Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kia sorento

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Na domačem dvorišču je parkiran kia sorento letnik 2003. Za tiste, ki ga ne poznate, to je tisti prvi, ki ima nosilno šasijo v obliki letvenega okvirja, štirikolesni pogon in reduktor, vse to pa pomeni, da je pravi terenec. Novi ohranja le še štirikolesni pogon, zato bo kupce bolj kot s terenskimi prepričeval z drugimi aduti.
Kia sorento
Foto: Gašper Miš
2. 6. 2021 ob 1:00
Komentarjev: 0

Prvi je zagotovo ta, da so sorentu podobni predstavniki danes vse bolj priljubljeni, drugi njegov videz, tretjega predstavlja prostornost. Kar vidite na fotografijah, je namreč Kiin največji model. No, vsaj pri nas, na oni strani luže poznajo še modela telluride ter carnival, ampak verjemite, da je že ta ogromen. V dolžino meri kar 4,81 metra, to pa pomeni, da je od prenovljene tretje generacije daljši za okrogel centimeter, toliko je še širši in višji. Razlika napram predhodniku ni tolikšna, je pa precejšna, če ga postavimo ob bok prvi generaciji, ki je pred kratkim postala polnoletna. V tem primeru je razlike že za slabih 25 centimetrov, za več kot 10 pa so raztegnili tudi njegovo medosje, ki zdaj meri 2.815 milimetrov. To pomeni, da je novi sorento sila prostoren avtomobil, ki v svoj prtljažnik sprejme do 910 litrov tovora. 821 v primeru, da se v dnu skrivata še šesti in sedmi sedež, če sta ta postavljena na svoje mesto, pa jih ostane še vedno solidnih 187. Prtljažnik tudi v tem primeru ni bistveno manjši, kot jih v osnovi pogoltne najmanjši picanto. Ker je sorento prvič na voljo tudi z elektrificiranim pogonskim sklopom, ta prtljažniku odžre osem litrov uporabnega prostora, potniki v kabini pa tega ne boste občutili in ga boste imeli dovolj.

Pri Kii pravijo, da bo sorento, ki je v treh generacijah prepričal že več kot tri milijone kupcev, le-te v novi nagovoril z moderno oblikovano zunanjostjo (kjer v primerjavi s predhodnikom prevladujejo bolje ostre linije) ter visokokakovostno kabino. Da so Korejci model oblikovali po vzoru točno pet metrov dolgega tellurida (torej njihovega največjega SUV-ja, ki kraljuje v Ameriki), ni nobena skrivnost, zato se lahko tudi novinec pohvali s prepoznavno 'tigrovo' masko, ki pa je v tem primeru nekoliko širša in se razteza vse do led žarometov. Z boka boste opazili še daljši motorni pokrov ter da so A-stebriček pomaknili za 30 milimetrov bolj nazaj, zanimiv pa je tudi C-stebriček, ki z obliko spominja na plavut morskega psa. Na boku se bohotijo še nova platišča, ki prvič merijo do 20 palcev, zadaj pa je po vzoru tellurida in proceeda zdaj tudi sorento dobil velik napis, postavljen na sredino doplačilnih elektronsko pomičnih prtljažnih vrat. Zadnjega brisalca ne boste opazili, ker so ga oblikovalci spretno skrili pod strešni spojler, boste pa vertikalno postavljene luči, za katere imam občutek, da bodo z obliko nekoliko delila mnenja.

Za notranjost pravijo, da sodi med najbolj kakovostne v Kiini ponudbi, obenem pa je to tudi najbolj napreden model znamke doslej. V oči najbolj bodeta dva velika zaslona: prvi prikazuje digitalne merilnike na 12,3 palca, na vrhu armaturne plošče pa lahko najdemo še 10,25-palčni zaslon multimedije. Ta v osnovi meri 8 palcev, sistem pa se lahko v obeh primerih poveže z Apple CarPlay in Android Auto. Osrednja zaslona sta za razliko od številnih drugih ob strani obdržala še nekaj tipk, tudi za nastavitev prezračevanja vam ne bo treba tapkati po zaslonu. Stikala so klasična in zelo velika, zato ergonomija ne trpi. Tudi voznik in potniki ne boste, saj bo sorento prvič razvajal s projekcijskim prikazovalnikom, 64 barvami ambientalne osvetlitve, brezžičnim polnjenjem za mobilne naprave, zmogljivim ozvočenjem Bose, na otip prijetnimi materiali ter praktično vsemi najnaprednejšimi varnostnimi in asistenčnimi sistemi. Ti sorentu omogočajo drugo stopnjo avtonomne vožnje.

Novi sorento je obenem prvi Kiin model, ki stoji na platformi nove generacije. Namenjajo jo velikim in srednje velikim SUV-jem, omogoča pa, da je prostora v kabini veliko, in predvsem, da je lahko avtomobil elektrificiran. Povsem električen sorento še vedno ni in najbrž še nekaj časa ne bo, na voljo pa je tako v hibridni kot priključnohibridni različici. Obema skupna je ista osnova, in sicer 1,6-litrski turbobencinski T-GDi, ki s štirimi valji razvije 132 kilovatov moči (180 KM) ter 265 Nm navora. V primeru hibridne različice mu družbo dela še 44 kWh (60 KM) elektromotor z 1,49 kWh litij-ionsko polimerno baterijo. Sistemske moči je za 169 kilovatov (230 KM), navora pa 350 Nm. Priključnemu hibridu pomaga močnejši elektromotor, ki razvije 67 kilovatov (91 KM), ter večja, 13,8 kWh litij-ionska polimerna baterija. Ta tehta 140 kilogramov, skrita pa je v dno vozila. V tem primeru sistemska moč znaša 195 kilovatov oziroma 265 'konjičkov', navora pa je prav tako za 350 Nm. Pri Kii v primeru sorenta PHEV obljubljajo 57-kilometrski električni doseg, ko bodo vaše poti raznolike, samo po mestu pa jih boste v tišini prepeljali tudi do 70. Koliko v praksi, vam povemo, ko najmočnejši sorento dobimo na test.

Klasični hibrid lahko naročite tako s sprednjim kot štirikolesnim pogonom AWD, pri priključnem pa je ta del serijske opreme. Sorento se lahko v obeh primerih pohvali še z več kot 17-centimetrskim odmikom od tal ter sistemom terrain mode, ki predstavlja novost. Njegova naloga je ta, da se s pomočjo sistema ESC ter z razporeditvijo navora na vsa štiri kolesa prilagaja različnim voznim podlagam. Na voljo so trije načini (za blato, pesek in sneg), na asfaltu pa bodo bolj prišli prav že znani comfort, eco, sport in smart. Hibridoma skupen je še menjalnik, in sicer šeststopenjski samodejni, za katerega menijo, da se sorentu v tem primeru poda bolje kot robotiziran DCT. Kljub obsežni elektrifikaciji bo novinec pri nas najbrž bolj priljubljen z dizelskim motorjem CRDi, ki s prostornino 2,2 litra, štirimi valji in turbopuhalom razvije 148 kilovatov moči (202 KM) ter 440 Nm navora. Gre za nov motor, ki je v primerjavi s tistim, ki je poganjal prejšnjo generacijo, 38 kilogramov lažji, saj je njegov blok narejen iz aluminija. Tudi v tem primeru je pogon na sprednji ali vsa štiri kolesa, novost pa predstavlja še osemstopenjski robotiziran menjalnik DCT. Kot pri samodejnem tudi tu prestave izbirate preko vrtljivega izbirnika in ne klasične prestavne ročice.

Sorento v osnovi ostaja petsedežnik, podobno kot prejšnja generacija in še ena pred njim pa je na voljo tudi s tretjo vrsto ter doplačilnim šestim in sedmim sedežem. 800 evrov doplačila zahtevajo zanju, za barvo karoserije (skupaj je na voljo deset barv, brezplačna pa je modra gravity) do 540, za sam avtomobil pa od 46.499 (2.2 CRDi DCT, 7-st. rob.) do 66.799 evrov (1.6 T-GDi PHEV AWD, 6-st. sam.). V prvem primeru govorimo o vstopnem paketu LX urban, v drugem pa bogato opremljenem EX limited. Med njiju se vriva še EX fresh, ampak je bolje, če rečemo še kakšno o cenah. Kia res ne bi bila Kia, če pri nas ne bi ponujala zajetnih popustov, ki v primeru nakupa preko financiranja znašajo tudi do 11.200 evrov! V tem primeru sicer govorimo o obrestnem financiranju Kia bonus, na voljo pa je tudi brezobrestno Kia vauu. Tam popust znaša 6.200 evrov, kar pomeni, da boste za avtomobil v osnovi odšteli najmanj 35.299 ali pa 40.299 evrov. Cena bo tako odvisna predvsem od načina financiranja, v polnem koledarskem letu pa naj bi ponudba prepričala približno 150 kupcev.


Cene, na katere lahko v primeru financiranja pričakujete tudi do 11.200 EUR popusta:

kia sorento 2.2 CRDi DCT LX urban, 7-st. rob. (148 kW) – 46.499 EUR
kia sorento 2.2 CRDi DCT EX fresh, 7-st. rob. (148 kW) – 50.399 EUR
kia sorento 2.2 CRDi DCT EX limited, 7-st. rob. (148 kW) – 56.199 EUR
kia sorento 2.2 CRDi AWD DCT LX urban, 7-st. rob. (148 kW) – 48.099 EUR
kia sorento 2.2 CRDi AWD DCT EX fresh, 7-st. rob. (148 kW) – 51.999 EUR
kia sorento 2.2 CRDi AWD DCT EX limited, 7-st. rob. (148 kW) – 57.799 EUR
kia sorento 1.6 T-GDi HEV LX urban, 6-st. sam. (169 kW) – 48.699 EUR
kia sorento 1.6 T-GDi HEV EX fresh, 6-st. sam. (169 kW) – 52.299 EUR
kia sorento 1.6 T-GDi HEV EX limited, 6-st. sam. (169 kW) – 58.199 EUR
kia sorento 1.6 T-GDi HEV AWD LX urban, 6-st. sam. (169 kW) – 50.299 EUR
kia sorento 1.6 T-GDi HEV AWD EX fresh, 6-st. sam. (169 kW) – 53.899 EUR
kia sorento 1.6 T-GDi HEV AWD EX limited, 6-st. sam. (169 kW) – 59.799 EUR
kia sorento 1.6 T-GDi PHEV AWD LX urban, 6-st. sam. (195 kW) – 57.299 EUR
kia sorento 1.6 T-GDi PHEV AWD EX fresh, 6-st. sam. (195 kW) – 60.899 EUR
kia sorento 1.6 T-GDi PHEV AWD EX limited, 6-st. sam. (195 kW) – 66.799 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 7. 2021
Julij 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293001020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
26272829303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 dnevi  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 8 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 8 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 8 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 8 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 9 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 9 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 9 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 9 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 9 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 9 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 9 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 9 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 10 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 11 meseci  |