Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hyundai ioniq 5

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Za model hyundai ioniq sem prepričan, da ste slišali že vsi. Za ioniq 5 marsikdo še ni, pa v kratkem bo. Gre za povsem nov model, ki si z običajnim deli le logotip, ime ter dejstvo, da lahko oba poganja elektrika.
Hyundai ioniq 5
Foto: Gašper Miš
7. 10. 2021 ob 22:00
Komentarjev: 0

Po novem bo treba ločiti med ioniqom, kot ga poznamo danes (in je lahko tako hibridni, priključno-hibridni kot povsem električni), in ioniqom, ki ga predstavljajo tokrat. V tem primeru gre za povsem novo družino vozil oziroma, bolj pravilno zapisano, vozila nove blagovne znamke, ki jih bo vedno poganjala elektrika. Modeli bodo stali na novi modularni platformi z oznako E-GMP (Electric-Global Modular Platform), ioniq 5 pa je njen prvi član (Hyundai za zdaj napoveduje še prihod limuzinskega ioniqa 6 in velikega križanca ioniq 7, oba pa bosta oblikovni navdih črpala pri preteklih modelih znamke). Novi je oblikovan skoraj identično kot koncept 45 EV, ki so ga leta 2019 predstavili na avtomobilskem salonu v Frankfurtu.

Korejci pravijo, da v primeru serijske različice, ki v dolžino meri le malo manj kot 4,65 metra (med osema pa meter pokaže okrogle tri), govorimo o kompaktnem križancu, čeprav bi sam rekel, da je tole le malce večja kombilimuzina. Presodite sami, dejstvo pa je, da je ioniq 5 od običajnega daljši za 16,5 centimetra, obenem pa tudi 15,5 višji in sedem širši. Ja, precej velik avtomobil je tole in ko ga boste prvič videli v živo, sem prepričan, da boste mislili, da je manjši. Sredinsko postavljen napis zadaj je eden redkih, če ne kar edini element, ki je voziloma skupen, sploh ker sta si oblikovno tako različna. Če je običajni ioniq le eden izmed avtomobilov na trgu, novi deluje precej moderno, čeprav navdih črpa iz preteklosti. Pri prvem velikoserijskem modelu znamke, če sem natančen, torej modelu pony. Pravijo, da je imel že ta brezčasen in drzen dizajn, da so bile njegove linije vznemirljive, jaz pa nisem čisto prepričan, če imamo v mislih isti avtomobil. Roko na srce, novi vse to zagotovo ima, prejšnji pa ne. Gre za lep kontrast, ki odlično prikazuje, kako daleč so prišli v dobrih 50 letih.


Z novim ioniq 5 bo Hyundai konkuriral predvsem škodi enyaq, volkswagnu ID.4, mogoče celo tesli model 3 in nemškemu premijskemu trojčku (audi Q4 e-tron, BMW iX3 in mercedes-benz EQC). Ne smemo pozabiti še na sestrski model kia EV6 ter bratski genesis GV60. Za razliko od genesisa in kie, ki sta bolj zaobljena in manj 'škatlasta', hyundai zaznamujejo prečiščene in ostre linije s poudarkom na minimalizmu. Pravijo, da ta simbolizira tišino električnega vozila. Poleg dolge medosne razdalje ima ioniq 5 še kratka previsa in je obenem prvi Hyundaijev model, kjer motorni pokrov sega čez celotno širino. To ni le videti bolje, pač pa zaradi manj rež med elementi pripomore tudi k boljši aerodinamiki vozila. Motorna maska je seveda zaprta, lakirano črna (očitno je to kar trend pri električnih vozilih), za nameček pa oblikovana še v obliki črke V. Meni so poleg osnovne oblike še najbolj všeč luči: na primer led dnevne spredaj in tiste zadaj, ki se ponašajo z grafiko parametričnih točk oziroma pikslov. Videti je nenavadno ampak kul! Kul so še skrite vratne kljuke, ki bodo lahko v kratkem (zaradi zamud pri dobavi delov) tudi električno pomične. Pri Hyundaiju so ponosni še na obliko C-stebrička, za katerega so navdih črpali pri konceptu 45 EV, kot pove že samo ime, pa je stebriček postavljen pod kotom 45 stopinj. Ko smo ravno pri številki 45, project 45 je ime prav posebne različice, ki jo je Hyundai v 3.000 primerkih ponudil izbranim evropskim trgom. Govorimo o zelo bogato opremljenem ioniqu 5, ki si ga žal ne morete omisliti več, saj je zanimanje zanj pokazalo več kot 230.000 ljudi, naročil pa je bilo več kot 8.000. Ja, očitno je kar nekaj kupcev ostalo praznih rok, pa so si potem najbrž omislili kakšnega 'navadnega' z bolj bogato opremo, večjimi 20-palčnimi litimi platišči (v osnovi so ta 19-palčna) ter v eni izmed devetih karoserijskih barv. Pet jih navdih črpa iz narave in so posledično rezervirane le za ioniq 5, sicer pa so prav vse po vrsti precej dolgočasne in monotone. Zeham!

Notranjost novega ioniq 5 je navdihnila vizija Progress for Humanity, osnovana pa je na konceptu Smart Living Space, ki novincu omogoča, da potnike prepriča tako z udobjem kot uporabnostjo. Armaturna plošča je na pogled precej preprosta, na njej pa kljub moderni zasnovi najdemo veliko število klasičnih stikal. Pri Hyundaiju gredo tu očitno vedno iz ene skrajnosti v drugo, in ta se mi zdi bistveno boljša. Celo 'pravo' prestavno ročico ima, seveda pa ne manjkajo niti veliki 12-palčni digitalni merilniki ter enako velik zaslon na dotik. Obenem gre za prvi Hyundajiev model, ki ima projekcijski prikazovalnik obogaten z navidezno resničnostjo, ter prvi z novim uporabniškim vmesnikom, ki sliši na malce nenavadno ime Jong-e Graphic User Interface. Slednje se ne sliši tako nenavadno, Jong-e pa že. Zakaj? Zgodovinsko gledano so z besedo jong poimenovali mladega temnopoltega služabnika oziroma sužnja, kar je v današnjih časih kar malce tabu tema. E je najbrž zraven zato, ker je vmesnik prilagojen električnim vozilom. Povsem možno je, da za njim stoji le podjetje Jong-e, v vsakem primeru pa se lahko vmesnik pohvali z nadgrajenimi storitvami Hyundai Bluelink, ki med drugim omogočajo napredno glasovno upravljanje in upravljanje preko mobilne aplikacije. Ne manjkata niti povezavi Android Auto in Apple CarPlay, tu je tudi površina za brezžično polnjenje mobilnih naprav ter pet USB-vhodov tipa A za naprave, ki prejšnje opcije ne podpirajo. Prisotni so še številni reciklirani materiali, opcijsko pa tudi steklena (v paketu Vision Roof za dodatnih 1.200 evrov) in celo solarna streha (v paketu Solar Roof za dodatnih 1.620 evrov). Slednja lahko električni doseg podaljša do 1.500 kilometrov letno, je pa seveda odvisno od tega, ali živite v s Soncem obdani Prlekiji ali pa kakšni alpski dolini, kamor Sonce posije ravno trikrat letno. Ker vem, da marsikoga zanima, kaj je še tista stvar levo od merilnikov: ni zvočnik, pač pa kovinska površina, na katero lahko lepite lističe, z magneti pritrjujete slike, oziroma na kratko, mesto, kjer si novi ioniq 5 prilagodite po lastnih željah.

Platforma E-GMP omogoča, da je ioniq 5 zelo prostoren avtomobil. Če začnem pri prtljažniku, ta meri kar 527 litrov (s podiranjem klopi ga je moč povečati še za 1.060 litrov), zaradi električne zasnove pa je prisotno še povsem ravno dno. V drugi vrsti lahko klop pomikate za dobrih 13 centimetrov (opcijsko tudi s pomočjo elektrike), nastavljate naklon, skratka ne bo vam hudega. Tudi na sprednjih sedežih (ki sta od povprečnih za približno 30 odstotkov tanjša, kar omoči še več prostora v drugi vrsti) ne, sploh če boste doplačali za paket relax, ki omogoči, da ta postavite v položaj za sprostitev. Sredinska konzola se lahko prav tako premika naprej ali nazaj, kar omogoča večjo prilagodljivost ter lažji pomik znotraj vozila. Za razliko od marsikaterega tekmeca se lahko novi ioniq 5 pohvali še s sprednjim 'prtljažnikom', ki sprejme še dodatnih 57 litrov tovora, ter najnovejšimi varnostnimi in asistenčnimi sistemi. Te združujejo pod blagovno znamko Hyundai Smart Sense. Omeniti velja, da je ioniq 5 obenem prvi avtomobil znamke, ki s pomočjo sistema HDA 2 (Highway Driving Assist 2) omogoča drugo stopnjo avtonomne vožnje. To v praksi pomeni, da na avtocesti ne ohranja le varnostne razdalje in voznega pasu, pač pa pomaga tudi pri menjavi pasu, seveda le v primeru, če voznik to predhodno nakaže s smernikom.

Novinca v osnovi poganja en, lahko pa tudi dva elektromotorja. Od tega je odvisna sistemska moč, ki v prvem primeru znaša 125 (170 KM) oziroma 160 kilovatov (218 KM), v drugem pa 173 (235 KM) oziroma 225 kilovatov (306 KM). Ker je močnejši elektromotor nameščen zadaj, pomeni, da se navor v osnovi prenaša na zadnji kolesi, za doplačilo pa lahko tudi na vsa štiri. V tem primeru sprednji kolesi poganja dodaten elektromotor, ki je na voljo pri obeh velikostih baterije. Ti sta vedno litij-ionski polimerni, vedno nameščeni v dno vozila, s kapaciteto bodisi 58,2 (288 celic) ali 72,6 kWh (360 celic) pa tovarna obljublja, da boste prevozili do 384 oziroma 481 kilometrov.

Kljub temu da ioniq 5 ni najlažji avtomobil, je z najmanj 2.095 in največ 2.175 kilogramov mase precej poskočen avtomobil. Se pozna, da močnejši elektromotor razvije 350 Nm navora, sprednji pa še dodatnih 255. Pospešek do stotice lahko znaša le 5,2 sekunde, že osnovni pa pospeši v 8,5, kar je še vedno dober rezultat. Končna hitrost je elektronsko omejena na 185 kilometrov na uro. Če boste to s pridom izkoriščali, seveda pozabite na tovarniško obljubljeno porabo, ki znaša od 16,7 do 20,1 kWh na 100 km. V tem primeru bo bolj pomemben podatek, kako hitro se lahko baterija polni - in odgovor je precej. Na enofaznem toku z do 7 kW, na trifaznem z do 10,5, na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom pa (zaradi 800-voltnega sistema) celo s 350 kW. To omogoča, da lahko na polnilnicah tipa Ionity (ne pozabimo, da je Hyundai delničar družbe) baterijo od 10 do 80 odstotkov napolnite v le 18 minutah, manj kot pet minut polnjenja pa že omogoči nadaljnjih sto kilometrov vožnje. Najceneje ne bo, da pa se. Ioniq 5 obenem omogoča še funkcijo V2L (Vehicle-to-Load), s pomočjo katere lahko baterija vozila napaja tudi druge električne porabnike. Celo druga električna vozila (z močjo največ 3,6 kW). Omeniti je še, da je toplotna črpalka pri paketih style in premium na voljo za doplačilo, medtem ko je pri paketu impression del serijske opreme.

Naelektreni hyundai ioniq 5 bo po 15. oktobru na voljo s tremi paketi opreme. V osnovi bo opremljen s paketom style, paket premium bo stal dodatnih 4.400, najbogatejši impression pa še dodatnih 5.000 evrov. Poleg opreme se boste morali kupci odločiti še, kako veliko baterijo želite in kam naj novinec prenaša navor. Prva odločitev vas bo lahko stala dodatnih 3.100, druga pa 3.800 evrov. Najcenejši ioniq 5 bo tako na voljo za 43.500, najdražji pa 59.800 evrov. Ker gre za povsem električni model, lahko na navedene cene pričakujete še pomoč države, ki bo vse skupaj pocenila za 4.500 evrov, medtem ko vam bodo prodajalci najbrž ponudili še posebno ponudbo v okviru Hyundai eko financiranja. Tudi v primeru nove družine vozil zastopnik znamke na njenega prvega člana ponuja pet let tovarniške garancije (brez omejitve kilometrov), medtem ko baterijski sklop pokriva 8-letna garancija (oziroma 160.000 prevoženih kilometrov). Zastopnik znamke pričakuje, da bo križanec (khm, kombilimuzina!), ki prepleta nove tehnologije in nostalgično obliko, do konca leta prepričal približno 30 kupcev. V prihodnje, ko bo težav z dobavo delov manj, pa zagotovo še bistveno več.

Cene:

hyundai ioniq 5 52,2 kWh RWD style, 1-st. sam. (125 kW) – 43.500 EUR
hyundai ioniq 5 52,2 kWh RWD premium, 1-st. sam. (125 kW) – 47.900 EUR
hyundai ioniq 5 52,2 kWh RWD impression, 1-st. sam. (125 kW) – 52.900 EUR
hyundai ioniq 5 52,2 kWh AWD style, 1-st. sam. (173 kW) – 47.300 EUR
hyundai ioniq 5 52,2 kWh AWD premium, 1-st. sam. (173 kW) – 51.700 EUR
hyundai ioniq 5 52,2 kWh AWD impression, 1-st. sam. (173 kW) – 56.700 EUR
hyundai ioniq 5 72,6 kWh RWD style, 1-st. sam. (160 kW) – 46.600 EUR
hyundai ioniq 5 72,6 kWh RWD premium, 1-st. sam. (160 kW) – 51.000 EUR
hyundai ioniq 5 72,6 kWh RWD impression, 1-st. sam. (160 kW) – 56.000 EUR
hyundai ioniq 5 72,6 kWh AWD style, 1-st. sam. (225 kW) – 50.400 EUR
hyundai ioniq 5 72,6 kWh AWD premium, 1-st. sam. (225 kW) – 54.800 EUR
hyundai ioniq 5 72,6 kWh AWD impression, 1-st. sam. (225 kW) – 59.800 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 10. 2021
Oktober 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 4 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 11 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 11 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 11 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 11 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 leti  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 1 leti  |