Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Volkswagen passat in passat variant

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Passat je zgodba o uspehu, saj gre za enega najstarejših Volkswagnovih modelov, ki se je obdržal na trgu. Danes z več kot 30 milijoni prodanih vozil ta velja še za najbolje prodajan avtomobil v srednjem razredu.
Volkswagen passat in passat variant
Foto: Gašper Miš
11. 10. 2019 ob 0:00
Komentarjev: 3

Pri Volkswagnu pravijo, da je bila oblika kupcem osme generacije vedno všeč, zato je prenova le-te bolj minimalistične narave. Logično, dobrega recepta ne spreminjaš, pa čeprav vem, da se marsikdo praska po glavi in sprašuje, kaj je sploh novega. Tudi sam sem se, ampak nekaj novosti sem vseeno našel. Za začetek vidim, da ima passat nova odbijača, zaradi katerih je v limuzinski različici daljši za 8 milimetrov, v kombijevski pa 6. Nova je motorna maska pa žarometi (ti serijsko svetijo v polni LED-tehniki, opcijsko so na voljo tudi matrični) in meglenki, na boku pa se bleščijo še nova platišča (ta merijo od 17 do 19 palcev). Po vzoru arteona in touarega lahko na zadku najdemo velik napis passat, ki se razprostira čez celotno dolžino prtljažnika, nove so še zadnje luči, prenovljenemu modelu pa so Nemci namenili še tri nove karoserijske barve. Ena izmed njih je modra, ki jo vidite na fotografijah.

V notranjosti je zgodba podobna – zgolj evolucija že znanega. Kje naj začnem? Recimo pri volanskem obroču, ki je nov, lepo mesnat in zato dobro sede v roke. Za potrebe passata so si ga izposodili kar pri hišnem T-crossu, pred njim pa lahko v bolje založenih različicah najdemo še projekcijski prikazovalnik ter nove digitalne merilnike z izboljšano grafiko in dodatnimi možnostmi prikaza. Za dodatno mero digitalizacije skrbi še velik do 9,2-palčni zaslon na armaturni plošči, ki z novim vmesnikom prvič podpira tudi brezžične storitve App-Connect. To v praksi pomeni, da uporabniku za povezavo s sistemi Apple CarPlay, Android Auto ter MirrorLink ne bo treba več iskati primernih USB-kablov. Ko sem ravno pri njih, passat je s prenovo vse vhode USB tipa A zamenjal z bolj modernimi tipa C, kar bo uporabnike prisililo, da bodo tudi sami stopili v korak s časom. Za polnjenje telefonov ne bo panike, ker se lahko ti polnijo tudi na posebni podlagi v predalu pred prestavno ročico. In še eno stvar sem opazil: da na vrhu armaturne plošče ni več tiste fine analogne ure, pač pa je namesto nje le še dolgočasen napis passat. Škoda, ker mi je bila ura bistveno bolj všeč.


Volkswagen pravi, da ima passat še novo oblazinjenje sedežev, na katerih se še naprej super sedi, prostornina prtljažnika pa s 586 litri pri limuzini, 639 pri alltracku ter 650 pri variantu ostaja nespremenjena. Novinec je bogatejši še za nekaj novih sistemov, še najbolj zanimiva pa se zdita dva. Prvi je digitalni ključ, ki deluje preko NFC-povezave, največ 15 osebam hkrati pa omogoča odklepanje in zaklepanje vozila ter zagon motorja. Bolj kot za privatne kupce bo rešitev zanimiva za velika podjetja. V sklopu sistemov IQ.drive kot del serijske opreme deluje še sistem travel asisst, ki passatu na avtocesti omogoča delno avtonomno vožnjo vse do hitrosti 210 kilometrov na uro.

Nekaj novosti najdemo tudi pod motornim pokrovom, kjer je na voljo pet motorjev v skupaj osmih konfiguracijah moči. V vseh primerih govorimo o motorjih, ki so opremljeni s filtrom trdih delcev, na bencinski strani pa najdemo nov 1,5-litrski štirivaljni motor TSI s 110 kilovati moči (150 KM). Nadomešča stari 1,4-litrski TSI, temu pa se pridružujeta še dva dvolitrska s 140 (190 KM) oziroma 200 kilovati (272 KM). Vsi omenjeni so serijsko spojeni še s sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom DSG, močnejša pa še s štirikolesnim pogonom 4MOTION. Dizelske različice so štiri, in sicer 1.6 TDI z 88 (120 KM) ter 2.0 TDI s 110 (150 KM), 140 (190 KM) oziroma 176 kilovati moči (240 KM).

Največ novosti je bil deležen vstopni dvolitrski dizel, ki nosi še dodatno oznako Evo. Pravijo, da proizvaja občutno manj škodljivih emisij kot primerljiv motor predhodnika, po njihovih besedah pa velja celo za pionirja nove generacije dizelskih motorjev koncerna. Opremljen je z dvokatalizatorskim sistemom SCR in dvojnim odmerjanjem aditiva AdBlue. Dizelske različice so ob tem serijsko povezane še s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je tudi nov, navor pa v osnovi prenašajo na sprednji kolesi. Opcijsko sta tudi tu na voljo robotiziran menjalnik DSG ter štirikolesni pogon 4MOTION. Kdor želi izstopati, pa bo izbral alternativo v obliki passatov GTE in GTE variant. V tem primeru govorimo o 1,4-litrskem turbobencinskem motorju, ki mu pomaga še 85-kilovatni elektromotor (115 KM), zato sistemska moč znaša 160 kilovatov (218 KM). To je enako kot prej, se je pa na račun večje baterije (ta ima kapaciteto 13 kWh) povečal doseg na elektriko, ki po WLTP-ciklu znaša že solidnih 56 kilometrov.

Passat tudi s prenovo osme generacije kupce še naprej nagovarja kot štirivratna limuzina ali petvratni variant, vse, ki iščete bolj robusten avtomobil, pa še z različico alltrack. V primeru, če te ne boste izbrali, sta vam na voljo dva nova paketa opreme, in sicer business in elegance, ta pa lahko nadgradite še z dodatki comfort in R-line. Če prenova na prvi pogled ni prinesla večjih sprememb, je zato vsaj opazna razlika v ceni. Pet let nazaj je osnovi stal 23.140 evrov, danes pa sicer bolje opremljena in bolje motorizirana limuzina stane že 29.065 evrov (passat 2.0 TDI Evo BMT SCR business, 6-st. roč.). Kombijevski passat variant je še malenkost dražji, zato boste zanj odšteli vsaj 29.880 evrov (passat variant 2.0 TDI Evo BMT SCR business, 6-st. roč.). Doplačilo za robotiziran menjalnik DSG znaša približno 2.800 evrov, kar tudi ni malo, vrh ponudbe pa s ceno 44.052 evrov predstavlja robustni alltrack z zmogljivim dizelskim motorjem (passat alltrack 2.0 TDI BMT SCR 4MOTION DSG, 7-st. rob.). Če vam dih še ni zastal in vas zanimajo še ostale cene, so vam te na voljo na tej povezavi. Za konec še informacija, da želi zastopnik znamke prihodnje leto prodati približno 1.200 passatov, od tega bo 70 odstotkov kombijevskih variantov, kjer bo pod pokrovom z 90 odstotki prevladoval dizelski motor.

Še nekatere cene:

volkswagen passat 2.0 TSI BMT DSG elegance, 7-st. rob. (140 kW) – 32.825 EUR
volkswagen passat 2.0 TDI Evo BMT SCR business, 6-st. roč. (110 kW) – 29.065 EUR
volkswagen passat 2.0 TDI Evo BMT SCR DSG business, 7-st. rob. (110 kW) – 31.926 EUR
volkswagen passat 2.0 TDI BMT SCR 4MOTION DSG elegance, 7-st. rob. (176 kW) – 41.135 EUR
volkswagen passat variant 1.6 TDI BMT SCR DSG business, 7-st. rob. (88 kW) – 31.236 EUR
volkswagen passat variant 2.0 TDI Evo BMT SCR business, 6-st. roč. (110 kW) – 29.880 EUR
volkswagen passat variant 2.0 TDI Evo BMT SCR DSG business, 7-st. rob. (110 kW) – 32.741 EUR
volkswagen passat variant 2.0 TDI BMT SCR DSG elegance, 7-st. rob. (140 kW) – 37.352 EUR
volkswagen passat alltrack 2.0 TSI BMT 4MOTION DSG, 7-st. rob. (200 kW) – 43.270 EUR
volkswagen passat alltrack 2.0 TDI BMT SCR 4MOTION DSG, 7-st. rob. (176 kW) – 44.052 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Motis se
(pred 1 tedni )
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Se ne strinjam. Vredu avto
(pred 1 tedni )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Najbolj boring auto na svetu
(pred 1 tedni )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |