Opel adam
Mednarodna premiera


Adam Opel je znamko ustanovil že daljnega leta 1862. In zaslovel je s proizvodnjo šivalnih strojev, ki so bili narejeni po meri. Tako kot danes mali adam, o čemer lahko berete spodaj. Nato se je leta 1886 lotil proizvodnje koles, 1899 pa so iz proizvodne hale že zapeljali prvi avtomobili, ko so se Adamovi sinovi odločili za partnerstvo. Do leta 1914 so postali največji avtomobilski proizvajalec v Nemčiji, v 20-ih letih prejšnjega stoletja so vpeljali tekoči trak, 1929 pa jih je kupil ameriški GM, ker so bili tako navdušeni nad njihovimi uspehi. Veliko se je dogajalo potem, vmes je spet divjala vojna, Opel pa se je kljub velikim težavam večkrat doslej nekako uspel rešiti in predvsem s svojimi zanimivimi modeli navdušiti kupce. Adam je iz serije njihovih avtomobilov, ki ne bodo dosegali rekordnih prodajnih številk, za to imajo corso, astro in insignio, ampak bodo gradili prepoznavnost in ugled znamke. In ker so malčki vse bolj priljubljeni, se zdi, da je čas primeren.
Ni pa to prvi Oplov malček. Leta 1983 je Opel predstavil koncept junior, ki je takrat predstavljal pravo revolucijo, sploh s svojo modularno notranjostjo, kjer bi lastnik lahko kar po svoje dodajal instrumente v obliki kock na ploščo in po svoje urejal razporeditev zvočnikov, merilnikov in tako naprej.
Podobno filozofijo je povzel tudi adam, ki se je, mimogrede, med razvojem delovno imenoval junior, in danes si lahko skoraj po mili volji oblikujete tako notranjost kot zunanjost, seveda z barvami in okraski. Samo barv je na začetku 12, 3 so barve strehe, 4 velikosti platišč (od 15 do 18 palcev), v 10 različnih oblikah in kar 31 barvah.
Adam je dolg 3,7 metra, s čimer je konkurent miniju in fiatu 500, kot vsi novi opli pa ima tudi ta prepoznavne luči z led svetili. Pri Oplu so rekli, da mora na vsak način ponuditi več kot ostali, zato lahko po želji, ali še bolje, po trenutnem navdihu, spreminjate skoraj vse. Na platišča, vzvratna ogledala in streho lahko namestite razne okraske, streho pa so oblikovali tako, da izgleda kot bi lebdela. Adam nima klasičnih paketov opreme, ki bi se stopnjevali glede na ceno, ampak glede na to, kakšen voznik ste. Za bolj športne je slam, jam za drzne, glam pa za elegantne. Materiali znotraj vlivajo občutek prestiža, zelo veliko naredi osvetlitev, izbirate lahko kar med osmimi ambientalnimi barvami. Štiri so barve notranjosti, 15 je različnih vzorcev na sedežih, 19 dekorjev, v glavnem, če boste imeli novega partnerja in mu kaj ne bo všeč, enostavno tisti del tudi zamenjate naknadno. Za prijetno vzdušje skrbi še strešno okno, ali pa kar 'zvezdno nebo', ki je sestavljeno iz 64 'ledic' v stropu. In adam je edini avtomobil poleg rolls-roycea phantom, ki ima takšno streho, le da tukaj stane 280 evrov, pri Rolls-Royceu pa verjetno toliko kot adam. Tudi strop je na voljo v treh barvah, adam pa je edini malček, ki ima nosilec flex-fix, na katerega lahko spravite dve kolesi, tako da se boste lahko vozili tudi tam, kjer se adam ne sme.
Ob začetku prodaje so na voljo trije štirivaljni bencinski motorji, z močmi od 51 do 74 kilovatov in prostorninama 1,2 in 1,4 litra. Na predstavitvi smo vozili takšne s 64 kilovati, ki predstavljajo sredino motorne ponudbe, pri Oplu pa pravijo, da bo najbolj prodajan, ker ima dejansko dovolj moči in ugodno porabo. Kasneje se bo ponudba razširila tudi z modelom na plin in v začetku 2014 z novim, manjšim trivaljnikom s turbopolnilnikom in šestimi prestavami v menjalniku. Že zdaj pa imajo vsi sistem start-stop in 'city mode' za lažje vrtenje volana v mestu. Tega bodo vesele predvsem nežne ženske ročice, morda še bolj ogrevanega volana, ki ga konkurenca prav tako ne ponuja. In za veliko voznikov morda najpomembnejša zadeva: adam se odlično povezuje z vašimi mobilnimi telefoni. V bistvu sploh nima vgrajene navigacije, ampak uporablja BringGo, ki si ga naložite kot aplikacijo in jo potem prikazuje na velikem 7-palčnem zaslonu. Odlična ideja, ker izkorišča moč vašega telefona pa še poceni je. Seveda predvaja tudi glasbo, prikazuje slike, deluje pa z iphoni in androidi.
Adam se bo proizvajal samo v Nemčiji, začetek same proizvodnje pa bo januarja. Na slovenske ceste bo zapeljal potem že februarja, cena pa bo verjetno nižja od tiste v Nemčiji, kjer bo stal 11.500 evrov. Pri Oplu pravijo, da verjetno na cesti niti dva adama ne bosta enaka. Na predstavitvi jih je bilo 40 in dejansko so bili vsi različni.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
volkswagen T-roc | 109 |
renault captur | 107 |
volkswagen polo | 104 |
škoda octavia | 94 |
volkswagen T-cross | 88 |
Podatki veljajo za november 2022.
Letos je bilo v SLO prodanih 43.814 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!



















