Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Opel 1.6 & 2.0 CDTI

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko so Oplovci pogledali nekaj naših testov in videli, da smo vedno grajali glasnost motorjev, so se zaprli v svoje temne laboratorije in razvili nekaj čisto novega. Da se ne bomo več pritoževali, so rekli, saj je motor srce avtomobila in mora biti res dober.
Opel 1.6 & 2.0 CDTI
Foto: Matej Mihinjač
23. 2. 2015 ob 10:45
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera Opel 1.6 & 2.0 CDTI
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Lani so zagnali projekt s ciljem, da bodo do leta 2018 predstavili 27 novih modelov in 17 novih motorjev. Do takrat bodo prenovili čisto vse motorje, od teh 17 pa jih imajo že kar nekaj za pokazati, med dizelskimi so to 1,3-, 1,6- in 2,0-litrski motor. Pri vseh poudarjajo že kar neverjetne številke, kar se tiče porabe in tišino. Kot veste, znajo biti dizli precej traktorski, po novem pa bodo v oplih bolj uglajeni.

Zanimiva lokacija za predstavitev novosti ni naključna. Opel je na Irskem že 19 let nazaj predstavil svojo uspešnico, opel vectra caravan dizel, in ker so tam sploh navdušeni nad temi motorji, je bilo nadaljevanje zgodbe smiselno. Hkrati je delež dizelskih motorjev v Evropi zelo pomemben; pri mokki jih je 40 odstotkov, pri insigniji pa kar 83! Dodatna krila daje Oplu še leta 1972 rekordni model diesel GT, ki je iz dvolitrskega agregata iztisnil takrat navdušujočih 95 'konjev' in za vpis v Guinnessovo knjigo rekordov dosegel 197 km/h.

Danes se rekordi bolj ali manj tičejo porabe. Nova corsa k nam še niti dobro ni zapeljala pa ima že nekaj odmevnih nagrad in več kot 120 tisoč naročil. Čeprav se dizelski motorji v malih avtomobilih ne prodajajo tako pogosto, velja 1,3-litrski štirivaljni CDTI za enega bolj učinkovitih. V dveh variantah ga dobite, in sicer s 55 in 70 kW, kar je 75 oz. 95 'konjev'. Oba imata 190 Nm navora in tehnologijo start/stop, močnejši motor pa naj bi skupaj z robotiziranim menjalnikom easytronic 3.0 pri kombinirani vožnji porabil samo 3,1 litra dizla na 100 km. Verjetno bomo prišteli še kakšen liter ali dva za realno sliko, ampak zadeva je na papirju zelo varčna.

Širši publiki bo gotovo bolj zanimiv tisti, ki se bo znašel v največ modelih. V astri in zafiri tourer smo novi 1,6-litrski CDTI že vozili pri nas, zdaj pa je še v mokki. Zakaj je zanimiv? Ker mu pravijo 'whisper diesel', šepetajoči dizel.

Z meritvami so dokazali, da je najtišji v segmentu in med prvimi vožnjami se je res izkazal kot prijeten. Tudi v prostem teku je malenkost bolj miren. Sicer je predstavitev potekala na grobih irskih cestah, da se motorja sploh ni slišalo, le kolesa, ampak ni bilo težko oceniti, da je precej tišji od starega 1,7 CDTI. Še bolj pomembno: zdi se, da je precej živahen. Ne, da ga razganja od moči, ampak celo pri spodnjih vrtljajih je odziven, lahko vleče za 300 kilogramov težjo prikolico in poraba je tudi v praksi majhna. Sicer ne ravno 4,1 litra na 100 kilometrov, kot pravijo pri Oplu, še vedno pa je bila na naših testih malo pod povprečjem razreda, kar je dobro. In na prvi vožnji sem imel ob zelo strogih hitrostnih omejitvah recimo samo malo nad 5. Mokka ima torej dober motor, ki ima blok v celoti iz aluminija (prvič pri Oplu) in ki bo baje v ozračje izpustil samo 109 gramov osovraženega CO2 na kilometer, do stotice pa jo pognal v 9,9 sekunde.

Čisto prvič pa sem se srečal z novim dvolitrskim štirivaljnikom CDTI, ki zamenjuje aktualnega z enako prostornino. Še močnejši biturbo ostaja in bo verjetno kmalu še močnejši, ker se mi je Oplov tehnik ob tem vprašanju samo sladko nasmehnil, novi pa bo zdaj vodilni v dizelski paleti z eno turbino in zaenkrat samo v isnignii. Kmalu ga bodo seveda vgradili še v zafiro tourer in še kasneje v cascado. 125 kW oz. 170 'konjev' premore, obenem pa kar 400 Nm navora, kar bo dovolj za 9 sekund do stotice za insignio. Seveda ustreza evropskim standardom Euro 6, insignia pa je opremljena še z Oplovim selektivnim redukcijskim katalizatorjem BlueInjection (SCR), ki odstranjuje dušikove okside iz izpušnih plinov, tako da ti ne bodo več problem, ko bo količina dodatka AdBlue primerna in motor ogret.

Največja prednost motorja je ob manjšem prirastku moči zelo lepo razporejen navor, tako da je motor živahen že pri spodnjih vrtljajih. Tudi tišji je od starega, za bolj miren tek ima dodano balansirno gred, za boljšo odzivnost prilagodljive turbine pa električni aktuator namesto vakumskega.

To je pomembno za nadaljnjo prodajo insignie, ki je poleg mokke zelo uspešna, saj so jih prodali že več kot 750 tisoč, odkar je pripeljala na ceste leta 2008. V bližini izpuha boste zdaj lažje in bolj zdravo dihali, Opel pa je naredil pomemben korak naprej od svojih zastarelih motorjev.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |