Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mitsubishi eclipse cross PHEV

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pred dobrimi štirimi leti so v času popolnega sončnega mrka pri Mitsubishiju prvič predstavili model eclipse cross. Precej posrečen marketinški trik, a kaj, ko avtomobil oblikovno ni bil tako posrečen.
Mitsubishi eclipse cross PHEV
Foto: Gašper Miš
14. 1. 2022 ob 11:45
Komentarjev: 0

Ne bom rekel, da je bil eclipse cross grd, pač, ni mi bil všeč in kot je pokazala prodaja, tudi večini kupcev ne. Mitsubishi je imel čas za popravni izpit in rezultat je tukaj. Novi eclipse cross. No, tako pravijo sami, če vprašate mene, gre le veliko prenovo prve generacije. Srednje veliki križanec (ki se s 4,55 metra po velikosti vriva med modela ASX in outlander) boste po novem prepoznali po tem, da ima v primerjavi s predhodnikom nekoliko manj kromiranih dodatkov, nov sprednji odbijač, precej večjo motorno masko, predvsem pa nova svetila. Če sta bila glavna žarometa prej postavljena zgoraj, so ju zdaj premaknili nižje, kjer sta bili včasih sprednji meglenki ter smerokaza. Dnevne luči so ohranile svojo prvotno lego, ne pa tudi oblike, ki je po novem bolj moderna, kot želi biti moderen tudi križanec sam. Na boku zdaj že v osnovi gosti na novo oblikovana 18-palčna lita platišča, nov je tudi napis plug-in hybrid EV, ki označuje, da gre za priključni hibrid, seveda pa ne manjka niti dodatna odprtina za polnjenje. Največ sprememb je zadaj, kjer jih je, roko na srce, eclipse cross najbolj potreboval. Glavna novost je, da so se s prenovo poslovili od deljenega zadnjega stekla, zaradi katerega je bila preglednost nazaj slaba, avtomobil pa je (tudi zaradi rahlo nenavadno odsekanega zadka in kratkega previsa) oblikovno polariziral. Ker so s prenovo posodobili tudi obliko prtljažnih vrat (na katerih se oznaka modela zdaj nahaja na sredini), zadnjih luči in odbijača, menim, da po novem ne bo več, če pa že, pa ne toliko, kot ob samem lansiranju.

Kar se notranjosti tiče, lahko povem, da armaturna plošča ohranja prvotno podobo, kot jo tudi volanski obroč, merilniki (te so sicer prilagodili pogonu, a so še naprej analogni z majhnim zaslonom med njimi) ter številna stikala levo od volana. Največ novosti je posledično na sredini, kjer na vrhu armaturne plošče najdemo nov 8-palčni zaslon multimedije, prvič z možnostjo integrirane navigacije TomTom. Nov je tudi grafični vmesnik (kakršnega poznamo že iz modela ASX), ki preko mobilne aplikacije Mitsubishi Remote Control omogoča tudi upravljanje na daljavo. Priključni hibrid ima še nova stikala klimatske naprave, predvsem pa so se s prenovo poslovili od tako imenovane drsne ploščice, ki je (sicer ne najbolj uspešno) služila pomiku med meniji. Glede na to, da je model prej poganjal turbobencinski motor, po novem pa lahko tudi elektrika, je novih še nekaj stikal ter ročica samodejnega menjalnika, kakršno poznamo že iz modela outlander PHEV. Pomembna novost, ki pa se je marsikdo ne bo razveselil, je ta, da so se s prenovo poslovili od za 20 centimetrov pomične klopi (na srečo je še vedno moč nastaviti njen naklon), je pa prtljažnik v osnovni postavitvi pridobil nekaj litrov. Seveda ne na račun nove klopi, pač pa kar 14-centimetrskega prirastka zunaj (največ na račun nove oblike zadnjega odbijača), kjer se jih osem prenaša v potniško kabino. 359 litrov do roloja oziroma 471 do stropa, sicer ni tako impresiven podatek za tako velik avtomobil, je pa 359 več kot 341, pa čeprav za skromnih 18 litrov.


Kot pove že napis PHEV na zadku, gre v primeru prenovljenega eclipsa cross za priključni hibrid. 1,5-litrski štirivaljni turbobencinski motor, ki je razvil 120 kilovatov moči (163 KM) ter 250 Nm navora, se vsaj pri nas poslavlja, nadomešča pa ga 2,4-litrski bencinski motor, ki deluje v bolj varčnem Atkinsonovem ciklu. Tudi v tem primeru gre za štirivaljni motor, ki razvije 72 kilovatov moči (98 KM) ter 193 Nm navora, namesto turbine pa mu pomagata dva elektromotorja (gre za podoben pogonski sklop, kakršnega ima outlander PHEV). Sprednji ima nazivno moč 25 (34) in največjo moč 60 kilovatov (82 KM), zadnji pa razvije 30 (41 KM) oziroma 70 kilovatov moči (95 KM). Večini bolj pomembna je sistemska moč, te je za 138 kilovatov oziroma 188 'konj'. Sliši se dovolj in v bistvu tudi je, je pa res, da se ta nikoli zares ne občuti, saj avtomobil vključno z voznikom tehta od kar 1.985 do 2.052 kilogramov. Posledično tudi do stotice potrebuje skoraj 11 sekund, končna hitrost pa znaša le 162 kilometrov na uro.

Razlog za dodatno maso, ki očitno še kako vpliva na zmogljivost, se seveda skriva v dnu vozila, kjer je nameščena 13,8 kWh litij-ionska baterija. Za daljšo življenjsko dobo jo lahko med polnjenjem tudi hladite (na voljo je stikalo, ki aktivira hladilni ventilator), sicer pa lahko prenovljeni eclipse cross polnite tako preko izmeničnega (s pomočjo priključka tipa 2 z največ 3,7 kW) kot hitrega enosmernega toka (v tem primeru preko priključka CHAdeMO z največ 22 kW). S polno baterijo je po podatkih cikla WLTP povsem v tišini moč prevoziti do 45 kilometrov z največ 135 kilometri na uro. Preko vtičnice v vozilu lahko eclipse cross napaja tudi druge naprave (z močjo do poldrugega kilovata), ker pa motor služi tudi kot generator, lahko s polnima rezervoarjem za gorivo in baterijo kar 10 dni napajate navadno gospodinjstvo (ob predpostavki, da to povprečno porabi 10 kWh dnevno). Precej uporabno, sploh če kdaj pozabite plačati račun za elektriko. Ker lahko bencinski motor služi kot generator, eclipse cross omogoča dva načina hibridne vožnje: zaporednega in vzporednega. Pri prvem bencinski motor napaja elektromotorja in jima pomaga le pri močnejšem pospeševanju ter vožnji v klanec, v drugem pa elektromotorja po potrebi pomagata bencinskemu. Menjalnik je vedno samodejni, in sicer neskončnostopenjski CVT, pogon pa na vsa štiri kolesa (sistem so poimenovali S-AWC oziroma Super-All Wheel Control). Omeniti velja, da eclipse cross PHEV ohranja 1.500 kilogramov vlečne moči, baterijski sklop pa mu prinaša še za kar 30 milimetrov nižje težišče, zato dodatna masa v praksi ni tako občutna.


Če je bil ob lansiranju eclipse cross na voljo s šestimi paketi opreme, je po novem s petimi. Osnovna paketa inform in invite sta se poslovila (intense, intense+, instyle in instyle+ ostajajo), je pa ponudbo obogatil bogato opremljeni diamond, ki s ceno 41.190 evrov (eclipse cross PHEV 2.4 MIVEC S-AWC 4WD CVT diamond, n-st. CVT) predstavlja vrh ponudbe. Z vsemi dodatki (med katerimi je tudi takšna diamantna barva) pričakujte, da bo stal dobrih 45 tisočakov, najcenejši eclipse cross pa bo vaš za 34.990 evrov (eclipse cross PHEV 2.4 MIVEC S-AWC 4WD CVT intense, n-st. CVT). Čeprav pri Mitsubishiju na navedene cene ponujajo 1.000 evrov popusta, to vseeno pomeni, da je od primerljivo opremljenega pred prenovo dražji za približno devet tisoč evrov. Ker pa je križanec, priključni hibrid in povrhu vsega še precej lepši kot prej, zastopnik znamke meni, da bo kljub podražitvi letos prepričal okoli 50 kupcev. To je podobno prodaji pred prenovo, ko je na naše ceste v štirih letih zapeljalo slabih 190 vozil.

Cene, na katere lahko pričakujete 1.000 EUR popusta:

mitsubishi eclipse cross PHEV 2.4 MIVEC S-AWC 4WD CVT intense, n-st. CVT (138 kW) – 34.990 EUR
mitsubishi eclipse cross PHEV 2.4 MIVEC S-AWC 4WD CVT intense+, n-st. CVT (138 kW) – 36.290 EUR
mitsubishi eclipse cross PHEV 2.4 MIVEC S-AWC 4WD CVT instyle, n-st. CVT (138 kW) – 38.690 EUR
mitsubishi eclipse cross PHEV 2.4 MIVEC S-AWC 4WD CVT instyle+, n-st. CVT (138 kW) – 39.990 EUR
mitsubishi eclipse cross PHEV 2.4 MIVEC S-AWC 4WD CVT diamond, n-st. CVT (138 kW) – 41.190 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 1. 2022
Januar 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
101112  domača premiera - mitsubishi eclipse cross PHEV
13141516
1718  domača premiera - kia sportage
1920  domača premiera - volkswagen taigo
212223
2425  domača premiera - cupra born
262728  domača premiera - peugeot 308
2930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 4 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 5 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 6 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 7 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |