Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota highlander in hilux

Domača premiera

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Japonci vztrajno širijo svojo paleto elektrificiranih vozil, zaradi česar je Toyota postala vodilna v elektrifikaciji. Kljub temu niso pozabili na velike družine in na vse željne vožnje po robustnih brezpotjih.
Toyota highlander in hilux
Foto: Iztok Krajnc
10. 3. 2021 ob 7:00
Komentarjev: 0

Toyota je v Slovenijo pripeljala svoj veliki highlander, ki bo v segmentu E-SUV eden od bolj prostornih predstavnikov. Že v osnovi ponuja sedem sedežev in najdaljši prtljažnik v segmentu, kar bo prišlo še kako prav razširjenim družinam. Dejstvo je, da veliki SUVji postajajo vse bolj priljubljeni tudi v Evropi, kjer se bo highlander pojavil prvič, čeprav je drugod prisoten že od leta 2000. V drobovju se skriva platforma TNGA-K, ki podlaga tudi modela camry in RAV4, highlander pa v dolžino meri 4.950 in v širino 1.930 milimetrov. Medosje na metru pokaže 2.850 mm, zaradi česar je notranjost zelo prostorna tudi v drugi vrsti. Slednjo je mogoče premikati za 180 milimetrov naprej in nazaj, v tretji vrsti pa se skrivata še dva bolj pomožna sedeža. Na njih bodo najlažje shajali otroci, čeprav se tudi odrasli kakšnih 100 kilometrov ne bodo preveč pritoževali.

Med sprednjima sedežema je velik prostor pod naslonom, ki bi mu lahko rekli kar drugi prtljažnik, saj boste vanj brez težav pospravili tudi damsko torbico, prtljažnik na zadku pa ob sedmih sedežih še vedno ponudi 332 litrov prostora, ob petih kar 865 litrov in ravno dno. Pomemben podatek je še široka odprtina za zadnje potnike, da je vstopanje tudi na zadnjo vrsto bolj udobno, udobna pa bo še sama vožnja, saj so kabino zvočno izolirali z materiali, ki absorbirajo zvok, takisto so spredaj nameščena akustična stekla. Poleg tega je na voljo 12,3-palčni zaslon z najnovejšim multimedijskim sistemom, za varnost potnikov pa skrbi paket najnaprednejših varnostnih sistemov Toyota safety sense. Highlander tako zna zavirati v sili ter podnevi in ponoči prepoznava pešce, kolesarje, tudi druge avtomobile. Še več, opozarjati zna na nevarnost nasprotivozečega vozila in v sili zavira, če zazna nevarnost pri zavijanju v križiščih.

Highlander se lahko pojavi še z dosežkom prve toyote, ki ima že v osnovi nameščena 20-palčna platišča, kar pa ne bo pretirano vplivalo na samo udobje med vožnjo. Zaradi platforme so lahko inženirji težišče postavili na najnižjo točko v segmentu, tako da je med ovinki nagibanja malo, posledično pa so lahko vgradili mehkejše vzmeti. Glede na velikost je precej enostaven za voziti in ne deluje okorno, nad čimer smo že bili presenečeni.

Toyota highlanderju pravi kar hibridni zastavonoša, saj ponuja elektrifikacijo po dostopni ceni. Za premikanje je zadolžen hibridni pogonski sklop, ki je sestavljen iz 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnika z Atkinsonovim ciklom in dveh elektromotorjev, ki sta nameščena po eden na vsaki premi. To zagotavlja električni štirikolesni pogon, ki smo ga že preizkusili v modelu RAV4 na brezpotjih v Gvatemali, kar lahko vidite tukaj. Highlander je samopolnilni hibrid, zato ga doma ne boste rabili priključiti na električno omrežje, sistemsko pa ponudi kar 182 kW (248 KM) moči, pri čemer Japonci obljubljajo povprečno porabo le 6,6 litra.

Še pomemben podatek je vlečna zmogljivost 2 toni, saj bodo kupci s svojim higlanderjem med drugim gotovo vlekli tudi čolne. To za najzmogljivejši hibrid pri Toyoti zdaj očitno ne bo noben problem. Niti cena, ki se začne pri 49.900 evrov za vstopni model, ki je že dobro založen s paketom opreme elegant, večina pa se bo odločila za srednji nivo opreme executive, ki highlander podraži za 5.600 evrov. Kljub temu pri Toyoti Slovenija verjamejo, da jih bodo letos prodali vsaj 50.

Druga velika novost, ki je pripeljala k nam, pa je osveženi poltovornjak hilux, ki že od leta 1968 slovi po pregovorni zanesljivosti. Od leta 2015 vztraja v osmi generaciji, kar za poltovornjak še ni dolga doba, zato so ga letos posodobili, da bo ostal v dobri kondiciji. Tako so spremenili obraz avtomobila in zamenjali luči spredaj, ki zdaj lahko svetijo tudi samo ob pomoči led tehnologije, ter zadaj, poleg tega pa je na voljo nov dodaten turbodizelski motor, ki bo bolj pogodu ljubiteljem brezpotij. Vstopni hilux z enojno kabino prenove ni bil deležen, tako da bo nova oblika samo pri različicah s podaljšano ali dvojno kabino, najbolj zaželen pa bo hilux z opremo invincible. S slednjim pri Toyoti ciljajo na prostočasne kupce, ki imajo radi aktivni prosti čas, zaradi česar potrebujejo tudi veliko prostora za transport športne in druge zabavne opreme. Tukaj bo vsekakor pomagala tudi privlačnejša oblika z avanturističnim izgledom in več črne plastike vseokrog, poleg tega ima takšen hilux še dodatno zaščito pod podvozjem.

Hilux ostaja prvak v trdoživosti, ki je s prenovo postal bolj avanturističen in sofisticiran, kot prvi v segmentu pa se lahko pohvali s premium ozvočenjem JBL, ki premore 9 zvočnikov in nizkotonec, tudi 8-kanalni ojačevalnik z močjo 800 vatov in tehnologijo Clari-fi. Slednja pri manj kvalitetnih posnetkih poustvari tisto izgubljeno kvaliteto, ki se je izgubila ob kompresiji. Poleg tega notranjost premore ambientalno osvetlitev v modri barvi spredaj in zadaj, nova je različica multimedijskega zaslona z novim 8-palčnim zaslonom na dotik, takisto so malenkostno predelali tudi merilnike in hilux opremili z novim ključem z dekorjem in silhueto avtomobila.

Največ novosti je v drobovju, zaradi česar se hilux zdaj preverjeno pelje bolje tako na cesti kot terenu. Poleg obstoječega 2,4-litrskega turbodizelskega stroja je zdaj na voljo novi 2,8-litrski turbodizelski stroj, ki da od sebe 150 kW (204 KM) moči in 500 Nm navora, zaradi česar bo hilux še lažje premagoval na videz nemogoča brezpotja. Na zadku so še vedno nameščene listnate vzmeti, ki so nove, takisto so zamenjalni blažilnike in vgradili nove puše, prav tako pa so spremenili delovanje servoojačevalnika, da je pri manjših hitrostih volan mehkejši in bolj trd pri hitrostih nad 80 km/h. Posledica je bolj gladka vožnja pri večjih hitrostih in boljše blaženje neravnin, za manj tresljajev v prostem teku pa so vrtljaje na minuto z 850 zmanjšali na 680.

Hilux po novem premore sistem za prikazovanje položaja koles, ki na terenu pride še kako prav, nov motor pa je kriv za povečano vlečno moč 3,5 tone. Tudi sicer se s takšnim motorjem hilux do 100 km/h požene v 10,1 sekunde, ves navor pa je na voljo v precej širšem spektru kot prej. Zanimivo je tudi to, da poslej senzorje za parkiranje in navigacijske sisteme vgrajujejo neposredno v tovarnah in ne več na pooblaščenih servisih, preden kupec avtomobil prevzame, skupno pa letos upajo, da bo 94 novih hiluxov dobilo svojega lastnika. Vstopni model z enojno kabino bo kupce olajšal za najmanj 29.900 evrov, različica invincible pa stane najmanj 44 tisočakov.

Nekatere cene:

toyota highlander elegant, 2.5 hybrid AWD 182 kW e-CVT – 49.900 EUR
toyota highlander executive, 2.5 hybrid AWD 182 kW e-CVT – 55.500 EUR
toyota highlander premium, 2.5 hybrid AWD 182 kW e-CVT – 61.500 EUR

toyota hilux country 4x2, single cab, 2.4 D-4D 110 kW – 29.900 EUR
toyota hilux comfort 4x4, extra cab, 2.4 D-4D 110 kW – 33.600 EUR
toyota hilux city 4x4, double cab, 2.4 D-4D 110 kW – 36.500 EUR
toyota hilux invincible 4x4, double cab, 2.4 D-4D 110 kW AUT – 44.200 EUR
toyota hilux city 4x4, double cab, 2.8 D-4D 150 kW AUT – 39.650 EUR
toyota hilux city plus 4x4, double cab, 2.8 D-4D 150 kW AUT – 41.050 EUR
toyota hilux invincible 4x4, double cab, 2.8 D-4D 150 kW AUT – 45.850 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 5. 2021
Maj 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 382
dacia duster 342
škoda kamiq 189
volkswagen T-cross 185
volkswagen T-roc 177

Podatki veljajo za marec 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.291 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 5 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 6 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 6 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 6 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 6 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 7 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 7 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 7 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 7 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 7 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 7 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 8 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 9 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 9 meseci  |