prestavlja lepo in brez posebnih cukanj ob speljevanju. Toliko o različicah, ki jih boste kupovali, sedaj pa še malo o različici, ki je skoraj nihče ne bo vzel, je pa bistveno bolj razburljiva.

Mercedes-benz A45 AMG je daleč najbolj brutalna različica najmanjšega mercedes-benza z zvezdo na nosu. Štirikolesni pogon in 280 kilovatov oziroma 381 'konjev' pomenita, da pospešuje kot nor, sedaj po prenovi celo še bolj suvereno. Pospešek do stotice so namreč zmanjšali za 4 desetinke, zato jo sedaj ugleda že po 4,2 sekunde. Da je prepričljiv v zavojih, pa skrbi povsem nova mehanska zapora diferenciala na sprednji osi.

Jasno je, da A45 AMG že na daleč izgleda nabito. Napet kot lovska puška in nabit kot razjarjen bik. Tale na fotografijah je seveda sila opazen, je pa povsem običajen in A45 AMG lahko izgleda še bolj agresivno. V primeru, da boste izbrali poseben paket, bo dobil ogromen zadnji spojler in druge agresivne dodatke, z doplačilom za 'driver's package' pa boste z njim lahko drveli 270 km/h in ne 'le' dvajset manj.

Verjetno je mimo vas kdaj že prirohnel kateri od mercedesov z oddelka AMG in prepričan sem, da ste bili fascinirani, vsaj nad zvokom, ki je vedno brutalen. Ampak večji modeli imajo osem ali pa celo dvanajstvaljne motorje, tukaj pa je pod pokrovom le štirivaljnik. Seveda ni tako surov, je pa vseeno sila zanimiv. Zelo konkretno renči, predvsem pa pri prestavljanju v višjo iz izpuha poka kot strel iz lovske puške. Resno, če ste kdaj peljali katerega od nabritežev, ki iz izpuha malce 'usekajo', tole je druga zgodba, A45 AMG poči bistveno bolj. In pok zasvoji, sem se hitro ujel, da ves čas prestavljam le zato, da bi 'streljal'.

Bili smo na dirkališču, ki je itak edino mesto, kjer iz takšnega avtomobila lahko iztisneš vse, kar zmore. Hvalim zvezno delovanje motorja, dejansko se vrti kot atmosferski, brez udarca turbine v hrbet, povsem zvezno in z velikim veseljem do vrtenja. Ne deluje brutalno in celoten avtomobil je povsem kultiviran, le malo bolj trd. Žena bi ga z lahkoto vozila vsak dan. No, pogled na merilnik pove, da je zelo hiter in ko sem se trudil loviti inštruktorja pred menoj, je šlo konkretno hitro.

V zavoj A45 AMG ugrizne presenetljivo suvereno, nos lepo sledi in mehanska zapora očitno deluje. Tudi zadek je neverjetno stabilen, pri močnem zaviranju in vstopu v oster ovinek ni niti malo pomigal, četudi je bil program vožnje nastavljen na race, torej z manj suverenim vpletanjem sistema ESP. Inštruktor, ki je pred nami vozil model GT, je potrdil, da v primerjavi z njim A45 AMG izgublja le na ravninah, v zavojih pa je praktično enako suveren, tudi zaradi štirikolesnega pogona.

Po petnajstih krogih ni bil izmučen nihče, ne jaz, niti avtomobil. Zavore so prijele kot prvi krog, gume pa so ohranile večino profila. Najbrž ne na vseh vozilih, v enem izmed krogov sem v steklo dobil izstrelek – kos pnevmatike z vozila pred menoj, je pa bila njegova vožnja že na pogled bolj divja. Kakorkoli že, tovrstni nabriti športniki so danes vsi po vrsti vrhunski in hitri, vseeno pa se zdi A45 AMG vsaj stopničko pred njimi. Je vsakdanje uporaben, zvočno in oblikovno dovolj zanimiv tudi pri umirjeni vožnji in hitrejši od vseh. Od večine kajpak tudi dražji.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 9. 2021
September 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 tedni  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 10 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 10 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 10 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 10 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 11 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 11 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 11 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 11 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 1 leti  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 1 leti  |