Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Volkswagen ID.4

Domača premiera

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Pri Volkswagnu so lansko leto pokazali svojo novo revolucijo – električni ID.3. Napovedal je prihod številnih novih električnih modelov, kot drugi pa se je pri nas že pokazal novi električni ID.4.
Volkswagen ID.4
Foto: Matej Mihinjač
12. 4. 2021 ob 19:00
Komentarjev: 0

Volkswagnova električna platforma MEB bo kriva za splovitev mnogih električnih vozil, na njej pa je seveda izdelan srednje velik križanec ID.4, ki se po velikosti uvršča med modela tiguan, od katerega je daljši za 10 centimetrov, in tiguan allspace, od katerega je krajši za 12 centimetrov. Oblikovno je podoben manjši kombilimuzini ID.3, prav tako boste na novincu našli kar nekaj elementov manjšega brata, vsesplošno pa so linije čiste. Že v osnovi bo ID.4 na voljo z led lučmi, matrična tehnologija bo na seznamu dodatne opreme, tako obraz kot zadek pa bosta osvetljena z led trakom čez celotno širino. Steklene površine so po drugi strani velike, postavitev sprednjega in zadnjega stekla pa je kriva za bolj škatlasto obliko. ID.4 sicer v dolžino meri 4.580 milimetrov, medosje 2.700 milimetrov, posledično pa je v notranjosti več prostora kot pri klasičnih avtomobilih enake velikosti. Še več, prtljažnik lahko sprejme 543 litrov prtljage.

Pri notranjosti ni novih revolucij, saj se opira na tisto pri ID.3. Tako je na sredinski konzoli nekaj odlagališč in dva utora za pijačo, poleg tega pa je konzola zasnovana modularno, tako da je mogoče utora za pijačo prestaviti na mesto predala. Multimedijski sistem na armaturni plošči lahko ima zaslon, ki v diagonalo meri 12 palcev, v osnovi 10 palcev, digitalni merilniki pa po drugi strani premorejo manjši zaslon, ki v diagonalo meri dobrih 5 palcev – z razlogom. ID.4 se namreč lahko pohvali z novim projekcijskim prikazovalnikom z razširjeno resničnostjo, ki lahko na vetrobransko steklo projicira 3D-elemente, kot bi bili na cestišču pred vozilom, kar pri navigiranju pride še kako prav. Prestavna ročica je desno za volanom, takšna kot pri ID.3 in podobna tisti pri BMWju i3. Tako kot ID.3 tudi ID.4 premore različne barve ambientalne osvetlitve in led svetlobno letvico pod vetrobranom, ki ji pravijo ID.light, voznika pa z barvami opozarja na klice in pomaga z navigacijskimi podatki, saj prikaže, kdaj je treba zaviti.

Pomembna informacija za lastnike prikolic je ta, da lahko ID.4 vleče prikolice s skupno maso do 1.000 kilogramov, poleg tega pa še dodatnih 75 kilogramov prtljage v obliki strešnega kovčka. Novinec je od manjšega ID.3 za približno 200 kilogramov težji, vendar mu na poti do ugodne porabe pomagajo majhen količnik upora 0,28 in drugi pametni elementi, ki skrbijo za optimalno aerodinamičnost. Vratne kljuke so na primer poravnane s karoserijo, odpira pa jih elektrika, ko se potnik dotakne mikrostikala. Vrata je v primeru izgube elektrike mogoče odpreti tudi na silo, tako da se kljuka enostavno bolj dvigne in tako kot pri ostalih klasičnih avtomobilih. ID.4 je s 5-vodilno zadnjo premo in premo McPherson spredaj tudi udoben, udobno pa bo tudi vstopanje in izstopanje, saj je 21 centimetrov oddaljen od tal. Inženirji so se odločili za namestitev zadnjih bobnastih zavor, ki so zasnovane za celotno življenjsko dobo vozila, poleg tega pa premorejo še izboljšane lastnosti proti koroziji. Na sprednji premi imajo zavorni diski premer do 358 milimetrov, čeprav bodo vozniki ID.4 kolesne zavore med vsakodnevno vožnjo redko uporabljali ravno zaradi možnosti regeneracije zavorne moči, ko se kinetična energija med zaviranjem elektromotorja pretvarja v elektriko.

Kupcem bosta na voljo dve bateriji, ki pogoltneta neto 52 kWh in 77 kWh elektrike, pri čemer manjša baterija omogoča polnjenje z močjo 7,2 kW na izmeničnem toku in 50 oziroma 100 kW na enosmernem toku. Takšna baterija ponuja doseg do 340 kilometrov in tehta 344 kilogramov. Večja baterija podpira polnjenje z močjo 11 kW na izmeničnem toku in do 125 kW na enosmernem toku, omogoča pa vožnjo do 522 kilometrov daleč, pri čemer tehta 493 kilogramov. Hitro polnjenje pri 125 kW sicer v 30 minutah baterijo napolni za novih 320 kilometrov vožnje, do 80 odstotkov pa se prazna baterija napolni v 40 minutah. Elektromotor bo pri različicah z manjšo baterijo ponudil 109 kW (148 KM) moči in 220 Nm navora ter 125 kW (170 KM) moči in 310 Nm navora, kar je dovolj za pospešek do 100 km/h v 11,2 oziroma 9,2 sekunde. Večji baterijski sklop dobi elektromotor z močjo 128 kW (174 KM) in 235 Nm navora ali 150 kW (204 KM) moči in 310 Nm navora, pri čemer se takšen ID.4 lahko do 100 km/h požene v 10,5 oziroma 8,5 sekunde, hitrost pa je pri vseh izvedbah elektronsko omejena na 160 km/h.

Kupci lahko trenutno izbirajo med petimi predopremljenimi različicami (life, business, family, tech, max), kjer lahko dodatno izberejo samo še platišča, vlečno kljuko in toplotno črpalko, do konca meseca pa bosta na voljo še izvedbi city in style z manjšima baterijama. Poleg led luči bo ID.4 že v osnovi premogel čelni in stranski varnostni blazini, kot drugi model tudi sredinsko varnostno blazino za večjo varnost sprednjih potnikov pri bočnem trku, poleg tega pa bo na seznamu osnovne opreme še sistem za ohranjanje voznega pasu in zaviranje v sili, takisto radarski tempomat in parkirni senzorji, tudi inštruktor za bolj ekonomično vožnjo. Platišča bodo v diagonalo merila od 18 do 21 palcev.

Skrb za polnjenje baterije je pri kupcih ID.3 in ID.4 odveč, saj so pri Volkswagnu poskrbeli, da bodo lastniki s pravo kartico v rokah lahko praktično kjerkoli polnili, ne da bi skrbeli, kako bodo plačali. Na koncu meseca bo na dom prišel račun, polnjenje pa bo mogoče na polnilnicah Moon charge, Gremo na elektriko, v prihodnjih mesecih tudi na polnilnicah Petrol in Ionity, ter HT na Hrvaškem. Ker sta ID.3 in ID.4 ogljično nevtralni vozili, torej sta izdelani z uporabo zelene energije, pri Volkswagnu omogočajo, da s takšno energijo tudi polnite, zato imajo na voljo številne rešitve za hiše, blokovska naselja in podjetja, pri čemer omogočajo storitev svetovanja, montaže in nadgradnjo domačega pametnega sistema s sončnimi elektrarnami in hranilniki elektrike, ki pogoltnejo od 5 do 20 kWh električne energije.

Vstopni ID.4 city s šibkejšim elektromotorjem in manjšo baterijo vas bo brez upoštevanja subvencije Eko sklada stal najmanj 38.617, najbolje založeni ID.4 max pa najmanj 57.851 evrov. Pri Volkswagnu Slovenija računajo, da bodo letos dobavili od 360 do 370 vozil ID.4, že za letošnji oktober pa napovedujejo prihod osveženih modelov polo in tiguan allspace, tudi predstavitev najzmogljivejšega ID.4 GTX.





Cene:

volkswagen ID.4 52 kWh city, 1-st.sam. (109 kW) – 38.617 EUR
volkswagen ID.4 52 kWh city, 1-st.sam. (102 kW) – 40.117 EUR
volkswagen ID.4 52 kWh style, 1-st.sam. (129 kW) – 44.502 EUR
volkswagen ID.4 77 kWh life, 1-st.sam. (150 kW) – 46.324 EUR
volkswagen ID.4 77 kWh business, 1-st.sam. (150 kW) – 50.310 EUR
volkswagen ID.4 77 kWh family, 1-st.sam. (150 kW) – 51.166 EUR
volkswagen ID.4 77 kWh tech, 1-st.sam. (150 kW) – 54.442 EUR
volkswagen ID.4 77 kWh max, 1-st.sam. (150 kW) – 57.851 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 29. 11. 2021
November 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 tedni  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 4 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 5 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |