Po vzoru ostalih znamk iz generacije v generacijo bolj uglajen in cestno naravnan postaja tudi forester. Malo je namreč ljudi, ki bi takšen avtomobil kupili za vožnjo po brezpotjih in vse več jih uporablja SUV-je za prevoz otrok v šolo. Zato so dejansko foresterju sedaj namenili še brezstopenjski menjalnik, kar je precej hecna odločitev, vsaj zame. Ta Subarujev avtomobil namreč še vedno vidim v vlogi klenega terenca, umazanega do strehe in robustnega kot tank. Ampak sem očitno edini, ker pri Subaruju pravijo, da je samodejni menjalnik stvar, ki bo uporabnost avtomobila postavila na višji nivo. Pod uporabnostjo pa mislijo enostavnost in prijetnost, ko se bo družina peljala naokoli, ne enostavnost premagovanja terena.
Še vedno se spominjam na testnega foresterja izpred dveh generacij z zmogljivim dvolitrskim turbomotorjem v nosu in z dovolj moči, da bi Zemljino rotacijo obrnil v drugo smer. To je bil razgrajač in pol, žejen pa tudi bolj kot vaški pijanec. No, sedaj je forester bolj umirjen, nataknili so mu kravato in znotraj je zelo, recimo temu, moderen. Ob tem zadnjem dodatku, to je samodejni menjalnik, so ga tudi oblikovno malce popravili. Sprednji del ni več na voljo v dveh različicah, cestni ali bolj terenski, ostala je le še cestno agresivnejša maska. Luči spredaj so ostrejše, podaljški ga naredijo elegantnejšega in znotraj je forester dobil enak zaslon na dotik, kakršnega ima tudi novi outback. Deluje dobro, 'infotainment-sistem' se hitro poveže s telefonom in funkcije so uporabne. Znotraj je skratka okolje zelo prepričljivo.
Največja novost je torej samodejni menjalnik, pravzaprav brezstopenjski menjalnik CVT, ki ga Subaru ponuja pod oznako lineartronic. Preizkusili smo ga že v outbacku, ki je njihov najbolj premijski model in karakterno nekaj povsem drugega, in tam nam je bil všeč. Tukaj dejansko ni nič drugačen, v kombinaciji z dizelskim motorjem se mi zdi edina dobra kombinacija in zato menjalnik lineartronic lahko tudi dobite le z dizlom v nosu. Motornega navora je veliko in motor se ne vrti visoko, ker je pač dizelski, zato menjalnik ne povzroča neprijetnega hrupa, samo zagotavlja lepo in zvezno pospeševanje.
Predvsem pa lahko spet potrdim, da je takšna kombinacija izjemno nenaporna že za cesto, forester je presenetljivo uglajen, za takšen razred vozil se pelje zelo prepričljivo, k čemur nedvomno pomaga že nizko težišče, ki ga zagotavlja bokserski motor. Edino poraba goriva se mi je na mednarodni premieri zdela nekam velika, več kot devet litrov je zahteval forester, res pa smo se vozili predvsem po hribovitih makadamih. Občutek na volanu je skratka dober, nagibanja ni preveč, niti pretresanja na slabih površinah. Prostora pa tudi zlepa ne bo zmanjkalo.
Ena pomembna razlika v povezavi s tem menjalnikom je, da forester nima več mehanske, ampak elektronsko zaporo diferenciala. Subarujeve privržence je najbrž kar zmrazilo ob tej trditvi, je pa moje dvome o foresterjevih plezalnih vrlinah hitro ovrgel zahteven poligon za motokros, po katerem se je forester sprehajal kot za šalo. Klanci so bili izjemno zahtevni, spusti so nekajkrat prisilili avtomobil, da je v zrak dvignil kolo, a je vedno šlo brez slehernega problema. Brezstopenjski menjalnik je dejansko omogočil še enostavnejšo vožnjo, ker voznik v tem primeru nima sklopke in namesto njega večino dela opravi avtomobil sam. Obenem sistem X-mode, ki deluje do hitrosti največ 40 km/h, med zahtevno vožnjo nadzoruje delovanje pogona, motorja, menjalnika in celo blaženja, da zagotavlja čim več oprijema. In forester je tudi zelo zahtevne klančine zlahka premagal.
Letos naj bi pri nas prodali štirinajst novih foresterjev, za osnovnega pa bo v kombinaciji z dizelskim motorjem in menjalnikom lineartronic potrebno odšteti vsaj 36.890 EUR.