Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Lahka gospodarska vozila Renault

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri Renaultu so nam v sklopu dogodka LCV Show predstavili tri temeljne stebre, okrog katerih bo temeljila prihodnost njihovih lahkih gospodarskih vozil. Prvi govori o storitvah in prilagojeni ponudbi, drugi o elektriki in vodiku, tretji, ki nas danes najbolj zanima, pa predstavlja širitev in posodobitev modelske palete.
Lahka gospodarska vozila Renault
Foto: Renault
29. 3. 2021 ob 1:30
Komentarjev: 0

V nadaljevanju bomo govorili o dveh novih modelih in enem posodobljenem. Začnemo kar po abecedi, ker to obenem sovpada še z velikostjo vozil. Najmanjši je novi renault express. Ime je obrtnikom zagotovo dobro znano, saj je bil prvi (ki je temeljil na legendarni 'petki') na trgu prisoten dolgih 15 let. Kasneje je oznaka pristala na kangooju in označevala njegovo tovorno različico, danes pa peljeta vsaka v svojo smer. To dokazuje tudi podatek, da bodo novi express izdelovali v Maroku, kangoo pa v Franciji. Za express bi lahko celo rekli, da gre za naslednika dacie dokker, saj se ta poslavlja, obenem pa je bil tudi novinec zasnovan z mislijo na nekoliko manj zahtevne uporabnike. Tiste, ki ne iščejo tako velikega dostavnika, predvsem pa jim je pomembno dobro razmerje med plačanim in dobljenim. Besedo dostavnik uporabljam z razlogom, saj v Evropi potniške različice ne bo.

renault express
Express bo tako na voljo le v tovorni, ki že v osnovi vase pogoltne do 1,9 metra dolge predmete in 3,3 kubičnega metra tovora. Z dodatno odprtino in podiranjem naslonjala sovoznikovega sedeža boste lahko prevažali tudi do 45 centimetrov daljše predmete, tovorni del pa bo v tem primeru meril 3,7 kubičnega metra. Nosilnost bo odvisna od motorizacije, in sicer do 650 kilogramov v primeru, da boste izbrali turbodizelski motor Blue dCi, ter do 780 v primeru turbobencinskega TCe. Dostop do vse krame, ki bo v primeru doplačila osvetljena z ledicami, bo preko stranskih drsnih vrat, katerih odprtina meri več kot 70 centimetrov. Zadaj so vrata krilna, bodisi z ali brez stekel. V notranjosti bi omenil le to, da se takoj vidi, da je armaturna plošča moderna, je bil pa večji poudarek namenjen temu, da je ta povrhu robustna. Še 48 litrov odlagalnih površin boste našli v kabini, v primeru doplačila pa tudi velik 8-palčni zaslon easy link.

renault express
Med naprednimi sistemi omenjajo rear view assist, kjer govorimo o kameri in 5-palčnem zaslonu namesto vzvratnega ogledala, express opozarja tudi na vozila v mrtvem kotu, ima sistem, ki pomaga pri vleki prikolice ter extended grip za takrat, ko je podlaga slaba. Štirikolesnega pogona nima, kar pomeni, da se od 200 do 240 Nm navora in od 55 (75 KM) do 75 kilovatov moči (100 KM) vedno prenaša le na sprednji kolesi. Menjalnik je šeststopenjski ročni, motorji pa nosijo oznake TCe 100, Blue dCi 75 in 95. V Franciji bo cena najcenejše bencinske različice približno 17.500 evrov, govorimo pa o ceni brez DDV.

renault express

renault kangoo
Dobrih 9 centimetrov daljši je novi kangoo. Le malce manj kot 4,5 metra meri v dolžino, kar pomeni, da je v primerjavi s prejšnjo generacijo zrasel za več kot 20 centimetrov. Na pogled je precej podoben manjšemu expressu, saj se tudi ta ponaša z novo motorno masko in led svetili s podpisom v obliki črke C. V notranjosti tovorne različice, ki jo predstavljajo prej, bo prostora za dva ali tri potnike. Armaturna plošča je napram tisti v novem expressu še bolj razgibana, uporabljeni so mehkejši materiali, osrednji zaslon pa ima lahko prav tako diagonalo osmih palcev. Odlagalnih površin je za 60 litrov. Med njimi lahko najdemo tudi izvlečni predal pred sovoznikom, kakršnega smo spoznali že s prejšnjo generacijo capturja. Ne manjka niti nosilec za telefon, podlaga za brezžično polnjenje ter elektronska parkirna zavora. Kangoo v povezavi z radarskim tempomatom ter sistemom za aktivno ohranjanje vozila na voznem pasu omogoča drugo stopnjo avtonomne vožnje, po potrebi samodejno zavira, pomaga ob bočnem vetru, kot express pa dogajanje za vozilom opcijsko prikazuje kar preko 5-palčnega zaslona v notranjosti.

renault kangoo
Obrtnikom bo bolj pomembno to, da bo tovorni prostor sprejel do 3,9 kubičnega metra tovora, v pol metra daljši različici maxi pa celo do 4,9. S tem bo novinec bolj kot manjšemu expressu konkuriral večjemu traficu. Evropaleto boste lahko v kangoo po novem naložili kar po širini, marsikdo se bo razveselil še tovarniške predelave ljubljanskega podjetja Sortimo. Še dve stvari se mi zdita zanimivi, in sicer opciji easy inside rack ter open sesame. V prvem primeru govorimo o stropnem nosilcu, kamor boste lahko med vožnjo varno pospravili lestev, v drugem pa pomanjkanju B-stebrička. Nekaj povsem novega in precej zanimivega. Do 305 oziroma 355 centimetrov dolge predmete boste tako v kangoo nalagali kar z boka, saj odprtina v tem primeru meri 1,45 metra, kar je dvakrat več kot pri prejšnji generaciji. Druga drsna vrata so opcijska, stebriček pa vedno prisoten, kar pomeni, da bo nov način razvajal le na sovoznikovi strani.

renault kangoo
Tudi platformi novih modelov se med seboj razlikujeta, saj si jo kangoo deli z modelom scenic. CMF-CD je njena oznaka in obenem odskočna deska, da pod pokrovom najdemo le štirivaljne turbomotorje. 1,3-litrski bencinski motor TCe je na voljo v različici s 75 (100 KM) oziroma 96 kilovati moči (130 KM), medtem ko 1,5-litrski dizelski Blue dCi ponuja od 55 (75 KM), preko 70 (95 KM) do 85 kilovatov (115 KM). Navora je vedno od 200 do 270 Nm, kot pri expressu pa se tudi tu prenaša le na sprednji kolesi. Za štirikolesni pravijo, da ni dovolj zanimanja, ga bo pa več za sedemstopenjski robotizirani EDC. V osnovi je menjalnik šeststopenjski ročni. Proti koncu leta lahko pričakujemo še povsem električni kangoo e-tech. Ta bo s pomočjo 44 kWh litij-ionske baterije prevozil do 265 kilometrov. Četudi v praksi kakšen kilometer manj, ne bo pretirane panike, saj bo obenem opremljen s 75-kilovatnim polnilnikom. Doma ga boste polnili dlje, seveda odvisno od tega, kakšna je vaša infrastruktura. Za najcenejšo različico, torej tisto z bencinskim motorjem pod pokrovom, bodo kupci v Franciji pred pribitim davkom odšteli 20.700 evrov.

renault trafic

renault trafic
Kot zadnji je tu prenovljeni trafic. V tem primeru prej predstavljajo potniški različici trafic kombi ter trafic spaceclass. Tudi ti sledita najnovejšemu oblikovalskemu jeziku, kar pomeni, da sta bili deležni nove maske z več kroma, bolj poudarjenih potez na motornem pokrovu, predvsem pa novih svetil. Prav vsa svetijo v led tehniki, sprednja žarometa zaradi tega tudi do 15 metrov dlje. V notranjosti je nova še armaturna plošča, na kateri tudi tu kraljuje multimedijski sistem easy link. Ker je nov še volanski obroč, vam tipk za vklop tempomata ne bo več treba iskati drugje, trafic pa se lahko ob tem pohvali še z devetimi novimi varnostnimi sistemi. Ko smo ravno pri številki 9, toliko oseb lahko prepelje tisti z največ sedeži, ob tem pa v prtljažnem prostoru ostane še za 1,8 kubičnega metra prostora.

renault trafic
Pod pokrovom se nahaja posodobljen turbodizelski motor z dvema litroma delovne prostornine. Na voljo je v različicah Blue dCi 110, Blue dCi 150 ter Blue dCi 170. Za 'konje' vem, da ste že ugotovili, kilovatov pa je 81, 110 oziroma 125. Tudi tu je menjalnik ročni ali robotizirani EDC. V vsakem primeru s šestimi prestavami, preko katerih se navor prenaša na sprednji kolesi. Cena za prenovljeni trafic v deželi odlične hrane in dobrih vin znaša približno 25 tisočakov z davkom na dodano vrednost. Končajmo s podatkom, da lahko tudi največji master v kratkem pričakujemo v različici na vodik.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 5. 2021
Maj 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 382
dacia duster 342
škoda kamiq 189
volkswagen T-cross 185
volkswagen T-roc 177

Podatki veljajo za marec 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.291 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 5 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 6 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 6 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 6 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 6 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 7 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 7 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 7 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 7 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 7 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 7 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 8 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 9 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 9 meseci  |