Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota RAV4

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri Toyoti so si pred kratkim zadali cilj, da želijo do leta 2050 zmanjšati emisije novih vozil za 90 odstotkov v primerjavi s tistimi, ki so na trg prišla v začetku desetletja. Za dosego cilja pa so pomembni predvsem avtomobili, na primer peta generacija RAV4, ki se poslavlja od dizelskih motorjev.
Toyota RAV4
Foto: Gašper Miš
14. 2. 2019 ob 18:45
Komentarjev: 0

Toyotin model RAV4 (kratica za Recreational Activity Vehicle 4WD) ni čisto običajen predstavnik razreda, pa ne le zaradi svojega hibridnega sklopa, ki mu ostaja zvest tudi v novi generaciji, pač pa zaradi bogate zgodovine. Velja za enega prvih, če ne celo prvi model, ki je pred četrt stoletja začel trend danes vsem dobro poznanih križancev med klasičnimi kombilimuzinami in klenimi terenci, kot je land cruiser. Z vstopom v novo generacijo (v prvih štirih so jih po svetu prodali kar 8,5 milijona) se novinec ponovno prilagaja potrebam trga, v dolžino pa zanimivo meri manj kot njegov predhodnik. Pet centimetrov krajši je, kar pomeni, da bo na parkirišču zasedel točno 4,60 metra. Je pa RAV4 med osema zrasel za dodatne tri, torej medosje zdaj meri 2,69 metra.

Postal je tudi malenkost širši, kar se pozna predvsem v notranjosti, ki je bolj prostorna, večji je tudi prtljažni prostor. Oblikovno se zdi, da je Toyota naredila velik korak naprej, saj je zunanjost precej zanimiva, še posebej izstopajo poudarjene obrobe blatnikov. RAV4 že v osnovi sveti v polni LED-tehniki, z nasploh malce nenavadno obliko, številnimi barvnimi kombinacijami (tudi s črno streho) ter ogromno izbiro litih platišč (ta merijo od 17 do 19 palcev) pa uspešno sledi željam predsednika Akia Toyode, ki pravi, da v prihodnje ne bodo več izdelovali dolgočasnih avtomobilov – in novi RAV4 to zagotovo ni.

Če je zunanja oblika precej samosvoja, pa znotraj ni takšne revolucije. Dobro, materiali so bistveno boljši, tudi voznikovo delovno okolje je bolj moderno, že v osnovi pa na armaturni plošči najdemo 7-, lahko pa tudi večji 8-palčni zaslon na dotik, podprt s posodobljeno multimedijo. Ta podpira povezavi Apple CarPlay ter Android Auto in nasploh deluje bolje, moti nas le samostoječi zaslon, ki podobno kot pri večini novih avtomobilov izgleda, kot da so ga tja namestili naknadno. Digitalnih merilnikov ni, vsaj ne takšnih, ki jih poznamo pri konkurenci. Ti so klasični analogni, je pa res, da je med njimi že serijsko nameščen kar 7-palčni TFT-zaslon, zato boste na svoj račun prišli tako ljubitelji klasike kot modernega. Novinec ponuja precej prostora za potnike in prtljago, več ga namenjajo tudi za odlaganje drobnarij. Pred prestavno ročico boste našli velik predal za mobilni telefon, RAV4 pa je lahko od srednjega paketa naprej opremljen še s podlago, ki omogoča indukcijsko polnjenje, kamero s 360-stopinjskim pogledom ter sistemoma za nadzor mrtvih kotov ter prečnega prometa.

V drugi sedežni vrsti bo za povprečno visokim voznikom ostalo še od 10 do 15 centimetrov prostora za kolena, lepo odmerjen je tudi prtljažnik, ki tako pri klasični bencinski kot hibridni različici namesto 501 zdaj meri 580 litrov. Podobno prostornino ponujajo tudi karavani te velikosti. Da bo občutek prostornosti še bolj izrazit, je na voljo veliko panoramsko strešno okno (to stane 1.200 evrov), zanimivi pa se nam zdita še dve novosti, in sicer dodatno steklo pri A-stebričku za boljšo preglednost vstran ter povsem digitalno vzvratno ogledalo, ki ga Toyota ponuja prvič. Ta sliko prikazuje s pomočjo kamere na zadku, s preprostim klikom pa se lahko spremeni tudi v povsem običajno ogledalo, če kdo nad rešitvijo ne bi bil navdušen. O tem, koliko stane, za zdaj še težko, ker opcije na ’domačem’ ceniku nismo zasledili. Skupek sistemov TSS (Toyota Safety Sense) smo, saj gre za del serijske opreme, ki novincu prinaša prilagodljiva radarski tempomat in omejevalnik hitrosti, ki prepozna prometne znake, ne manjka niti sistem za aktivno ohranjanje vozila na voznem pasu ter samodejno zaviranje v sili, ki prepozna tudi kolesarje in pešce.

Toyota je uresničila napovedi in z novo generacijo RAV4 pomahala v slovo dizlom. Tako sta sprva na voljo le dve motorni različici: 2,0-litrska štirivaljna bencinska VVT-iE, ki razvije 129 kilovatov moči (175 KM) ter 208 Nm navora, ter hibridna, ki ima pod pokrovom izboljšan motor. Tudi ta je štirivaljni atmosferski bencinski, ob prostornini 2,5 litra pa razvije 131 kilovatov (178 KM) ter 221 Nm navora. Po zaslugi elektromotorja spredaj je sistemske moči več, pri različici s sprednjim pogonom za 160 kilovatov (218 KM), pri tisti z inteligentnim štirikolesnim AWD-i pa dodatni elektromotor na zadnji osi skrbi še za dodatna 2 kilovata (3 KM). Baterija je nikelj-metal hidridna.

Toyota tudi klasično bencinsko različico ponuja z možnostjo nakupa štirikolesnega pogona (v osnovi se navor prenaša na sprednji kolesi), je pa za razliko od hibridne različice ta mehanski in ne elektronsko nadzorovan. Kupci lahko namesto šeststopenjskega ročnega menjalnika posežete še po 1.800 evrov dražjem neskončnostopenjskem direct-shift CVT, hibrid pa je že serijsko opremljen s podobnim menjalnikom e-CVT. Za oba pravijo, da delujeta bistveno tišje od prejšnjih, kar lahko potrdimo, je pa res, da se bo ob silovitem pospeševanju marsikdo še naprej pritoževal nad količino hrupa v kabini – ob umirjeni vožnji vse skupaj deluje skoraj nezaznavno. Novinec je postavljen tudi na novo platformo, ki ji pravijo TNGA (Toyota New Global Arhitecture), ima lepše razporejeno maso, zato je v zavojih bolj prepričljiv, enako tudi na terenu, saj lahko hibrid na zadnji kolesi prenese do 30 odstotkov več navora. Kdor išče le najboljše, bo primoran počakati še dobro leto, ko se ponudbi pridružuje priključni hibrid, za katerega se šušlja, da bo lahko na elektriko prevozil do sto kilometrov.


RAV4 je ob številnih kombinacijah barv in pogonov na voljo še s šestimi paketi opreme – comfort, limited, elegant, executive, style in premium. Večina bo najbrž izbrala kar paket elegant, ki je nekje v zlati sredini ponudbe in vozilu že serijsko prinaša 18-palčna platišča, večji 8-palčni zaslon na dotik, 7-palčni TFT-zaslon med merilniki, električno pomična prtljažna vrata, pametni ključ in nekaj drugih dobrot. Za osnovno različico boste sicer odšteli vsaj 28.900 (RAV4 2.0 VVT-iE 2WD comfort, 6-st. roč.), za hibridno pa 33.300 evrov (RAV4 hybrid 2.5 VVT-i 2WD e-CVT comfort, n-st.sam.). Štirikolesni pogon nakup v povprečju podraži za tri tisočake, CVT-menjalnik pa za 1.800 evrov. V povprečju bo tako slovenski kupec za novi RAV4 odštel okrog 36 tisočakov, pri zastopniku, ki želi do konca leta prodati okrog 425 vozil, pa pravijo, da govorimo o podobni številki, kot so jo kupci namenili za predhodnika. Na navedene cene Toyota ponuja še poldrugi tisočak popusta, bon za nakup do 400 evrov dodatne opreme ter kasko za en evro. Kljub temu da je v ponudbi tudi bencinska različica, pričakujejo, da bodo do prihoda priključnega hibrida prav vsi posegli po klasičnem hibridu.

Cene:

toyota RAV4
toyota RAV4 hybrid

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sila2504
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 6 dnevi  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  |