jeep renegade 4xe
Oblikovno ju skorajda ne boste mogli ločiti od klasičnih izvedenk, izdala ju bo le modra obroba logotipa, sicer pa sta oba modela na voljo klasično s tremi paketi opreme: limited, trailhawk in S. Prihod hibridnih različic pa hkrati naznanja tudi spremembe v motorni ponudbi obeh modelov, ki odslej z dizelskimi motorji praktično nista več dobavljiva, le še eden je na voljo, sicer pa so vse sile napeli k privabljanju kupcev k hibridnim različicam. Te so opremljene z 1,3-litrskim bencinskim motorjem in elektromotorjem, skupna sistemska moč pa je 190 oziroma 240 ’konjev’. In težišče obeh se je spustilo za 37 milimetrov, seveda zaradi v dno položene baterije.
jeep renegade 4xe
jeep renegade 4xe
Po standardu WLTP naj bi takšna kombinacija v okolje izpuščala okoli 50 gramov CO2 na kilometer oziroma na sto prevoženih kilometrov porabila dobra dva litra goriva. Seveda ob predpostavki, da je baterija z maso 145 kilogramov in z 11,4 kWh energije (9,1 kWh neto) ob začetku polna, v takšnem primeru boste povsem na elektriko lahko prevozili dobrih 40 kilometrov. Kako vam gre in koliko energije še ostaja, si boste lahko med vožnjo ves čas ogledovali na obeh zaslonih, ki sta v primeru takšnih različic PHEV prilagojena in prikazujeta nekaj dodatnih podatkov. Zaslon Uconnect prikazuje pretok energije, nastavitve polnjenja, stanje baterije in tako naprej, pred voznikom je levi del merilnika namenjen prikazovanju delovanja bencinskega motorja, na desni strani pa so vsi podatki elektromotorja in baterije.
jeep renegade 4xe
jeep compass 4xe
Za nemoteno delovaje 1,3-litrskega bencinskega motorja skrbi šeststopenjski samodejni menjalnik, moč se prenaša na sprednji kolesi, zadnji pa poganja elektromotor. Bencinski je na voljo v dveh različicah, šibkejši ponuja 95 kilovatov oziroma 130 ’konjičkov’, močnejši pa 132 kilovatov moči, kar je 180 KM. Temu prištejte se pomoč 44-kilovatnega elektromotorja in skupni sistemski moči sta 190 oziroma 240 ’konjev’. Pospeška do hitrosti sto kilometrov na uro sta tako 7,9 oziroma 7,3 sekunde, največji hitrosti pa 183 km/h in 200 km/h.
jeep compass 4xe
jeep compass 4xe
Hibridni sklop deluje podobno kot drugod, voznik lahko izbere način varčevanja baterije, če meni, da bo elektriko potreboval pozneje, tudi v tem primeru pa ves čas deluje štirikolesni pogon. Lahko med vožnjo celo polni baterijo ali pa enostavno uporablja klasičen način kombinacije delovanja obeh pogonskih sklopov. Pri tem lahko izbira med različnimi programi, od auto, sport, snow in sand/rock, pri bolj terenskem trailhawku pa tudi programom rock. In, jasno, vedno lahko zaklene ’zaporo diferenciala’ v '4WD lock' ali pa vključi reduktor oziroma '4WD low'.
jeep compass 4xe
Glede na to, da je baterija relativno majhna, so se odločili za polnilnik z največjo močjo 7,4 kilovata, torej hitreje ne boste mogli polniti baterije, četudi polnilnica zmore več, na domačem omrežju in klasični vtičnici pa z do 2,3 kilovata. Za renegade in compass velja še, da imata v hibridnih izvedenkah manjša rezervoarja za bencin, torej sedaj le 36,5 litra prostornine.
Še cene:
jeep renegade 1.3 GSE PHEV 4xe AT6 140 limited – 33.990 EUR
jeep renegade 1.3 GSE PHEV 4xe AT6 176 trailhawk – 35.490 EUR
jeep renegade 1.3 GSE PHEV 4xe AT6 176 S – 36.490 EUR
jeep compass 1.3 GSE PHEV 4xe AT6 140 limited – 36.490 EUR
jeep compass 1.3 GSE PHEV 4xe AT6 176 trailhawk – 39.490 EUR
jeep compass 1.3 GSE PHEV 4xe AT6 176 S – 40.490 EUR