Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hyundai santa fe

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Od dneva, ko je Hyundai predstavil prvo generacijo modela santa fe, mineva toliko, da bodo prvi primerki v kratkem postali polnoletni. Pravijo, da jih med nami že 400.000, zato je napočil čas za četrto generacijo.
Hyundai santa fe
Foto: Gašper Miš
16. 11. 2018 ob 0:00
Komentarjev: 0

Nova generacija gradi na bogatih temeljih prvih treh, tudi tokrat pa je bila razvita tako z mislijo na zahtevne evropske kupce kot tiste na oni strani luže. Santa fe, ki danes v dolžino meri že 4 metre ter 77 centimetrov, je napram prejšnjemu daljši za 8 centimetrov, posledično pa tudi prostornejši, saj so njegovo medosje raztegnili za kar 6,5 centimetra. Merski prirastek vseeno ni tako očiten, kot je njegova zunanja podobna. Kot mali križanec kona tudi santa fe stavi na nov oblikovni jezik znamke, zato na pogled ni videti prav nič zadržano. V bistvu pravo nasprotje temu; bi lahko rekel, da je skoraj prava paša za oči, pa to velja le za sprednji del vozila, kjer se bohotita nova dvodelna žarometa ter velika kaskadna motorna maska. Glede na gabarite vozila santa fe celo z boka izgleda precej zanimivo, še posebej izstopa linija, ki poteka od sprednjih žarometov do zadnjih luči. Pravijo, da uteleša fluiden dizajn, karkoli že to pomeni, in da je precej drzna. Zadaj pa ima LED-luči s poudarjenim 3D-učinkom ter smernika, ki sta prostor našla na odbijaču.

Če odmislimo nos vozila, se zdi, da so se Korejci še bistveno bolj potrudili v notranjosti. Že sam pogled razkrije, da se santa fe seli stopničko višje, tako po kakovosti materialov kot tudi ceni. Na srečo Hyundaijev kolos ni podlegel vsem novodobnim trendom, zato ohranja precejšnje število klasičnih stikal, kar mu seveda štejemo v plus, še posebej, ker so ta zdaj razporejena precej bolj smiselno. Ker se z novo generacijo Korejci poslavljajo od tistih velikih vertikalnih rež za prezračevanje, je armaturna plošča videti precej širše, pa čeprav je avtomobil v širino pridobil le centimeter. Več kot centimeter diagonale je pridobil zaslon na dotik, ki zdaj že v osnovi meri 7 palcev, lahko pa naročite tudi večji, 8-palčni. Ne glede na to, katerega boste izbrali, vam bosta na voljo povezavi Android Auto ter Apple CarPlay. Merilniki v osnovi ostajajo bolj klasične, analogne narave, med njimi je samo 3,5-palčni LCD-zaslon, ki prikazuje le nekaj osnovnih podatkov, lahko pa santa fe prvič opremite tudi s 7-palčnimi digitalnimi merilniki ter palec večjim projekcijskim prikazovalnikom.

Ostali potniki se boste bolj razveselili nasploh bolj kakovostnih ter na otip prijetnejših materialov, lahko pa tudi velikega panoramskega strešnega okna ter prostora za brezžično polnjenje mobilnih naprav. V drugi vrsti se bodo lahko potniki stepli še za dva USB-priključka, pri bolje založenih različicah pa bodo tam našli še 220-voltno vtičnico. Na dolgih poteh bo bolj kot to navduševal podatek, da je druga vrsta bogatejša za 38 milimetrov prostora v predelu kolen, klop pa je nameščena 18 milimetrov višje. Santa fe lahko še naprej opremite z dvema dodatnima sedežema v tretji vrsti, slednja pa med drugim ponuja še dodatnih 22 milimetrov nadglavnega prostora. V primeru, da boste za sedeža doplačali, pričakujte, da bo prtljažnik pogoltnil 547 litrov, sicer pa 625, 40 več kot prej.

Številne novosti so zapakirane še v obliko aktivne in pasivne varnosti. Posebej so ponosni na skupek varnostnih sistemov smart sense, med katerimi najdemo tudi sistem za zaznavo zadnjih potnikov, kar v avtomobilskem svetu predstavlja novost. Gre za sistem, ki s pomočjo ultrazvočnih senzorjev preverja prisotnost oseb ali hišnih ljubljenčkov, in voznika ob njegovem izstopu na njih najprej opozori z obvestilom na instrumentni plošči, kasneje pa tudi z aktivacijo hupe in smernikov. Novost v Hyundaijevih vozilih predstavlja še sistem za varno izstopanje, ki bdi nad bližajočimi se vozili, in v primeru njihove zaznave za trenutek prepreči odpiranje zadnjih vrat. Visoko raven pasivne varnosti medtem zagotavljajo še s kar 57-odstotno vsebnostjo visokotrdnostih jekel pri zasnovi karoserije.

Če kupci malih križancev vse pogosteje posegate po bencinsko gnanih različicah, je v razredu D-SUV, kjer nastopa santa fe, zgodba drugačna. Tu povpraševanja po bencinskih različicah praktično ni, zato se z novo generacijo poslavlja 2,4-litrski bencinski motor GDI. Kupci lahko tako izbirate med dvema turbodizelskima alternativama v treh konfiguracijah moči. Novost v ponudbi predstavlja 2,0-litrski štirivaljnik, ki v šibkejši različici razvije 110 kilovatov (150 KM), v močnejši HP (High Power) pa razpolaga s 136-timi (185 KM) ter 400 njutonmetri navora. Vrh ponudbe še naprej predstavlja že znani 2,2-litrski CRDi s 147 kilovati moči, oziroma okroglimi 200 ’konjički’ ter 440 njutonmetri.

Vsi trije motorji izpolnjujejo normative razreda Euro 6d-temp in so serijsko spojeni s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Z izjemo osnovne različice lahko vse kombinirate tudi z novim osemstopenjskim samodejnim. Opcija je na ceniku nekoliko dražja, kot smo običajno vajeni, 2.200 oziroma 2.800 evrov stane, to pa zato, ker je na voljo le v paketu z električno parkirno zavoro s funkcijo držanja na mestu, prilagodljivim radarskim tempomatom, pri bolje opremljenih različicah pa še z nekaterimi bombončki. Nekoliko cenejša bo odločitev o pogonu, saj boste za elektronsko nadzorovan štirikolesni HTRAC, ki so ga za potrebe novega santa feja posodili kar pri premijski hišni znamki Genesis, odšteli okrogla dva tisočaka. V osnovi se navor prenaša na sprednji kolesi, kar bo za večino najbrž tudi dovolj, saj resnega terena santa fe ne bo videl prav pogosto. Če v ponudbi vseeno pogrešate alternativni pogon, lahko počakate še dobro leto, ko pričakujemo prihod dveh čistejših različic, hibridne ter priključno-hibridne.


Novo generacijo si lahko v prodajnih salonih že omislite z enim izmed štirih že znanih paketov (style, premium, limited in impression) ter dodatnima sedežema v tretji vrsti. To vas bo stalo 1.200 evrov, približno 200 več kot prej. Različice grand, ki je bila z njima opremljena serijsko, tokrat ni pričakovati, vsaj ne pod Hyundaijevim logotipom. Pravijo, da obstaja možnost, da bo naslednik nosil logotip prej omenjene znamke Genesis, a to še ni potrjeno, pa tudi če bo, to za evropski trg ne spremeni prav veliko. Da novi santa fe ponuja več vsebine v lepši embalaži, ni težko ugotoviti, je pa temu primerna tudi cena. Ta se začne pri 34.900 (2.0 CRDi 2WD style) in povzpne vse do 48.500 evrov (2.2 CRDi 4WD impression), kolikor stane najdražji s štirikolesnim pogonom. Napram prejšnjemu je tako okroglih šest tisočakov dražji, a boste razliko opazili takoj. Zastopnik znamke zato pričakuje, da se bo 2.000 ’slovenskim’ santa fejem v prihodnjem letu pridružilo še nekaj deset novih. 

Cene:

hyundai santa fe 2.0 CRDi 2WD style, 6-st. roč. (110 kW) – 34.900 EUR
hyundai santa fe 2.0 CRDi 2WD premium, 6-st. roč. (110 kW) – 38.100 EUR
hyundai santa fe 2.0 CRDi 2WD limited, 6-st. roč. (110 kW) – 41.300 EUR
hyundai santa fe 2.0 CRDi 2WD impression, 6-st. roč. (110 kW) – 45.300 EUR
hyundai santa fe 2.2 CRDi 2WD style, 6-st. roč. (147 kW) – 36.100 EUR
hyundai santa fe 2.2 CRDi 2WD premium, 6-st. roč. (147 kW) – 39.300 EUR
hyundai santa fe 2.2 CRDi 2WD limited, 6-st. roč. (147 kW) – 42.500 EUR
hyundai santa fe 2.2 CRDi 2WD impression, 6-st. roč. (147 kW) – 46.500 EUR
hyundai santa fe 2.0 CRDi 4WD style, 6-st. roč. (136 kW) – 36.900 EUR
hyundai santa fe 2.0 CRDi 4WD premium, 6-st. roč. (136 kW) – 40.100 EUR
hyundai santa fe 2.0 CRDi 4WD limited, 6-st. roč. (136 kW) – 43.300 EUR
hyundai santa fe 2.0 CRDi 4WD impression, 6-st. roč. (136 kW) – 47.300 EUR
hyundai santa fe 2.2 CRDi 4WD style, 6-st. roč. (147 kW) – 38.100 EUR
hyundai santa fe 2.2 CRDi 4WD premium, 6-st. roč. (147 kW) – 41.300 EUR
hyundai santa fe 2.2 CRDi 4WD limited, 6-st. roč. (147 kW) – 44.500 EUR
hyundai santa fe 2.2 CRDi 4WD impression, 6-st. roč. (147 kW) – 48.500 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |