Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ford kuga

Domača premiera

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Tretja generacija Fordove kuge je pri nas in kupce bo nagovarjala s sodobnim izgledom, številnimi naprednimi tehnologijami in bogato osnovno opremo. Seveda se času primerno zanaša tudi na elektriko.
Ford kuga
Foto: Iztok Krajnc
10. 7. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Pri Fordu so že pred časom napovedali, da bo vse več njihovih avtomobilov elektrificiranih, torej se bodo pri premikanju delno ali popolnoma zanašali na elektriko. Še več, do konca leta 2021 bodo namenili dobrih 10 milijard evrov za razvoj elektrificiranih vozil in že do konca leta bo takšnih kar 18 modelov. Elektrifikacija se je pri Fordu začela že leta 2014 z mondeom s hibridnim pogonskim sklopom, letos pa so na naše ceste že zapeljali tourneo custom, focus, fiesta in puma z blagohibridnim pogonskim sklopom.

Takšnega premore tudi nova kuga, ki je v tretji generaciji vizualno mehkejša, da bo všeč najširšemu krogu kupcev. Kuga je tudi bolj aerodinamična, po napovedih je med najbolj aerodinamičnimi v segmentu, čeprav točnih podatkov pri Fordu ne navajajo. V drobovju tretje kuge se skriva nova platforma C2, ki ponuja več praktičnosti, za kar so krive tudi večje mere, saj je od predhodnika daljša za 89, širša za 44 in nižja za 6 milimetrov, pri čemer so za 2 centimetra povečali tudi medosje. To pomeni, da bodo potniki zadaj imeli še več prostora, po podatkih Forda celo največ v razredu, in tudi večji se zadaj ne bodo več pritoževali, saj so jim Fordovi inženirji odmerili 35 milimetrov več prostora za glave (13 milimetrov več tudi spredaj). Zanimivi so še za 15 centimetrov vzdolžno pomični zadnji sedeži, ki so lahko prvič tudi ogrevani, v prtljažnik pa lahko spravite do 645 litrov prtljage.

Ker je kuga plod novega oblikovalskega jezika, je logično, da je po vzoru najnovejših fordov izdelana tudi notranjost, ki bo glede na opremo malenkost drugačna, vedno pa bo voznik lahko v roke prijel ročno šivan volanski obroč. Na armaturni plošči je 8-palčni zaslon multimedijskega sistema sync3 že pri vstopnem modelu, digitalni merilniki na 12,3-palčnem zaslonu pa so serijski že pri opremi ST-line. Na podlagi enega od petih voznih načinov, ki so tudi na voljo že serijsko, se bosta spremenila tako ozadje kot animacija, zaslon pa se lahko pohvali s 'free form' oblikovanjem, torej ima lepo zaobljene robove in s takšnim oblikovanjem je tudi prvi v segmentu. Da je res dober, pove dejstvo, da so barve 24-bitne, torej lahko prikazuje milijone unikatnih barv. V primeru, da se kupci za takšen zaslon ne odločijo, bo med klasičnimi merilniki informacijski zaslon z diagonalo 16 centimetrov.

Različice s samodejnimi menjalniki bodo prejele vrtljiv gumb, ki smo ga že videli v fordu focus, takisto bo prvič na voljo ’head-up’ projekcijski prikazovalnik, ki mu je mogoče prilagajati število prikazanih podatkov, osvetljenost in višino prikaza. Dobro je tudi to, da je iz polikarbonata, zato bodo lahko nanj videli tudi tisti, ki imajo očala s polarizatorjem. Kuga je digitaliziran avtomobil in v osnovi ponuja povezljivost preko modema FordPass connect, brezplačna je tudi aplikacija, preko slednje pa je mogoče preverjati stanje vozila in tekočin, napolnjenost baterije pri priključnem hibridu, pri samodejnem menjalniku je mogoč celo zagon motorja, predvsem pa je mogoče ogrevanje in hlajenje na mestu, kjer se avtomobil ohladi na prednastavljenih 22 stopinj Celzija. Sistem bo prvih 5 let brezplačno deloval po vsej Evropi, prikazoval pa bo tudi razne servisne akcije, morebitne vpoklice, tudi kje je najbližja električna polnilnica ali možnost za kavo oziroma prigrizek na poti.

Pri Fordu pravijo, da je pri kugi na voljo največja izbira, saj je na voljo tako s klasičnim motorjem kot z blagohibridnim in priključnohibridnim pogonskim sklopom, oktobra pa bodo začeli proizvajati še klasični hibrid, ki bo imel štirikolesni pogon. Ker je kuga že v osnovi lažja do 80 kilogramov, pričakujemo manjšo porabo goriva, vstopni model pa premika 1,5-litrski turbobencinski trivaljnik ecoboost z močjo 88 kW (120 KM) ali 110 kW (150 KM) in je tudi prvi trivaljnik na svetu z možnostjo izklopa enega valja pod manjšo obremenitvijo.

1,5-litrski turbodizel proizvede 88 kW (120 KM), 2,0-litrski 140 kW (190 KM) moči, slednja bosta ob doplačilu dobrih 1.700 evrov spojena z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Bolj zanimivi so trije hibridni pogonski sklopi, med katerimi ima dizelsko-hibridni namesto standardnega alternatorja vgrajen integriran zaganjalnik oziroma generator, ki ga poganja jermen in omogoča zajem energije med zaviranjem. Ta se shranjuje v 48-voltnem zračno hlajenem litij-ionskem paketu baterij in ne omogoča vožnje na elektriko, pač pa slednja pri polni obremenitvi pomaga 2,0-litrskemu turbodizelskemu štirivaljniku, ki proizvede 110 kW (150 KM) moči in le-to prenaša na sprednji kolesi. Edini motor, ki trenutno omogoča štirikolesni pogon, je najzmogljivejši turbodizel.

Drugi hibrid uporablja 2,5-litrski bencinski štirivaljnik z atkinsonovim ciklom in elektromotor, ki ga bo poganjala manjša litij-ionska baterija. Takšen hibrid bo lahko kratke razdalje premagoval na elektriko, vendar ne bo na voljo do konca leta. Nam je še najbolj zanimiv priključni hibrid, ki premore enak motor kot manjši hibrid in zmogljivejšo litij-ionsko baterijo, ki pogoltne 14,4 kWh energije. Na voljo je 165 kW (225 KM) sistemske moči, samo na elektriko pa je na testiranjih WLTP prevozil 56 kilometrov. Ker so baterijo namestili v dno vozila, je prtljažnik normalno velik, voznik pa se lahko s štirimi načini električne vožnje sam odloči, kdaj bo baterijo polnil, praznil, hranil za kasnejšo uporabo ali prepustil delovanje računalniku, ki bo vožnjo na elektriko odredil po potrebi.

Kuga serijsko preprečuje nalet in prepoznava znake, pešce ter kolesarje, samodejno ohranja vozni pas ter zavira po naletu. Za zasenčeno osvetljevanje cestišča sicer že v osnovi skrbi LED-tehnologija, boljše in predvsem doplačljive LED-luči pa znajo samodejno osvetliti ovinek, pred krožišči in križišči razpršiti svetlobo za najboljšo vidljivost, na avtocesti pa ne zaslepijo prometa v nasprotni smeri. Poleg tega lahko kuga povsem samodejno parkira, brez da bi voznik pritiskal na stopalke, zna tudi preprečiti nesrečo do hitrosti 30 km/h, če zazna, da boste nekomu presekali pot, zato je tudi dosegla 5 zvezdic na EuroNCAP.

Pri uvozniku pričakujejo, da bodo letno prodali 350 primerkov, od tega bo približno 10 odstotkov priključnih hibridov, ki bodo z opremo titanium stali malo manj kot 34 tisočakov. Vstopna kuga pa je preko Fordovega financiranja na voljo za najmanj 23.580 evrov.

Nekatere cene (s popustom 3.000 EUR):

ford kuga trend 1.5 ecoboost, 6-st. roč. (88 kW) – 25.280 EUR
ford kuga titanium 1.50 ecoboost, 6-st. roč. (110 kW) – 28.250
ford kuga trend 1.5 ecoblue diesel, 6-st. roč. (88  kW) – 26.900
ford kuga titanium 1.5 ecoblue diesel, 8-st. sam. (88 kW) – 30.510
ford kuga trend 2.0 ecoblue diesel mHEV, 6-st. roč (110 kW) – 28.430
ford kuga titanum X 2.0 ecoblue diesel mHEV, 6-st. roč (110 kW) – 32.130
ford kuga ST-line 1.5 ecoboost, 6-st. roč. (110 kW) – 29.620
ford kuga ST-line X 1.5 ecoboost, 6-st. roč. (110 kW) – 31.450
ford kuga titanium 2.5 PHEV, n-st. sam. (165 kW) – 35.680
ford kuga titanium X 2.5 PHEV, n-st. sam. (165 kW) – 37.480
ford kuga ST-line X 2.5 PHEV, n-st. sam. (165 kW) – 38.830
ford kuga vignale 2.5 PHEV, n-st. sam. (165 kW) – 41.200

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 10. 2020
Oktober 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293001020304
050607  domača premiera - citroën C3
08  mednarodna premiera - ford transit
091011
121314  domača premiera - volkswagen ID.3
15161718
19202122232425
26272829303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 243
škoda octavia 226
volkswagen golf 120
renault captur 115
peugeot 2008 111

Podatki veljajo za september 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 43.232 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 dnevi  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 dnevi  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 tedni  | 
carVertical Najbolj zanesljive znamke po mnenju ... pred 1 tedni  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 2 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 3 tedni  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 4 tedni  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 4 tedni  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 4 tedni  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 1 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 2 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 3 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 3 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 5 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 9 meseci  |