Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ford mondeo

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Fordova strategija ustvarjanja globalnih vozil je sem ter tja krivec za katero od zamud. Tako bo novi mondeo na evropske ceste zapeljal bistveno pozneje kot na ameriške.
Ford mondeo
Foto: Anže Jereb
30. 10. 2014 ob 23:54
Komentarjev: 0
mednarodna premiera ford mondeo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V teoriji mondeo ne bi smel dosegati prav dobre prodaje. Dejansko ni prav nov, saj američani pod imenom fusion ta avtomobil vozijo že skoraj tri leta, obenem pa je konkurenca v Evropi zelo huda, zelo prepričljivih predstavnikov pa je ogromno, eden od njih k nam prihaja še letos. A praksa bo vseeno drugačna od teorije in kupci bodo mondea sigurno vzljubili, kot so ga že v prejšnjih treh generacijah.

Razlog za zamudo je velikopotezna selitev proizvodnje določenih modelov, zaprtja nekaterih tovarn in njihovega odprtja na povsem drugih, strateško bolj primernih lokacijah. Mondea tako izdelujejo v povsem novi tovarni v španski Valencii in je tudi nekoliko drugačen od ameriškega fusiona. Dejansko k nam prihaja najboljša različica z dodelavami, ki so opazne ali pa tudi ne.

Oblikovno je avtomobil vsekakor dovolj svež, da bo privlačil. Spredaj izgleda zelo moderno in z ostrimi žarometi tudi precej agresivno, vseeno pa ohranja eleganco, ki predstavniku srednjega segmenta pritiče. Tudi znotraj je občutno modernejši od predhodnika, armaturna plošča ponuja velik zaslon na dotik, pod njim se nahaja povsem nov del s stikali za upravljanje klimatske naprave, ki je drugačen od tistega v ameriškem fusionu, vse skupaj pa na hitro spomni na volve, ker je osrednji del konzole skorajda 'lebdeč', s praznino za stikali.

V tem segmentu mora biti na voljo kup asistenčnih sistemov, če proizvajalci želijo privabiti kupce, in dejansko je mondeo lahko založen z vsem, kar je v svetu avtomobilizma novega. Denimo z opozorilnikom pred nenamerno menjavo pasu, opozorilnikom pred trkom in celo pred pešci, ki se bodo nenadoma znašli pred vozilom. Led-luči znajo prilagajati svoj snop in zavijati v ovinek, sistem mykey omogoča, da ključe za vžig vozila ostalim uporabnikom preprogramirate in omejite določene funkcije (najvišjo hitrost ali glasnost poslušanja glasbe), sprednja sedeža skrivata dodatne blazine za večjo prilagoditev hrbtom in zadnjicam različnih ljudi ter znata tudi masirati, sistem sync 2 pa se enostavno poveže s pametnim telefonom.

Mondeo zna tudi sam parkirati, ena od edinstvenih in po mojem mnenju zelo inovativnih pridobitev pa je varnostni pas na zadnjih sedežih, ki v sebi skriva zračno blazino. Pas je že sam po sebi bolj zajetnih mer, v primeru trka pa se poveča za petkrat in občutno zmanjša obremenitev na prsni koš potnika. Ker na zadnjih sedežih pogosto sedijo otroci, se mi zdi to še posebej zanimiva pridobitev.

Od Forda vedno pričakujem vrhunske vozne lastnosti, ker to področje pač obvladajo, zato sem bil nanj pri tej prvi vožnji še posebej pozoren. Povem lahko, da je v novi generaciji mondeo izgubil nekaj ostrine predhodnika, predvsem se mi zdi krmilni mehanizem prelahkoten in premalo komunikativen in tudi podvozje je mehkejše. Mondeo se seveda še vedno pelje dobro, ni pa več tako zelo dinamično prepričljiv, postal je namreč bolj udoben in preko grbin je na naših vožnjah res lepo plaval, brez posebnega pretresanja. Predvsem sem opazil razliko med kombilimuzino in karavanom. Prva je bila malce trša in bistveno bolj dinamično nastrojena, karavan pa pravzaprav premehak. Lahko da gre za razliko v nastavitvah, možno je tudi, da težji dvolitrski dizelski motor, ki je bil tokrat v kombilimuzini, poskrbi za drugačno obnašanje od lažjega bencinarja v karavanu. Pnevmatike so bile enake.

Dvolitrski dizelski motor bo najbrž najpogostejša izbira in trenutno je tudi najmočnejši v ponudbi. 132 kilovatov poskrbi za konkreten sunek v hrbet, motor je prožen in zelo prepričljiv. Več kilometrov pa sem prevozil z novim 1,5-litrskim turbobencinskim agregatom s 118 kilovati moči. Je še bolj uglajen in presenetljivo miren ter tih, ne mara pa posebnega priganjanja. Pri običajni vožnji je bil suveren in je zadosti močan, le preveč ne smete od njega zahtevati. Ponudba motorjev je oziroma bo dovolj bogata, da boste vsekakor našli sebi najustreznejšega, med novostmi bo tudi litrski trivaljni turbobencinski motor s 110 kilovati moči, za katerega sam niti ne vidim posebne potrebe, ker je po moči podobno zmogljiv kot 1,5-litrski, ga pa bo najbrž treba bolj priganjati v vsakdanjem prometu in posledično bo večja tudi poraba. Ga bomo preizkusili na testu in moje domneve potrdili ali ovrgli takrat. Lahko pa boste izbrali še hibridno različico z le 99 grami izpusta CO2 na kilometer, ki zmore do 130 km/h peljati zgolj na elektriko.

Da je v mondeu prostora veliko, ni treba posebej omenjati. Celo več ga je kot v predhodniku, kombilimuzina v prtljažniku ponuja 550 litrov prostora, karavan nekaj litrov manj, a oba sta zajetnih mer in prav tako je ogromno prostora tudi za potnike. Kakšen občutek več in podatke o cenah pa od februarja dalje, ko bodo vozila prispela v Slovenijo in bomo mondea seveda vzeli na test.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |