Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Audi A1 sportback

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Najmanjši Audijev model A1 je od predstavitve leta 2010 do danes pri nas prepričal približno 1.500 kupcev, ki so po dolgih devetih letih le dočakali njegovega naslednika. Pravijo, da ta izstopa z izrazito dinamično obliko.
Audi A1 sportback
Foto: Gašper Miš
9. 1. 2019 ob 19:00
Komentarjev: 0

Novi A1 za razliko od predhodnika, ki so ga izdelovali v Bruslju, k nam prihaja s proizvodnih trakov Seatove tovarne v španskem Martorellu. Čeprav se sliši malce nenavadno, to vseeno ni prvi model, ki ga Nemci proizvajajo tam, vse skupaj se je začelo že s prvo generacijo križanca Q3. V Martorellu se med drugimi izdeluje tudi nova ibiza, ki je tako kot A1 postavljena na modularno platformo MQB A0.

A1 sportback, trivratnega ne bo več, je z vstopom v drugo generacijo prvič presegel tudi mejo štirih metrov, saj je napram prejšnjemu v dolžino daljši za več kot 5 centimetrov. Širina je ostala skorajda nespremenjena, je pa avtomobil nižji, zato deluje bolj športno, sploh če ga boste opremili z enimi izmed številnih litih platišč, ki merijo vse do velikosti 18 palcev. Vsem različicam je skupno to, da se s tremi majhnimi režami pod pokrovom motorja poklanjajo legendarnemu modelu sport quattro, čeprav štirikolesnega pogona za zdaj nima nobena izmed njih. Podobnosti s sport quattrom najdemo tudi na boku vozila, medtem ko se lahko spredaj in zadaj bohotijo še svetila v polni LED-tehniki. Osnovni žarometi so halogenski, ampak A1 je le premium-malček, zato bodo ta kar prava.

In da ne boste mislili, da je le zunanjost tista, ki novi A1 sportback postavlja pred koncernske brate. Tudi notranjost je napram fabii, ibizi ali polu bistveno bolj razgibana, ob doplačilu tudi dodobra digitalizirana. Osrednji zaslon, kakršnega vidite na fotografijah, v osnovi meri 8,8 palca, medtem ko sta na voljo tudi večja 10,1-palčna MMI plus ter MMI navigacija plus. Kot pove že samo ime, je dražji opremljen še z navigacijsko napravo, je pa res, da lahko že pri osnovnem izberete 600 evrov vredno opcijo »Audi smartphone interface« in se nanj povežete kar preko sistema Apple CarPlay ali Android Auto. Digitalni merilniki, ti merijo 10,2 palca, so po drugi strani del serijske opreme, za vrhunsko 560-vatno ozvočenje Bang&Olufsen pa bo treba doplačati malce manj kot 900 evrov.


Tudi v multimediji ni vse, notranjost boste lahko zdaj dodobra popestrili še s številnimi zanimivimi barvnimi kombinacijami oblazinjenja, okrasnih elementov ter ambientalne osvetlitve. Sami celo trdijo, da gre za najbolj barvit audi v zgodovini, ampak pri tem, ki smo ga vozili tokrat, to ni bilo videti. Smo pa opazili, da je izdelava dobra, da nič ne škripa, moti le trda plastika, ki je je (glede na to, da želi biti A1 premium-malček) vseeno malce preveč. Čeprav mu pravim malček, novinec vseeno ni več tako majhen avtomobil, kar boste opazili že pri prostornini prtljažnega prostora. Ta po novem sprejme 335 litrov, kar pomeni, da je napram prejšnjemu bogatejši za debelih 65 litrov. S tem se je že kar konkretno približal večjim bratom, od katerih je med drugim podedoval številne napredne asistenčne sisteme. Tako zna po potrebi tudi sam zavirati, ohranja razdaljo do vozila pred seboj, prvič je na voljo s kamero za vzvratno vožnjo, z vrtenjem volana pomaga pri parkiranju in še kaj bi se našlo.

Zanimivo je tudi, da so v ponudbo prvič vključili le bencinske različice. Gre za dve 1,0-litrski trivaljni ter eno 1,5-litrsko štirivaljno, vse pa nosijo oznako TFSI. Pod številkami 25, 30 ter 35 najdemo prisilno polnjene motorje, ki razvijejo od 70 (95 KM), preko 85 (116 KM), do največ 110 kilovatov moči (150 KM). Različica 30 TFSI, ki smo jo preizkusili tokrat, bo pri nas predvidoma najbolj priljubljena in je zato na voljo prva, medtem ko bo na močnejšo 35 TFSI ter šibkejšo 25 TFSI treba počakati še kakšen mesec. Prva bo na proizvodne trakove zapeljala že konec januarja, drugo pa tam pričakujemo mesec kasneje.


Kot rečeno, vse različice navor prenašajo na sprednji kolesi, serijsko pa so spojene z bodisi 5-stopenjskim ali 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Za približno 1.700 evrov bo lahko namesto vas pretikal kar 7-stopenjski robotiziran menjalnik S tronic s suho sklopko, medtem ko bo s 6 stopnjami ter »mokro« kasneje opremljena različica 40 TFSI. Ta bo iz 2,0-litrskega štirivaljnika iztisnila kar 147 kilovatov moči (200 KM), a za zdaj še ni znano, če jo bo zastopnik sploh vključil v svojo ponudbo.

Mali sportback lahko kupci zdaj že naročite, na voljo pa vam je z dvema paketoma opreme – bolj klasično advanced in športno S line, medtem ko osnovni basis pri nas ne pričakujte. Med omenjenima je sicer 1.155 evrov razlike, kar pomeni, da boste za najcenejši A1 odšteli le malo manj kot okroglih 20 tisočakov (A1 sportback 25 TFSI advanced, 5-st. roč.), najdražji pa bo vašo denarnico olajšal za slabih 27 (A1 sportback 35 TFSI S tronic S line, 6-st. rob.). Poleg dveh paketov opreme lahko kupci izbirate še med 10 karoserijskimi barvami, nekatere so prav zanimive, obenem pa tudi streho, ogledali, pragovi in še nekaterimi elementi v kontrastni barvi. Le tako bo vaš novi audi A1 sportback med 180 ter 200 vozili, kolikor jih bo letos predvidoma zapeljalo na slovenske ceste, zares izstopal.

Cene:

audi A1 sportback 25 TFSI advanced, 5-st. roč. (70 kW) – 19.990 EUR
audi A1 sportback 25 TFSI S line, 5-st. roč. (70 kW) – 21.140 EUR
audi A1 sportback 25 TFSI S tronic advanced, 7-st. rob. (70 kW) – 21.780 EUR
audi A1 sportback 25 TFSI S tronic S line, 7-st. rob. (70 kW) – 22.930 EUR
audi A1 sportback 30 TFSI advanced, 6-st. roč. (85 kW) – 21.470 EUR
audi A1 sportback 30 TFSI S line, 6-st. roč. (85 kW) – 22.620 EUR
audi A1 sportback 30 TFSI S tronic advanced, 7-st. rob. (85 kW) – 23.130 EUR
audi A1 sportback 30 TFSI S tronic S line, 7-st. rob. (85 kW) – 24.280 EUR
audi A1 sportback 35 TFSI advanced, 6-st. roč. (110 kW) – 23.900 EUR
audi A1 sportback 35 TFSI S line, 6-st. roč. (110 kW) – 25.060 EUR
audi A1 sportback 35 TFSI S tronic advanced, 6-st. rob. (110 kW) – 25.685 EUR
audi A1 sportback 35 TFSI S tronic S line, 6-st. rob. (110 kW) – 26.840 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
16171819  domača premiera - nissan juke
202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: samson
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 6 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |