Gre za že peto generacijo z imenom korando, ampak včasih je bil to čisto drugačen avtomobil. Če gre danes za moderni križanec z zelo malo želja po vožnji po terenu, je bil prvi korando pravo terensko vozilo. Celo prvi južnokorejski štirikolesno gnani model je bil leta 1974, 9 let nazaj pa so podlegli trendu in predstavili prvi korando s samonosno karoserijo in predvsem cesti namenjenim podvozjem. Mahindra je tudi lastnik oblikovalskega studia Pininfarina, kar je odlična popotnica pri zunanjem oblikovanju, ki je moderno, še vedno nekoliko zadržano, čeprav so se baje zgledovali po strelcu Herkulu. Ja, oblikovalci vedno najdejo navdih v nečem posebnem. Zunanjih barv bo sedem.
Poznavalci bomo opazili, da ima lahko spredaj dvoje različne luči, ki so ob doplačilu polne LED (+ 620 EUR), da so platišča najmanj 17-palčna, ob doplačilu 18, in da je bencinski model skoraj 2 centimetra bolj odmaknjen od tal kot dizelski (182 proti 164 mm). Oba sta na voljo s samodejnim 6-stopenjskim menjalnikom (+ 1.800 EUR) in po želji tudi s štirikolesnim pogonom (+ 2.000 EUR), sicer pa je na bencinski strani 1,5-litrski štirivaljni turbo s 120 kW (163 KM), na dizelski pa 1,6-litrski turbo s 100 kW (136 KM). Bencinski model lahko vleče največ 1.500 kilogramov težko prikolico, dizelski s samodejnim menjalnikom pa tudi 2 toni. Kombinirana poraba po WLTP znaša pri bencinskem od 7,1 do 7,7 litra, pri dizelskem pa od 5,6 do 6,5 litra.
Oblika koranda je bolj oglata kot pri konkurentih, kar pomeni tudi veliko notranje uporabnosti in prostora. Na marsikaterem področju prekaša podobne modele v razredu, kjer so najuspešnejši tiguan, qashqai, kadjar, sportage, tucson in podobni. Dolg je 4,45 metra (36 mm daljši kot prej, obenem pa 40 ožji in 55 mm višji), prtljažnik pa meri 551 litrov. Za bolj praktično uporabo je zadaj dvojno dno, povečate ga lahko na 1.248 litrov, SsangYong se pa še posebej hvali z uporabnimi odlagalnimi mesti in predali, na primer tistim pred sovoznikom, ki je spet največji med konkurenco. Boljši multimedijski sistem podpira CarPlay in Android Auto, pri čemer je zaslon 8-palčni, osnovni je 4,5-palčni, za doplačilo (790 EUR) pa je na voljo še 9-palčni z navigacijo in vzvratno kamero. Tudi klasične merilnike lahko nadomesti digitalni zaslon (+ 550 EUR) z diagonalo 10,25 palca.
Na EuroNCAP je prejel vseh pet zvezdic, saj so mu namenili veliko varnostnih sistemov, med drugim tudi kolensko zračno blazino pri vozniku. Radarski tempomat ne potrebuje samodejnega menjalnika, sistem za spuščanje po klancu navzdol je tudi pri dvokolesno gnanih različicah, sistem AEBS sam zavira v sili in uporablja kamero in radar, lane assist skrbi, da vozite med črtami svojega pasu, avto pa zaznava vozila v mrtvem kotu in promet zadaj, ko boste peljali vzvratno ali zgolj menjali pas.
Manjša masa zaradi nekoliko manjših motorjev se bo poznala pri bolj udobni in lahkotni vožnji, konec leta pa pričakujemo še električno različico koranda. Elektrifikacija se ne bo končala, saj naslednje leto pripelje še povsem nov električni model znamke SsangYong, cena osnovnega koranda pa znaša z vsemi popusti in financiranjem 16.490 EUR. Oprema je bogata, tudi doplačila niso pretirano draga in ob 5-letni garanciji (ali 100 tisoč km) je ponudba ugodna. Poleti pripelje še prenovljeni tivoli (z 1,2-litrskim turbobencinskim motorjem), ki bo seveda ob ugodni ceni koranda še cenejši, konec poletja pa tudi novi rexton, ki bo najprestižnejši model znamke, katere ime dobesedno pomeni dvojni zmaj. Kje ga kupiti? Pri nas je trenutno 10 zastopnikov s servisi.
Polne cene (ki jim lahko odštejete 2.000 EUR kot popust za gotovino in še dodatnih 2.500 EUR kot popust za financiranje):
ssangyong korando 1.5 T-GDI fresh – 20.990 EUR
ssangyong korando 1.5 T-GDI style - 22.990 EUR
ssangyong korando 1.5 T-GDI style 4x4 – 24.990 EUR
ssangyong korando 1.5 T-GDI exclusive 4x4 – 25.990 EUR
ssangyong korando 1.6 DSL fresh – 23.490 EUR
ssangyong korando 1.6 DSL style – 25.490 EUR
ssangyong korando 1.6 DSL style 4x4 – 27.490 EUR
ssangyong korando 1.6 DSL exclusive 4x4 – 28.490 EUR