Lani so zagnali projekt s ciljem, da bodo do leta 2018 predstavili 27 novih modelov in 17 novih motorjev. Do takrat bodo prenovili čisto vse motorje, od teh 17 pa jih imajo že kar nekaj za pokazati, med dizelskimi so to 1,3-, 1,6- in 2,0-litrski motor. Pri vseh poudarjajo že kar neverjetne številke, kar se tiče porabe in tišino. Kot veste, znajo biti dizli precej traktorski, po novem pa bodo v oplih bolj uglajeni.
opel diesel GT
Zanimiva lokacija za predstavitev novosti ni naključna. Opel je na Irskem že 19 let nazaj predstavil svojo uspešnico, opel vectra caravan dizel, in ker so tam sploh navdušeni nad temi motorji, je bilo nadaljevanje zgodbe smiselno. Hkrati je delež dizelskih motorjev v Evropi zelo pomemben; pri mokki jih je 40 odstotkov, pri insigniji pa kar 83! Dodatna krila daje Oplu še leta 1972 rekordni model diesel GT, ki je iz dvolitrskega agregata iztisnil takrat navdušujočih 95 'konjev' in za vpis v Guinnessovo knjigo rekordov dosegel 197 km/h.
Danes se rekordi bolj ali manj tičejo porabe. Nova corsa k nam še niti dobro ni zapeljala pa ima že nekaj odmevnih nagrad in več kot 120 tisoč naročil. Čeprav se dizelski motorji v malih avtomobilih ne prodajajo tako pogosto, velja 1,3-litrski štirivaljni CDTI za enega bolj učinkovitih. V dveh variantah ga dobite, in sicer s 55 in 70 kW, kar je 75 oz. 95 'konjev'. Oba imata 190 Nm navora in tehnologijo start/stop, močnejši motor pa naj bi skupaj z robotiziranim menjalnikom easytronic 3.0 pri kombinirani vožnji porabil samo 3,1 litra dizla na 100 km. Verjetno bomo prišteli še kakšen liter ali dva za realno sliko, ampak zadeva je na papirju zelo varčna.
Širši publiki bo gotovo bolj zanimiv tisti, ki se bo znašel v največ modelih. V astri in zafiri tourer smo novi 1,6-litrski CDTI že vozili pri nas, zdaj pa je še v mokki. Zakaj je zanimiv? Ker mu pravijo 'whisper diesel', šepetajoči dizel.
Z meritvami so dokazali, da je najtišji v segmentu in med prvimi vožnjami se je res izkazal kot prijeten. Tudi v prostem teku je malenkost bolj miren. Sicer je predstavitev potekala na grobih irskih cestah, da se motorja sploh ni slišalo, le kolesa, ampak ni bilo težko oceniti, da je precej tišji od starega 1,7 CDTI. Še bolj pomembno: zdi se, da je precej živahen. Ne, da ga razganja od moči, ampak celo pri spodnjih vrtljajih je odziven, lahko vleče za 300 kilogramov težjo prikolico in poraba je tudi v praksi majhna. Sicer ne ravno 4,1 litra na 100 kilometrov, kot pravijo pri Oplu, še vedno pa je bila na naših testih malo pod povprečjem razreda, kar je dobro. In na prvi vožnji sem imel ob zelo strogih hitrostnih omejitvah recimo samo malo nad 5. Mokka ima torej dober motor, ki ima blok v celoti iz aluminija (prvič pri Oplu) in ki bo baje v ozračje izpustil samo 109 gramov osovraženega CO2 na kilometer, do stotice pa jo pognal v 9,9 sekunde.
Čisto prvič pa sem se srečal z novim dvolitrskim štirivaljnikom CDTI, ki zamenjuje aktualnega z enako prostornino. Še močnejši biturbo ostaja in bo verjetno kmalu še močnejši, ker se mi je Oplov tehnik ob tem vprašanju samo sladko nasmehnil, novi pa bo zdaj vodilni v dizelski paleti z eno turbino in zaenkrat samo v isnignii. Kmalu ga bodo seveda vgradili še v zafiro tourer in še kasneje v cascado. 125 kW oz. 170 'konjev' premore, obenem pa kar 400 Nm navora, kar bo dovolj za 9 sekund do stotice za insignio. Seveda ustreza evropskim standardom Euro 6, insignia pa je opremljena še z Oplovim selektivnim redukcijskim katalizatorjem BlueInjection (SCR), ki odstranjuje dušikove okside iz izpušnih plinov, tako da ti ne bodo več problem, ko bo količina dodatka AdBlue primerna in motor ogret.
2.0 CDTI
Največja prednost motorja je ob manjšem prirastku moči zelo lepo razporejen navor, tako da je motor živahen že pri spodnjih vrtljajih. Tudi tišji je od starega, za bolj miren tek ima dodano balansirno gred, za boljšo odzivnost prilagodljive turbine pa električni aktuator namesto vakumskega.
To je pomembno za nadaljnjo prodajo insignie, ki je poleg mokke zelo uspešna, saj so jih prodali že več kot 750 tisoč, odkar je pripeljala na ceste leta 2008. V bližini izpuha boste zdaj lažje in bolj zdravo dihali, Opel pa je naredil pomemben korak naprej od svojih zastarelih motorjev.