Za primerjavo: BMW na leto proizvede milijon in pol avtomobilov, tako da je številka še kako zgovorna. Vsakih 29 sekund se proda en passat nekje na svetu. Model je bil prvič predstavljen 41 let nazaj, v sedmih generacijah pa se jih je prodalo že 22 milijonov, tako da je eden uspešnejših avtomobilov sploh. Glede na prve vtise z 8. generacijo dvomim, da se bo trend kaj spremenil.
Passat ima vse, kar ima konkurenca, ampak vedno doda še nekaj, zaradi česar postavi standard in potem se vsi primerjajo z njim kot referenco. Ta segment je sploh zelo zahteven, kupci želijo malo več kot na primer golfovi. Ne mislim le prostora, ampak opreme, izgleda, kvalitete izdelave, vse to iščejo pri passatu. Sploh, ker je Škodina octavia toliko zrasla in postala v vsem boljša, mora biti passat še malo bolj prestižen. In je.
V osmo izgleda še precej bolj prepričljivo. Nova je podaljšana platforma MQB, ki služi kot osnova tako zadnjega golfa kot prihajajočega audija TT. Zanimivo, celo za 4 milimetre je karavan krajši od predhodnika (limuzina za 2), tudi za 12 mm širši in 14 mm nižji je, predvsem pa sodobnejši. In lažji, shujšal je, v določenih primerih celo za 85 kg, če primerjamo podobno zmogljive bencinske agregate. Sama karoserija je sicer lažja za dobrih 30 kilogramov. Polne led-luči poudarijo njegovo širino, ostro zašiljena maska pa prav fino sede zadržanim in malo bolj zahtevnim voznikom. Kljub krajši dolžini je za potnike znotraj kar za 33 mm več prostora v dolžino in dodatnih 26 mm za glave. In vozniki passatov vedo, da ga je bilo že prej veliko! Prtljažnik zdaj meri kar 586 litrov (21 več kot prej), pri karavanu pa celo 650, s tem da se lepo obdelan in praktičen prostor lahko poveča na 1780 litrov.
Že na prvi pogled deluje znotraj še bolj prostorno, ker je konkretno zrasla medosna razdalja, za kar 79 milimetrov. Hkrati to pomeni, da sta previsa precej manjša, s čimer je zunanji izgled bolj dinamičen, hkrati pa ohranja značilne passatove elemente, kot sta maska s po novem veliko kroma in masivni C-stebriček. Armaturna plošča ima zelo podobno razporeditev kot stara in celo nekatere enake module. Običajna je s klasičnimi merilniki precej podobna stari, zato pa je na voljo še takšna z 12,3-palčnim zaslonom kot v audiju TT, ki ima dobro ločljivost, pred voznikom pa med obema digitalnima merilnikoma prikazuje številne informacije: od navigacije do ostalih podatkov o vožnji, s tem da lahko voznik izbere večje merilnike in manjši prikaz slike med njima, ali obratno. Precej fina zadeva, le ob močnem soncu je slabo berljiva in morda za moj okus preveč barvita pa je potem malo slabša berljivost. Pri polnih led-lučeh se zadaj spremeni prikaz, ko zavirate. Pa čisto sam zna parkirati prikolico! Toliko sodobnih tehnologij doslej ni imel še noben volkswagen.
Še bolj se širokoustijo glede motorjev, saj naj bi bili za 20 odstotkov manj žejni kot prej, v razponu moči od 120 do 280 'konjev'. V ponudbi se bo prvič znašla tudi priključna hibridna različica GTE, ki smo jo predstavili že v reportaži s salona v Parizu. Nov je, pazite, kar '240-konjski' (177 kW) dizelski 2,0 TDI, ki proizvede bikovskih 500 Nm navora in seveda predstavlja vrh ponudbe. Spojen je izključno z dvosklopčnim menjalnikom DSG in pogonom na vsa štiri kolesa. Po prvi vožnji lahko povem, da je prožen in zelo uglajen tudi ko od njega zahtevate malo več, ko se vozite počasi in so vrtljaji tik nad prostim tekom, pa precej slišno dizelsko ropota. Odličen je bil novi 1,4-litrski TSI s 150 KM (110 kW), kateremu se med nezahtevno vožnjo izklapljata valja, na voljo pa bo prihodnje leto, ko se mu pridružijo še 1,8 TSI in dva dvolitrska TSI-ja z največ 280 KM.
Večino uglaševanja karoserije so opravili na 17-palčnih platiščih, ampak sami pravijo, da se bolje pelje na 18-palčnih. Ne vem, kako se obnaša na 17-kah, na 18-palčnih je izvrsten. Čisto nevtralen in še vedno udoben. Ohranili so štirivodilno premo zadaj, servokrmiljenje pa je progresivno. V ponudbi bodo seveda še ostali motorji, ki so vsi novi, od bencinskih na začetku samo 1,4-litrski TSI, od dizelskih pa še 1,6 in 2,0 TDI. Osnovni bencinski bo stal 23.140, dizelski okoli 1.500 evrov več, variant pa še 1.500 več. Hitro ga bomo dobili tudi Slovenci, saj je bil pri nas vedno priljubljen in verjetno se mu spet obeta prvo mesto v razredu, ko bo naprodaj od konca novembra dalje. Če želite bolj izrazit paket zunanjih dodatkov R-line ali polterensko različico alltrack, bo pa treba še malo počakati do prihodnjega leta.
Še nekatere cene:
volkswagen passat 1,4 TSI (92 kW) trendline – 23.140 EUR
volkswagen passat 1,6 TDI (88 kW) trendline – 24.704 EUR
volkswagen passat 2,0 TDI (110 kW) comfortline – 26.587 EUR
volkswagen passat 2,0 TDI (110 kW) highline – 28.579 EUR
volkswagen passat 2,0 TDI (110 kW) highline DSG – 31.109 EUR
volkswagen passat 2,0 TDI (140 kW) highline DSG – 32.840 EUR
volkswagen passat 2,0 TDI (140 kW) highline DSG 4motion – 35.300 EUR
volkswagen passat 2,0 TDI (176 kW) highline DSG 4motion – 38.585 EUR
(različica variant je ca. 1.500 evrov dražja)