Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kia EV6

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Razmišljam, kakšen je recept za izdelavo zanimivega avtomobila. Pa ne zanimivega, da bo všeč meni, ampak takšnega, ki bo prepričal kar največ kupcev. Križanec? Jasno! Električen? Zaželeno. Kaj pa, če je oboje?
Kia EV6
Foto: Gašper Miš
17. 11. 2021 ob 0:00
Komentarjev: 0

Ja, potem dobimo avtomobil, kot je EV6. Kaj pa je EV6, se sprašujete? Ja, najnovejši električni križanec. To pove že oznaka EV, 6 pa podobno kot pri Hyundaijevemu modelu ioniq 5 označuje velikost vozila. 4,68 metra meri novi Kiin adut, ki se tako po merah kot prostornosti uvršča med hišna sportage in sorento, tehnološko pa predstavlja vrh ponudbe. Kasneje bodo na voljo tudi večji in manjši modeli, že ta pa bo kupce prepričal z zanimivo obliko in tem, da je križanec. No, tako pravijo pri Kii (in nekaj podobnega Hyundai trdi tudi za novi ioniq 5), čeprav sam vztrajam, da gre za kombilimuzino. Pri Kii se potihem celo strinjajo z mano, ker berem, da EV6, citiram: »kaže športnost z obliko hitrega zadka (fastback), eleganco kompaktne kombilimuzine in morda nekaj surove moči reli avtomobila«.

Tudi tu marketinški oddelek očitno dela nadure, zato vam sam raje natresem nekaj drugih dejstev: na primer, da ga na cesti res vsi opazijo, da je oblikovno precej všečen (čeprav priznam, da mi je ioniq 5 z retro obliko zunaj celo bolj), da so materiali prijetni, da je izdelava dobra in da znotraj deluje res moderno in rahlo futuristično. Pred voznikom se lahko za doplačilo nahaja velik projekcijski prikazovalnik, ki je obogaten z navidezno resničnostjo, že serijsko pa tam najdemo dva velika 12,3-palčna zaslona. Pod njima se nahaja še veliko sicer na dotik občutljivih stikal za upravljanje multimedije in prezračevanja, kar je danes že skoraj hvale vredno, sploh pa moram pohvaliti prostornost potniške kabine. Električna platforma E-GMP je tista, ki jo omogoča, pametna zasnova pa tudi dva prtljažnika. Ja, novinec ima kar dva, prvega z 52 ali pa 20 litri (odvisno od tega, ali gre za različico s pogonom na zadnji ali vsa štiri kolesa) in drugega, ki pogoltne od 480 do 520 litrov (spet odvisno od izbrane različice in opcijskih dodatkov). Kaj vas še zanima? Barve, platišča, svetila, sistemi? Ni problema, če tako želite, na voljo je 11 karoserijskih barv (na srečo niso vse črne, bele ali sive), tri oblike litih platišč (ta merijo 19 ali 20 palcev), dve različici led žarometov ter veliko naprednih sistemov, ki omogočajo drugo stopnjo avtonomne vožnje.


Kot Hyundaijev model ioniq 5, s katerim si deli platformo, tudi novi EV6 v osnovi poganja en elektromotor, ki navor pošilja na zadnji kolesi, na voljo pa je tudi takšen z dvema elektromotorjema in s tem pogonom na vsa štiri kolesa. Od tega je odvisna moč pogonskega sklopa, v osnovi pa tudi velikost litij-ionske baterije, ki v prvem primeru znaša 58, v drugem pa 77,4 kWh. V osnovi pišem zato, ker lahko kupci cenejše različice doplačate tako za večjo baterijo kot štirikolesni pogon oziroma dodaten elektromotor na sprednji osi. Obe opciji vplivata tako na doseg kot sistemsko moč, ki pri manjši bateriji znašata od 371 do 394 kilometrov ter od 125 (170 KM) ter 350 Nm do 173 kilovatov (235 KM) ter 605 Nm navora. Z večjo baterijo je po podatkih cikla WLTP moč prevoziti od 484 do 528 kilometrov, moči pa je od 168 (229 KM) ter 350 Nm do 239 kilovatov (325 KM) ter 605 Nm navora. Da bo odločitev še težja, se bo v roku leta dni pridružila še različica EV6 GT.

Ta bo s pomočjo dveh elektromotorjev razvila kar 430 kilovatov moči (585 KM) ter neverjetnih 740 Nm navora. Ja, časi se spreminjajo in Kia je elektrifikacijo očitno vzela zelo resno. Mogoče celo preveč, ker bo takšen EV6 GT do stotice pospešil v le 3,5 sekunde, konča hitrost pa bo znašala 260 kilometrov na uro. Običajne različice (kjer bo najbolj priljubljena 168-kilovatna z večjo baterijo in pogonom na zadnji kolesi) dosežejo 185 kilometrov na uro, pospešek do sto pa znaša od največ 8,5 do najmanj 5,2 sekunde. 'Menjalnik' je in bo vedno samodejni, jasno, enostopenjski, polnilnik pa omogoča polnjenje z največ 11 kW na izmeničnem in kar 180 kW (pri različici EV6 GT pa celo 240 kW) na enosmernem toku. Ker Kiia sodeluje pri projektu Ionity, boste kupci ob nakupu deležni še enoletne naročnine nanj, zato boste lahko te številke (ki jih med drugim omogoča 800-voltna tehnologija) zlahka preverili. Tudi mi komaj čakamo, da model EV6 (pa če tudi ne bo ravno EV6 GT) dobimo na test in preizkusimo, koliko kilometrov z njim prevozimo v praksi, predvsem pa, če je res tako dober, kot obljubljajo Korejci. Pred tem vam povem še, kako težek je. Okroglih 370 kilogramov tehta manjši baterijski sklop, večji dobrih 100 več, sam avtomobil pa od 1.800 do 2.105 kilogramov - odvisno od izbire pogonskega sklopa in izbrane opreme.


Ko smo ravno pri opremi, na voljo so štirje paketi, in sicer EV6 air, EV6 water, EV6 GT-line in športni EV6 GT. Cene 58 kWh različice z enim elektromotorjem znašajo od 43.999 (EV6 58 kWh EV6 air, 1-st. sam.) do 48.799 evrov (EV6 58 kWh EV6 GT-line, 1-st. sam.), medtem ko bo vrh ponudbe predstavljala različica EV6 GT, ki jo je že leto vnaprej moč naročiti za najmanj 62.999 evrov (EV6 77,4 kWh EV6 GT, 1-st. sam.). Večini bolj pomembni sta doplačili za večjo baterijo in štirikolesni pogon, kjer prvo stane 4.900, drugo pa 4.300 evrov. Še dodatnih 1.300 pripravite za nakup toplotne črpalke (ki po Kiinih besedah pozimi zmanjša izgubo energije za več kot 18 odstotkov), ki je serijsko ne dobite niti pri najdražji različici. Potem je tu še nekaj opcijskih dodatkov, ki stanejo od nekaj deset do dobrih 1.500 evrov, kar pomeni, da lahko hranilnega prašička kar razbijete. Če vam je novi EV6 z moderno obliko seveda bolj všeč kot retro oblikovani ioniq 5, ki je pod kožo enak. V vsakem primeru pričakujte, da z nobenim ne boste razočarani in da nobenega ne boste dobili prav hitro, saj so praktično vsi razprodani, čakalna doba za EV6 pa znaša približno osem mesecev.

Cene:

kia EV6 58 kWh EV6 air, 1-st. sam. (125 kW) - 43.999 EUR
kia EV6 58 kWh EV6 water, 1-st. sam. (125 kW) - 45.199 EUR
kia EV6 58 kWh EV6 GT-line, 1-st. sam. (125 kW) - 48.799 EUR
kia EV6 77,4 kWh EV6 GT, 1-st. sam. (430 kW) - 62.999 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 6. 12. 2021
December 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 tedni  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 4 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 6 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |