Active tourer je namreč prvi BMW s sprednjim pogonom v zgodovini znamke in čeprav na tem mestu ni pomembno to, da jim je uspelo narediti avtomobil s sprednjim pogonom - konec koncev imajo v hiši znamko s sprednjim pogonom - je pomembno to, da so očitno ugotovili, da je tudi pogon spredaj lahko dober. Morda celo boljši? In tudi enoprostornikov pri tej znamki še niso ponujali, če tej mešanici sploh lahko tako rečem.
Dvojka active tourer namreč ni 4,3 metra dolga enoprostorska izpeljanka običajne dvojke, ki je dejansko izpeljanka enke, ampak avtomobil z novo arhitekturo, pravijo pri BMW, sicer pa avtomobil, narejen na platformi minija. Visoka podoba mu daje prostorno notranjost, potniki imajo dovolj prostora tudi na zadnjih sedežih, prtljažniku pa osnovnih 468 litrov prostornine lahko povečate s podiranjem naslonjal, celo sovoznikov sedež lahko podrete (naslonjalo), če boste vozili kakšne posebej dolge predmete. Vse dokaj običajno, le s pridihom elegance in odličnih materialov, je pa dobrodošla in redka možnost odpiranja prtljažnika z brco pod dno avtomobila, kjer je senzor.
Glede na to, da znamko BMW ljudje kupujejo predvsem zaradi odličnih motorjev in odličnega zadnjega pogona (BMW-jeve besede), grem najprej k voznim lastnostim. V active tourerju ne boste sedeli tako nizko kot v ostalih BMW-jih, z izjemo tistih z oznako X v imenu, niti ni tourer tako neposreden in trd kot miniji. Namenoma ni, ker pri družinskem vozilu to ni pomembno, niti zaželeno. Na tej prvi vožnji sem bolj cenil, da se lepo pelje, ne pretresa čez grbine in se ne nagiba veliko, je pa zelo natančen v ovinkih, občutek je dober in volan komunikativen. Pri BMW-ju pravijo, da so vozne lastnosti edinstvene, ampak ... so na nivoju najboljših, edinstvene pa ne.
Druga pomembna novost (poleg lokacije pogona) je motor. Active tourer je namreč prvi velikoserijski BMW, ki ponuja nov 1,5-litrski trivaljni turbobencinski agregat, kakršnega ob pomoči elektrike najdete tudi v i8. Nisem ga preizkusil, ker ni bil na voljo, ampak po besedah novinarskih kolegov je ob 100 kW moči ter 220 Nm navora zelo prožen in tih ter presenetljivo zmogljiv. V takšnem avtomobilu je nedvomno odlična in varčna izbira. Sam sem preizkusil acive tourerja z oznako 225i in s 170 kilovati moči. Za tiste, ki potrebujete pač več mišic tudi v družinskem avtomobilu. Nikakor ne kaže tolikšne moči in je v bistvu zelo zadržan, obenem pa se zlahka zadržuje tudi pri porabi. Na vožnji okoli Münchna je bila moja poraba le malo nad sedmimi litri. Se pozna, da avtomobil ni posebej težak in da je količnik zračnega upora le 0,26.
Pri nas je active tourer že na voljo in sicer za najmanj 26.700 EUR. V tem primeru boste dobili trivaljni motor in na zadku oznako 218i, oprema pa se bo imenovala standard. Na voljo sta še opremi luxury line in sport line, ki spremenita malenkostno celo zunanjost – v prvem primeru je avtomobil bolj zadržan in zrel, v drugem pa navihan in mladosten – obenem pa je na voljo še kopica opreme, od samodejnega menjalnika, navigacijskega sistema, opozorilnika pred naletom, opozorilnika pred pešci, ki bi nemara radi poskočili pred vašega tourerja, in še veliko je stvari. Spisek opreme je namreč zelo dolg, cena pa lahko zelo visoka.