Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Lahka gospodarska vozila Renault

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri Renaultu so nam pred dnevi v roke pomolili ključe (bolje rečeno kartice) treh novih modelov. Preizkusili smo tovorni različici express van in kangoo van, zapeljali pa tudi prenovljeni trafic passenger.
Lahka gospodarska vozila Renault
Foto: Gašper Miš
6. 7. 2021 ob 14:00
Komentarjev: 0

Najmanjši med njimi je novi express. Ta se na trg vrača po več kot 20 letih odsotnosti, je pa res, da se samo ime ni nikoli zares poslovilo. Do prihoda nove generacije kangooja ga bomo na starem videli vsaj še pol leta. Z expressom van, kot se glasi novinčevo polno ime (na voljo je le kot dostavnik, medtem ko potniške različice v Evropi ni pričakovati), Renault v ponudbi na nek način nadomešča dacio dokker, ki se je pred kratkim poslovila, nove generacije pa očitno ne bo. Kot romunski brat tudi express van prihaja iz Maroka, po besedah zastopnika znamke pa se lahko pohvali še z majhnimi stroški lastništva. Na voljo je le v eni dolžini, in sicer s 4,39 metra. Pri Renaultu imajo z njim velika pričakovanja, najbrž tudi zato, ker je že na voljo, najcenejši pa pred pribitkom davka na dodano vrednost stane okroglih 13.000 evrov (express van Blue dCi 75 L1H1 furgon, 6-st. roč.). Celo močnejša različica Blue dCi 95 ni bistveno dražja in stane 13.600 evrov (express van Blue dCi 95 L1H1 furgon, 6-st. roč.). Poleg cene zastopnik znamke prednosti novega expressa van vidi še v tem, da je fleksibilen, praktičen in učinkovit. Zakaj, preverimo v nadaljevanju.

Da je fleksibilen, pravijo zato, ker v primeru trde pločevinaste pregrade ponuja do 3,3 kubičnega metra tovornega prostora. V primeru, da je pregrada preklopna (mrežasta), pa lahko prostor povečate tudi do 3,7 kubičnega metra. Dolžina tovornega prostora v prvem primeru meri do 1,91 metra, v drugem pa 2,36. S tem express van po besedah zastopnika znamke ponuja najboljše razmerje med velikostjo vozila in prostornostjo tovornega dela v svojem razredu. Zasluge, da je novinec praktičen, pripisujejo temu, da je kljub dostopni ceni ergonomija na visoki ravni, da ima udobna sedeža, ob tem pa ponuja še do 13 različnih odlagalnih mest. Ti skupaj merijo le malo manj kot 48 litrov, kar je tudi rekord razreda. Na sredini armaturne plošče bi se lahko teoretično nahajal še multimedijski sistem easy link z velikim 8-palčnim zaslonom na dotik, a ga zastopnik znamke (podobno kot izvlečni predal pred sovoznikom) vsaj za zdaj ni vključil v ponudbo. Verjetno zato, da novi express van pozicionirajo čim dlje od prihajajočega kangooja van, posledično pa z njim nagovarjajo povsem drug krog kupcev: tiste, ki bodo cenili njegovo preprostost in učinkovitost. Za slednjo skrbi devet različnih varnostnih sistemov, dodatno ogledalo, ki pokriva mrtvi kot (na sovoznikovi strani je na voljo za doplačilo), doplačilno digitalno vzvratno ogledalo, sistem extended grip ter pomoč pri vožnji prikolice. Za piko na i skrbita še dva učinkovita motorja družine Blue dCi. Oba že znana in oba turbodizelska: prvi s 55 (75 KM), drugi pa s 70 kilovati moči (95 KM). Močnejše turbobencinske različice TCe 100 pri nas ni in ne bo v ponudbi, kar pomeni, da lahko izbirate le med močjo 1,5-litrskega štirivaljnega motorja, saj je menjalnik v obeh primerih šeststopenjski ročni, pogon pa speljan na sprednji kolesi.

Druga novost, ki jo boste v cenikih še nekaj časa iskali zaman, je novi kangoo. Pri nas bo na voljo le kot tovorni kangoo van, medtem ko potniške različice ne bo več. Za prvo, ki smo jo že preizkusili, vam lahko povemo, da bo na voljo od januarja 2022 zato boste morali najbolj neučakani počakati še dobrega pol leta. Po prvi vožnji lahko zapišemo, da se bo kar splačalo, saj za dostavnik precej dobro izgleda, še posebej zanimiva pa se nam zdi rešitev 'open sesame'.

»Sezam, odpri se!«, je rek, ki izvira iz zbirke arabskih pravljic, po novem pa ga boste pogosto zasledili v povezavi s tovornim kangoojem. Razlog tiči v rešitvi, pri kateri je vozilo dolžine L1 (kasneje bo na voljo tudi različica L2, ki pa te žal ne bo deležna) na sovoznikovi strani 'prikrajšano' za klasičen B-stebriček. Ta omogoča, da je ob odpiranju sprednjih vrat stranska odprtina ogromna (meri kar 1,42 metra, kar je dvakrat toliko kot pri prejšnji generaciji), obenem pa tudi številne možnosti predelav. Rešitev 'open sesame' naj bi bila praviloma opcijska, pri nas pa bo serijska. Tako bo razlika z dobrih devet centimetrov krajšim expressom še večja. Kangoo van sicer stoji na platformi CMF-CD, ki si jo deli s scenicom, ne pa tudi expressom. Poleg prevoza dolgih predmetov mu omogoča natovarjanje evropalet prečno, tovorni prostor pa meri do 3,9 kubičnega metra. V primeru pol metra daljše različice L2 bo ta sprejel celo 4,9 'kubika'.

Novi kangoo van bo lastnikom in njihovim uporabnikom življenje lajšal še s tem, da se tudi prvi vrati odpirata na široko, da so sedeži izdatno pomični in da je po globini pomičen tudi volan. Novinec je v primerjavi s predhodnikom ergonomsko bolj dovršen, za piko na i pa skrbi še 60 litrov predalov in odlagališč. Že serijsko boste deležni držala za telefon, ki ga boste lahko namestili tako na levo kot na desno stran volanskega obroča (odvisno od tega, ali ste levičar, desničar ali pa vam bo pač vseeno). Tudi dodatno ogledalo, ki pokriva mrtvi kot, boste dobili, prvič pa boste lahko izbirali še med klasično in elektronsko ročno zavoro. Za razliko od expressa tu lahko pričakujete tudi izvlečni predal easy life, katerega prostornina meri kar 7 litrov.

Pri Renaultu pravijo, da boste lahko novi kangoo van opremili s praktično vsemi naprednimi sistemi, ki jih danes ponujajo njihova osebna vozila. Prav tako bo na voljo 5-palčni zaslon, ki bo nadomeščal sredinsko vzvratno ogledalo. Zastopnik znamke se je tudi v primeru novega kangooja odločil, da 1,3-litrskega štirivaljnega turbobencinskega motorja v različicah TCe 100 in TCe 130 ne bo vključil v ponudbo. Na voljo bodo le 1,5-litrske štirivaljne turbodizelske različice Blue dCi 75, 95 in 115. To pomeni od 55 do 85 kilovatov moči. Menjalnik bo v osnovi šeststopenjski ročni, za doplačilo bo na voljo tudi sedemstopenjski robotizirani EDC. Proti koncu leta 2022 lahko pričakujete še povsem električno različico kangoo van e-tech. Ta bo ob pomoči toplotne črpalke in 44 kWh litij-ionske baterije ponujala do 265 kilometrov dosega. Cen za zdaj še niso razkrili.

Za trafic passenger, kjer govorimo o prenovi tretje generacije, so jih. Najcenejši z opremo zen bo z davkom vaš za 29.290 evrov (trafic passenger energy dCi 110 L1H1 zen, 6-st. roč.), za najdražji spaceclass jih pripravite najmanj 40.090 (trafic passenger energy dCi 150 EDC L1H1 spaceclass, 6-st. rob.). Če iščete daljši grand spaceclass, k ceni prištejte še dodatnih 1.200 evrov. Pri Renaultu pravijo, da so z modelom trafic do danes prepričali že več kot 2,2 milijona kupcev, po prenovi pa jih bodo našli še precej, saj je prenovljeni trafic passenger oblikovno bolj privlačen in tehnološko bolj napreden. Pravijo, da novinca odlikujejo eleganca, udobje in varnost.

Da je eleganten, menijo, ker je v primerjavi s predhodnikom dobil novo rdečo barvo (na fotografijah), bolj položen motorni pokrov, novi sta tudi motorna maska in led žarometa. Stranska smernika sta se z blatnikov preselila na vzvratni ogledali, prenovljeni trafic passenger pa ima še povsem novo armaturno ploščo. Že zaradi nje boste imeli v kabini občutek, da sedite v vsaj deset let novejšem modelu, četudi največ sedem. Za udobje in užitek v vožnji skrbi brezžično polnjenje mobilnih naprav, številne USB-vtičnice ter dejstvo, da ima v vsaki vrsti po tri velike in udobne sedeže. Kljub devetim zadaj ostaja še 1,8 kubičnega metra prostora. Za piko na i bosta skrbeli različici spaceclass in grand spaceclass, ki prinašata bogato serijsko opremo. Pri nas je prenovljeni trafic na voljo v različicah energy dCi 110, energy dCi 150 ter energy dCi 150 EDC, močnejše energy dCi 170 EDC pa za zdaj ne bo. Za konec je tu še točka varnost, za katero v primeru trafica passenger poleg znanih skrbi še devet novih varnostnih in asistenčnih sistemov.

Če vas o novincih zanima še več, si preberite še domačo predpremiero.

Cene:

renault express van Blue dCi 75 L1H1 furgon, 6-st. roč. (55 kW) – 13.000 EUR + DDV
renault express van Blue dCi 75 eco leader L1H1 furgon, 6-st. roč. (55 kW) – 13.000 EUR + DDV
renault express van Blue dCi 95 L1H1 furgon, 6-st. roč. (70 kW) – 13.600 EUR + DDV
renault trafic passenger energy dCi 110 L1H1 zen, 6-st. roč. (81 kW) – 29.290 EUR
renault trafic passenger energy dCi 150 L1H1 zen, 6-st. roč. (110 kW) – 30.290 EUR
renault trafic passenger energy dCi 110 L2H1 grand zen, 6-st. roč. (81 kW) – 30.490 EUR
renault trafic passenger energy dCi 150 L2H1 grand zen, 6-st. roč. (110 kW) – 31.490 EUR
renault trafic passenger energy dCi 110 L1H1 intens, 6-st. roč. (81 kw) – 31.090 EUR
renault trafic passenger energy dCi 150 L1H1 intens, 6-st. roč. (110 kW) – 32.090 EUR
renault trafic passenger energy dCi 150 EDC L1H1 intens, 6-st. rob. (110 kW) – 34.490 EUR
renault trafic passenger energy dCi 110 L2H1 grand intens, 6-st. roč. (81 kW) – 32.290 EUR
renault trafic passenger energy dCi 150 L2H1 grand intens, 6-st. roč. (110 kW) – 33.290 EUR
renault trafic passenger energy dCi 150 EDC L2H1 grand intens, 6-st. rob. (110 kW) – 35.690 EUR
renault trafic passenger energy dCi 150 EDC L1H1 spaceclass, 6-st. rob. (110 kW) – 40.090 EUR
renault trafic passenger energy dCi 150 EDC L2H1 grand spaceclass, 6-st. rob. (110 kW) – 41.290 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 7. 2021
Julij 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293001020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
26272829303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 dnevi  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 8 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 8 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 8 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 8 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 9 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 9 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 9 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 9 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 9 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 9 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 9 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 9 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 10 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 11 meseci  |