Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

BMW i4

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Če iščete BMW, ki ni prevelik, obenem pa ponuja praktično vse, kar danes ponuja avtomobilska industrija, bo trojka kot nalašč za vas. Če želite malce izstopati, bo boljši nakup štirica gran coupe, za vse, ki bi bili radi še v koraku s časom, pa je novi BMW i4. Tudi ta ima pet vrat in nizko streho, obenem pa ga poganja elektrika.
BMW i4
Foto: BMW (Žiga Intihar)
6. 4. 2022 ob 7:00
Komentarjev: 0

BMW i4 v dolžino meri 4,78 metra, širok je 1,85 metra, v višino pa meter pokaže 1,45 metra. To pomeni, da je v primerjavi s štirico gran coupe, ki mu je oblikovno najbolj podobna, enako dolg, enako širok in le šest milimetrov višji. Kljub bateriji je enako velik celo prtljažnik, ki sprejme 470 litrov, za nameček pa oba modela nastaja na istih proizvodnih trakovih münchenske tovarne. Da gre vseeno za člana električne družine i, boste sicer opazili po veliki motorni maski, ki je v tem primeru zaprta, nekoliko manjših odprtinah za hlajenje, bolj aerodinamičnih litih platiščih, značilnih modrih dodatkih in pomanjkanju izpušne cevi. BMW i4 je, kar se videza tiče, precej tradicionalen in ne izstopa toliko kot električni velikan BMW iX. S tistim so Nemci pokazali smer, v katero bodo peljali, z novincem pa računajo tudi na dobre prodajne rezultate.

Da je v primerjavi z modelom iX, ki trenutno velja za najbolj napreden avtomobil znamke, oblikovno bolj zadržan in za večino tudi lepši, dokazuje že notranjost. Seveda je super moderna, s kakovostnimi materiali, ni pa tako posebna kot pri modelu iX. Armaturna plošča vseeno ni enaka tisti, ki jo najdemo v klasičnih serijah tri ali štiri, pač pa se lahko pohvali z dvema velikima zaslonoma, ki sta povezana v celoto in ukrivljena proti vozniku. Nov je tudi multimedijski vmesnik osme generacije, ki mi sicer ni tako všeč kot stari (ker deluje bolj zapleteno), še bolj pa me moti to, da je električna štirica v primerjavi s klasično izgubila številna stikala za prezračevanje in upravljanje multimedije. Je pa novi BMW i4 zelo napreden avtomobil, saj skupaj ponuja približno 40 sistemov pomoči pri vožnji, kjer jih je v primerjavi s štirico gran coupe več del serijske opreme.

Oznaki eDrive40 in M50 sta tisti, med katerima boste izbirali in kjer prva pove, da gre za 250-kilovatno različico (340 KM), ki razvije še 430 Nm navora. Ta ima elektromotor nameščen le na zadnji osi, kar obenem pomeni, da se na tisto os prenaša tudi navor, obstaja pa tudi takšna s pogonom na vsa štiri kolesa. V tem primeru govorimo o pogonu xDrive pete generacije, ki skrbi, da se kar 400 kilovatov moči (544 KM) ter slabih 800 Nm navora, kot jih z dvema elektromotorjema zagotavlja različica M50 (gre za člana družine M performance in ne čistokrvni BMW M, četudi se z zmogljivostmi z lahkoto primerja z brutalnima BMW M3 in M4), na cesto prenaša s čim manjšimi izgubami. Če vse poteka idealno, lahko močnejša različica do stotice pospeši v le 3,9 sekunde, eDrive40 pa v še vedno solidnih 5,7. Realno ne vidim nobene potrebe po nakupu močnejše, je pa res, da od viška ne boli glava, zato imam občutek, da bo kljub veliki cenovni razliki tudi takšnih kar precej. 83,9 kWh litij-ionska baterija (z neto kapaciteto 80,7 kWh) zagotavlja, da boste po podatkih cikla WLTP prevozili do 590 kilometrov, v praksi verjetno med 300 in 400. Trifazno polnjenje bo potekalo z največ 11 kW, na hitrih polnilnicah pa se bosta obe različici polnili z največ 205 kW, kar pomeni, da se bo baterija od 10 do 80 odstotkov napolnila v dobre pol ure. Da bo proces polnjenja še bolj enostaven, je kupcem na voljo tudi kartica BMW charging, s katero dostopate do mreže več kot 300.000 polnilnih mest. Pri nas lahko med drugim polnite na polnilnicah Ionity, Petrol, Elektro Ljubljana, po novem pa tudi na polnilnih mestih MOON charge.

Novi i4 je na voljo s tremi paketi opreme, in sicer linijo basic, paketom M sport ter različico M50. 57.650 evrov stane najcenejši (i4 eDrive40 basic line, 1-st. sam), paket M sport ceno podraži za slabe štiri tisočake (i4 eDrive40 M sport, 1-st. sam.), najdražja pa je različica M50, ki stane od 71.500 evrov dalje (i4 M50, 1-st. sam.). Pri BMWju pravijo, da bo zaradi ničelne bonitete novinec precej priljubljen med slovenskimi poslovneži, ki bodo nanj čakali približno pol leta, ampak le v primeru, da bodo do vozila sploh prišli; povpraševanje (samo letos bi lahko prodali približno 200 vozil) v tem trenutku že presega ponudbo.

V primeru, da se vam model i4 izmuzne, pa lahko naročite BMW CE 04. Ime je že podobno, je pa res, da je vsebina vseeno malce drugačna. Še vedno povsem električna, a v obliki modernega mestnega skuterja. Tudi ta je na voljo v dveh konfiguracijah moči, in sicer osnovni z 31 kilovati (42 KM) ali pa 11-kilovatni različici (15 KM), ki jo lahko vozite z izpitom kategorije A1. Elektromotor energijo v obeh primerih črpa iz 8,9 kWh baterije, ki se lahko z dodatnim hitrim polnilnikom do 80 odstotkov napolni v dobri uri, nato pa zadošča za približno 100 kilometrov vožnje. Medtem ko boste čakali, da se napolni, pa boste lahko vsem razložili, da vozite nekaj slovenskega, saj 25-kilogramski okvir izdelujejo v Hidriji, ki z znamko BMW sodeluje že več kot 20 let. Če vas bo kdo vprašal, koliko stane ta špas, mu boste povedali še to: 11.900 evrov ne glede na to, katero različico boste izbrali, oziroma 11.150 evrov v primeru pomoči Eko sklada. BMW CE 04 v vsakem primeru ni poceni, je pa vseeno bistveno cenejši od modela i4. No, pa imate nov Volanov nasvet, kako privarčevati nekaj evrov.

Cene:

BMW i4 eDrive40 basic line, 1-st. sam. (250 kW) – 57.650 EUR
BMW i4 eDrive40 M sport, 1-st. sam. (250 kW) – 61.646 EUR
BMW i4 M50, 1-st. sam. (400 kW) – 71.500 EUR
BMW CE 04, 1-st. sam. (11 kW) – 11.900 EUR
BMW CE 04, 1-st. sam. (31 kW) – 11.900 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 4. 7. 2022
Julij 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-roc 156
renault clio 137
volkswagen T-cross 128
hyundai tucson 103
kia sportage 96

Podatki veljajo za april 2022.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.670 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 5 meseci  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 7 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 10 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 10 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 11 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  |