Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Škoda fabia

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
So premiere avtomobilov, na katerih se znamke hvalijo, kako dobro izgledajo in da postavljajo nove standarde v oblikovanju, so pa tudi takšne kot Škodina, kjer povejo, da avtomobil ni modni dodatek in da mora izgledati dovolj sveže še čez 5 let, da se ga kupci ne naveličajo že po enem letu.
Škoda fabia
Foto: Matej Mihinjač
31. 10. 2014 ob 0:18
Komentarjev: 1
mednarodna premiera škoda fabia
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Z drznimi potezami res niso pretiravali. Celo podobnosti s prvo generacijo so vidne, nova je sicer tretja po vrsti. Vse skupaj je na videz preprosto, ampak nekako bolj skladno. Malo nižja je, če dobro pomislim, niti ne tako malo, za 3 centimetre, zato v zadnjem delu ne deluje več okorno. Predvsem je pa kar 9 centimetrov širša kot prej, kar je v tem razredu zelo veliko in se v kabini še kako pozna. Dobro, tudi pri izgledu, ker dejansko deluje in tudi je bolj stabilna, ampak znotraj je za potnike občutno več prostora, seveda tudi na račun daljše medosne razdalje. Še ena dobra novica: tudi več prtljage boste lahko vzeli s seboj, po novem 330 litrov, torej 15 več kot prej, če podrete zadnjo klop, pa 1150. In če še ni dovolj, je v začetku naslednjega leta na vrsti karavan, ki bo baje s prostorom vodilni v razredu. Vision C s salona v Ženevi je bil torej kar dobra napoved serijske fabie in s tem tudi novega oblikovanja pri Škodi. V 15 letih so prodali 3,5 milijona fabij, za najnovejšo obliko pa je zaslužen oblikovalec Marko Jevtić in radi se pohvalijo, da v 120 letih od obstoja znamke še niso bili tako aktivni pri predstavitvah novosti. In posledično rasti znamke.

Ker je avtomobil v tem, v Evropi izredno priljubljenem, razredu za Čehe še kako pomemben, so mu namenili tudi cel kup varčnih motorjev. Najprej bencinski 1,0 MPI s 44 in 55 kW, potem 1,2 TSI s 66 ali 81 kilovati, dizelski pa 1,4 TDI s 55, 66 in 77 kW. Kasneje pa še najvarčnejši greenline s 3-valjnim turbodizlom in 55 kW, ki naj bi v povprečju porabil samo 3,1 litra na 100 kilometrov, s čimer bo eden najvarčnejših avtomobilov sploh. Samo 82 gramov CO2 na kilometer bo povprečni izpust ob takšni porabi. RS-a pa baje ne bo več.

Čehi pravijo, da naj bi bila nova fabia do 17 odstotkov bolj varčna, velik delež pa tu igra manjša masa, saj takšna, kot sem jo zapeljal, tehta manj kot tono. Namenoma sem vzel čisto osnovni 1,0-litrski motor s samo 44 kW, to je 60 'konji', ker me je zanimalo, če sploh kam gre. No, prvi občutek je super, motor je nezahteven in čisto dovolj zmogljiv, tako da brez strahu, za zahtevnejše pa so že prej omenjeni 'turboti'. Z najbogatejšo opremo style bo takšen, kot je beli na fotografijah, pri nas stal okrog 13 tisoč evrov, osnovni pa okoli 10.800. Hiter pogled na seznam opreme pravi, da bodo že serijsko na voljo klimatska naprava, 6 zračnih blazin in električno pomični sprednji stekli, kar ni slabo, za večjo unikatnost pa so uvedli še prodajni program colour concept, kjer lahko izbirate med 15 različnimi barvami karoserije in spreminjate še barve platišč, strehe in vzvratnih ogledal, tako da je na koncu več kot 100 barvnih kombinacij.

Uvajajo tudi tehnologijo 'mirrorlink', ki uporablja mobilni telefon za različne aplikacije, med katerimi izpostavljam navigacijo, vendar je zadeva še v povojih in ima številne hrošče. Kljub prizadevanjem Škode gre za zunanje podjetje, ki s svojo tehnologijo šele prepričuje proizvajalce mobilnih telefonov, tako da bo verjetno še trajalo, preden bo zadeva res brezhibna in v veselje uporabniku. Po drugi strani pa 'smartgate' že dobro deluje in preko brezžične povezave na vašem telefonu prikazuje podatke o vožnji in vozilu.

Zraven so tudi vse rešitve 'simply clever', od hlajenja pijače v predalu spredaj, prostora za velike plastenke v vratih, strgala za led na vratcih posode za gorivo zunaj, nosilca za telefon znotraj, mrež v prtljažniku ... Ja, čisto enostavno in premišljeno je fabia spet krasen avtomobil. Še vedno za zmerno ceno in ne preveč izstopajoč, pri nas pa se začne prodajati 8. decembra.

Še nekatere cene:

škoda fabia 1,0 active (44 kW) - 10.782 EUR
škoda fabia 1,0 active (55 kW) - 11.183 EUR
škoda fabia 1,2 TSI active (66 kW) - 11.785 EUR
škoda fabia 1,2 TSI active (81 kW) - 12.485 EUR
škoda fabia 1,2 TSI ambition (81 kW) - 13.890 EUR
škoda fabia 1,2 TSI style (81 kW) - 14.892 EUR
škoda fabia 1,2 TSI style (81 kW) DSG - 15.894 EUR
škoda fabia 1,4 TDI ambition (66 kW) - 16.293 EUR
škoda fabia 1,4 TDI ambition (77 kW) - 16.865 EUR
škoda fabia 1,4 TDI style (77 kW) - 17.868 EUR
škoda fabia 1,4 TDI style (66 kW) DSG - 18.298 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Meni je všeč.
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 12 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 6 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |