Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Jeep gladiator

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Kot mulci smo se vedno igrali s kockami Lego in razmišljam, če je mogoče prav to razlog, zakaj mi je novi jeep gladiator tako všeč. Lahko mu odstranite vrata, streho, zložite vetrobran, verjetno še marsikaj drugega, pa ne bo zato prav nič manj privlačen, kaj šele funkcionalen.
Jeep gladiator
Foto: Gašper Miš
9. 12. 2021 ob 17:00
Komentarjev: 0

jeep gladiator
Za začetek, kaj oziroma kdo sploh je gladiator? Slovar slovenskega knjižnega jezika pravi, da je to borilec z nasprotnikom ali pa z divjimi zvermi. Spet drugi boste rekli, da je bil gladiator Russell Crowe, medtem ko je v avtomobilskem svetu to model, ki je bil predstavljen že pred skoraj šestdesetimi leti. Natančneje leta 1962. Sprva pod okriljem podjetja Willys-Overland Motors, leto kasneje (po združitvi s Kaiser Motors v novo nastalo podjetje Kaiser Jeep) pa že lahko govorimo o jeepu gladiator. To je bil prvi poltovornjak oziroma pick-up (pred njim je na osnovni modela CJ-2A Willys že ponujal enotonsko tovorno vozilo, kasneje pa tudi tovorni različici z oznakama FC-150 ter FC-170), ki je stal na veliki platformi SJ, ki si jo je delil z modelom wagoneer. Gladiator je na njej in na trgu vztrajal kar 26 let, vse do leta 1988. Že istočasno so na osnovi modela CJ-7 izdelovali poltovornjak scrambler (od leta 1981 do 1986), kasneje na osnovi cherokeeja še comanche (od 1985 do 1992), danes pa se po slabih 30 letih vračajo v razred poltovornjakov. Tokrat spet z modelom gladiator, ki temelji na osnovi četrte generacije priljubljenega wranglerja.

jeep gladiator
Njegova največja posebnost je ta, da gre za prvi Jeepov poltovornjak, ki je na voljo s štirimi vrati, s tem pa namenjen prevozu petih potnikov ter veliko tovora. Ampak res veliiiko, ker je samo njegov keson dolg več kot 1,5 metra, v najožjem delu meri 1,14, na najširšem pa 1,44 metra. Ker vem, da ga bo pri dani ceni večina uporabljala bolj za imidž, je bolj impresiven podatek ta, da je v primerjavi z že tako velikim wranglerjem unlimited (torej daljšim s štirimi vrati) nekaj milimetrov višji, predvsem pa več kot 70 centimetrov daljši. Daljša je tudi njegova medosna razdalja, in to za dodatnih 48 centimetrov, kar pomeni, da meter samo med osema pokaže slabih 3,5 metra oziroma za enega smarta fortwo. Gladiator v dolžino meri kar 5,59 metra, širok je 1,89 in visok od 1,84 do 1,91 metra, pač odvisno od tega, s kakšno streho ga boste naročili. V vsakem primeru pričakujte, da daljšega avtomobila (če gledamo nanj kot avtomobil, ker ga bo verjetno zelo malo voznikov uporabljalo kot delovni stroj) pri nas ne morete kupiti, tudi videli ga boste težko, saj boste morali poiskati podaljšana rolls-royca phantom ali ghost, cadillac escalade ali pa kakšen drug ameriški poltovornjak iz uvoza. Všeč mi je, ker je tako nepotrebno velik in ker kljub temu ohranja značilne oblikovne poteze, vključno z oglato obliko, veliko motorno masko s sedmimi režami, okroglimi lučmi ter že znano potniško kabino. V tej prevladuje veliko fizičnih stikal, poleg teh pa najdemo še pravo mehansko ročno zavoro, ročici menjalnika in pogona, pa tudi do 8,4-palčni zaslon multimedije ter manjši 7-palčni med merilniki. Vozniki wranglerja se boste v njej počutili domače, ker je okolje praktično identično, skoraj enaki pa so tudi njegovi varnostni in asistenčni sistemi.

Pod motornim pokrovom, ki se mimogrede že samo odpira na zanimiv način, pri nas najdemo 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik, ki razvije 194 kilovatov moči oziroma 264 'konjičkov'. Gre za motor V-oblike, ki navduši z zvokom ter okroglimi 600 Nm navora, ki je na voljo že od 1.400 do 2.800 vrtljajev na minuto. Do stotice tako pospeši v le 8,6 sekunde, končna hitrost pa znaša solidnih 177 kilometrov na uro. Najpočasnejši na cestah tako ne boste, vseeno pa ne pričakujte nobene športnosti. Saj dvomim, da jo kdo ob pogledu nanj bo, pa vseeno, avtomobil že prazen tehta 2.478 kilogramov, na svoja pleča naloži do 613 kilogramov tovora, za seboj pa vleče do 2.721 kilogramov težko prikolico. Če je kdo ravno kupil čoln, pa ne ve, s čim bi ga vlekel, tukaj je rešitev.

Če raje kot na morje hodite v hribe, pa tudi nobene panike! Gladiator ima obenem odlične kote (vhodni meri 41°, prehodni 18,4°, izstopni pa 25°) ter 25,3-centimetrsko oddaljenost od tal, ki mu omogoča, da lahko pri hitrosti 8 kilometrov na uro brede po kar 76 centimetrov globoki vodi. Navor se v osnovi prenaša na zadnji kolesi, seveda pa lahko s premikom ročice preklopite v načine 4H auto (način, kjer sprednji kolesi pomagata po potrebi), 4H part-time (kjer gladiator vedno grabi z vsemi štirimi) oziroma 4L (kjer se zabavi pridruži še reduktor). Potem so tu še zapora zadnjega diferenciala, zaščita podvozja in menjalnika, terenske pnevmatike, pa rezervno kolo pravih dimenzij, sistem pomoči pri spustu, skratka, kot vidite, gre za klenega terenca oziroma kleni poltovornjak in ne kakšen pomehkužen križanec, ki kam dlje kot na pločnik tako ali tako ne prileze.

Da ob nakupu ne bo prevelike dileme, kakšnega kupiti, lahko en motor kombinirate z enim menjalnikom (ta je osemstopenjski samodejni) ter dvema paketoma opreme. Skupaj torej le dve kombinaciji, kjer prva sliši na ime overland (s čimer se poklanjajo enotonskemu tovornemu vozilu, ki ga je med leti 1947 in 1965 izdelovalo podjetje Willys-Overland Motors), njegovo nadgradnjo pa predstavlja paket launch edition. Ta je od osnovnega dražji za okrogle štiri tisočake, sam avtomobil pa stane najmanj 67.490 (gladiator 3.0 V6 diesel 4WD AT8 overland, 8-st. sam.) oziroma 71.490 evrov (gladiator 3.0 V6 diesel 4WD AT8 launch edition, 8-st. sam.). Na ti ceni pričakujte pet odstotkov rednega popusta ter dodatnih 2.000 evrov v primeru nakupa preko financiranja. Obenem se boste morali odločiti še, v kakšni barvi ga želite (trenutno jih je na voljo devet, kmalu pa bo ponudbo obogatila še pastelna rjava), kakšna bo streha (na voljo so štiri različice) in kakšen pokrov kesona (tri različice). Vse, kar vam preostane, je, da vzamete kuli in začnete pisati Božičku.

Lahko si zaželite tudi wrangler, ki je bil prav tako deležen nekaj novosti in je po novem na voljo v daljši različici unlimited z oznako 4xe. Ta označuje, da gre za priključni hibrid, ki je iz ponudbe izrinil druge pogonske možnosti. Na prvi pogled ne prinaša veliko novosti, boste pa novinca vseeno prepoznali po značilnih modrih dodatkih, malce drugačnih platiščih, v notranjosti pa še novih merilnikih ter treh dodatnih stikalih. Seveda ne manjka niti dodatna odprtina za polnjenje. Wrangler 4xe pod zadnjo klopjo skriva Samsungovo 17 kWh litij-ionsko baterijo (katere neto kapaciteta znaša približno 85 odstotkov te vrednosti), kar pomeni, da boste lahko po podatkih cikla WLTP v tišini prevozili do 53 kilometrov. Baterijo boste napolnili v najmanj dveh urah in pol, medtem ko jo boste na klasični šuko vtičnici polnili sedem ur več. Za razliko od modelov renegade 4xe in compass 4xe se pod pokrovom nahaja 2,0-litrski štirivaljni turbobencinar, ki razvije okroglih 200 kilovatov moči (272 KM) ter 400 Nm navora, do končnih 280 kilovatov (380 KM) ter 637 Nm navora pa prispevata še dva elektromotorja. Po besedah zastopnika znamke je rezultat najboljši wrangler doslej, ki je obenem še precej hiter. Le 6,4 sekunde potrebuje do sto, še bistveno bolj pomembno pa je to, da na terenu ostaja enako zmogljiv. Cena takšne različice, ki je že v osnovi na voljo z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, znaša najmanj 68.490 evrov v primeru paketa sahara (wrangler unlimited 4xe 2.0 GME PHEV AT8 sahara, 8-st. sam.) oziroma 69.990 evrov za paket rubicon (wrangler unlimited 4xe 2.0 GME PHEV AT8 rubicon, 8-st. sam.). Tudi v tem primeru pričakujte petodstotni popust ter dodatnih 2.000 evrov v primeru financiranja. Zdaj se morate samo še odločiti, kaj boste napisali Božičku.

Cene:

jeep gladiator 3.0 V6 diesel 4WD AT8 overland, 8-st. sam. (194 kW) – 67.490 EUR
jeep gladiator 3.0 V6 diesel 4WD AT8 launch edition, 8-st. sam. (194 kW) – 71.490 EUR
jeep wrangler unlimited 4xe 2.0 GME PHEV AT8 sahara, 8-st. sam. (280 kW) – 68.490 EUR
jeep wrangler unlimited 4xe 2.0 GME PHEV AT8 rubicon, 8-st. sam. (280 kW) – 69.990 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 1. 2022
Januar 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
101112  domača premiera - mitsubishi eclipse cross PHEV
13141516
1718  domača premiera - kia sportage
1920  domača premiera - volkswagen taigo
212223
2425  domača premiera - cupra born
262728  domača premiera - peugeot 308
2930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 4 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 5 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 6 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 7 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |