Oblikovno je tako drugačen in bistveno bolj poseben ter sodoben od klasičnega megana, da bi mu lahko mirno nadeli tudi povsem novo ime. Pri Renaultu pravijo, da so enako ime izbrali namenoma, da boste takoj vedeli, za kakšno vozilo gre, in se boste počutili domače, še preden se boste vanj usedli. Pa čeprav se boste usedli v povsem novo in mnogo bolj sodobno notranjost, ki jo nakazuje že prav tako zelo sodobna zunanjost. Ta je zelo atraktivna, megane e-tech je tudi prvi z novim logotipom, sprednje led luči pa so slovenske, saj so jih izdelali v ’našem’ podjetju Hella.
V dveh mesecih so zanj v Evropi prejeli že preko 10.000 pravih naročil, čeprav je avtomobil cenovno postavljen veliko višje, kot smo navadno vajeni od te znamke. Renault je doslej prodal že preko 400.000 električnih vozil in z njimi so vozniki opravili preko deset milijard kilometrov, zato je izkušenj in povratnih informacij ogromno. Te seveda pomagajo pri razvoju novega avtomobila, kakršen je megane e-tech. Stoji na novi platformi CMF-EV, pogon je spredaj in elektromotor z vsemi komponentami tudi. Bateriji sta dve, prva s 40 in druga s 60 kWh bruto kapacitete, Renault poudarja, da gre za najtanjšo baterijo v segmentu, ki v debelino meri le 11 centimetrov in tehta 300 oziroma 400 kilogramov. Celoten elektromotor z vsemi komponentami pa le 145 kilogramov. Težišče takšnega je konkretnih 9 centimetrov nižje v primerjavi s klasičnim meganom.
Pravzaprav sta motorja dva: šibkejši ponuja slabih 100 kW moči, močnejši pa 160 kW moči, kar je 220 ’konjičkov’. Različnih kombinacij z močjo polnjenja je kar precej, lahko izberete veliko baterijo in šibkejši motor, oboje majhno in šibko, ali veliko baterijo in močnejši motor. Zato je tudi razlik med avtomobili veliko, nekatere različice ponujajo še toplotno črpalko in predgretje baterije, zaradi česar bo slednja pripravljena na hitro polnjenje in tudi takoj začela sprejemati elektriko z vso močjo. Osnovni polnilnik različice z majhno baterijo je le 7,2-kilovatni enofazni, kar je v praksi precej neuporabno, zato vsekakor priporočamo, da izberete takšnega z vgrajenim 22-kilovatnim trofaznim polnilnikom. Na enosmernem toku DC se zmore polniti z močjo 130 kW.
Notranjost nas je po kratkem spoznavanju prijetno presenetila. Materiali so zelo dobri, sedeža spredaj naravnost odlična in takšen e-tech se tudi pelje precej lepo. Največji napredek je doživel info-zabavni sistem, ki je med naprednejšimi tudi, ko ga postavimo ob bok tekmecem. Uporablja sistem Android, zato brez uporabe ali povezave s svojim telefonom lahko uporabljate Google navigacijo in ostale storitve, ki bodo brezplačne prvih pet let, potem pa jih boste lahko uporabljali še naprej z manjšim doplačilom. Preko vgrajene kartice in prenosa podatkov se bo ves čas samodejno posodabljal tudi sam avtomobil in ta storitev ni omejena na pet let, ampak velja ves čas. Seveda brezžično lahko uporabljate tudi Android Auto ali Apple CarPlay, prikaz informacij na dveh 12-palčnih zaslonih pa tudi pomeni, da je vse skupaj pregledno in sodobno.
V primerjavi z zoe so uspeli hrup med vožnjo zmanjšati za debele 3 decibele, ob nakupu pa vam podarijo še polnilno kartico z dobropisom za brezplačno polnjenje za prvih 5000 kilometrov in Renault asistenca pa pride na pomoč tudi takrat, ko boste na cesti obstali zaradi izpraznjene baterije.
Cene:
renault megane e-tech electric EV40 130 standard charge equillibre - 34.890 EUR
renault megane e-tech electric EV40 130 boost charge techno - 39.790 EUR
renault megane e-tech electric EV60 220 super charge techno - 42.890 EUR
renault megane e-tech electric EV60 220 optimum charge techno - 44.390 EUR
renault megane e-tech electric EV60 220 optimum charge iconic - 47.390 EUR
renault megane e-tech electric EV60 130 evolution extended range - 42.390 EUR