Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Audi Q8

Domača premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Številka 8 je pri Audiju rezervirana za največ, kar ta nemška znamka ponuja. Doslej so jo pripeli črkama A in R, kaj pa se zgodi, ko se spredaj znajde Q?
Audi Q8
Foto: Matej Mihinjač
26. 10. 2018 ob 10:00
Komentarjev: 0

Nastal je eden najbolj markantnih audijev zadnjega časa. 

Lahko bi rekel, da je nastal eden najbolj markantnih audijev zadnjega časa. Nikjer ne bo ostal neopažen, to je dejstvo in morda za koga tudi odbijajoče. Ampak tisti niso pravi kupci takšnega avtomobila, ki kar kriči svojo moč, tehnološko naprednost in seveda visoko ceno.

Pred leti se je Audi posmehoval BMWju, ko je predstavil svoj X6, češ, kdo bo pa to kupil, saj je čisto neuporaben avtomobil. Po izjemnem uspehu samooklicanega ’športno-aktivnega kupeja’ je bilo jasno le eno: čimprej moramo predstaviti konkurenta. Ker v avtomobilizmu vse skupaj traja ’malo’ dlje, je BMW že zdavnaj predstavil drugo generacijo svojega velikega X6, vmes se je odzval Mercedes-Benz s svojim GLE coupe, Audi pa jima šele letos parira s svojim gromozanskim Q8, ki pa naj bi bil na vseh področjih boljši. Sploh pri uporabnosti.

Q8 je tehnično izjemen avtomobil. S seboj vozi vse mogoče sodobne sisteme, ki jih je Audi že predstavil v A6, A7 in A8. Torej kar 39 različnih sistemov za pomoč vozniku, od katerih prednjačijo tisti za delno avtonomno vožnjo in smo jih že preizkusili v prej naštetih limuzinah. Nič novega ni niti pri motorni ponudbi, če pomislimo na ostale velike audije, le da je tu od začetka na voljo le trilitrski V6 TDI z 210 kW (286 KM) ter 600 Nm navora, ki je spojen z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom tiptronic. Tudi ta seveda ponuja sistem za regeneracijo zavorne energije, ki z litij-ionsko baterijo potem napaja elektroniko med ’jadranjem’ po cesti, ko spustite pedal za plin in se motor za nekaj časa popolnoma izklopi celo do hitrosti 160 km/h.

Prav tako ima namesto gumbov na armaturni plošči zaslone s povratnim odzivom. 

Prav tako ima namesto gumbov na armaturni plošči zaslone s povratnim odzivom. Tu se tudi razlikuje od Q7, s katerim si sicer delita platformo in marsikatero drugo komponento. Od večjega brata je Q8 kljub večji številki v vse smeri (razen širino) manjši; krajši za 66, nižji za 44 in širši za 27 mm. Prtljažnik meri 605 in se lahko poveča do 1.755 litrov, v drugi vrsti so trije sedeži, sama klop pa se lahko celo vzdolžno pomika.

Impozantna maska ima po novem osemkoten okvir mreže hladilnika, kar je verjetno naključje kljub številki 8 v nazivu modela, saj naj bi podobna krasila celotno družino Q v prihodnosti, le manj masivna bo verjetno pri ostalih modelih. Audi nas z oblikovnimi elementi, kot so ’ramenske’ linije nad ohišji koles in zadek s prepoznavno povezanimi lučmi, tudi ves čas želi opominjati na svoj legendarni model quattro. Radi poudarjajo, da je tako oblika utelešenje pogona quattro, s katerim je Audi že davno zaslovel in z njim pridobil mnoge zveste voznike. Pri Q8 gre vedno za pogon z mehanskim sredinskim diferencialom, ki preizkušeno dobro deluje v vseh pogojih, v osnovi pa prenaša moč med sprednjo in zadnjo premo v razmerju 40:60, ki se potem spreminja glede na podlago (do največ 70 odstotkov naprej, 85 nazaj).

Za vožnjo po cesti in terenu bo odlično poskrbelo prilagodljivo zračno vzmetenje, ki se pri manjših hitrostih do 30 km/h lahko celo dvigne za 5 cm, s čimer odmik od tal potem znaša kar 25,4 cm. Celoten razpon zračnega vzmetenja znaša 9 cm, torej se pri večjih hitrostih (samodejno nad 160 km/h) ali v dinamičnem načinu od običajne višine spusti za 4 cm. Osnovno vzmetenje uporablja vijačne vzmeti, pri katerem odmik od tal znaša še vedno terenskih 22 cm. Vse zapisano še ne pomeni, da boste s Q8 zdaj lovili gamse v Triglavskem narodnem parku, bo pa vseeno dovolj, da ne bo potrebno odmetati vsega snega pred gorsko kočo, ko vas bo zamedlo in če bodo na ogromnih platiščih seveda prave pnevmatike. Pri Q8 si lahko namesto serijskih 19-palčnih omislite celo 22-palčna.

Ja, pri Q8 je vse v izgledu, če vam ta ne pomeni vsega na svetu, pa je za vas bolj primeren še večji, bolj uporaben in cenejši Q7. Za edini Q8, ki je trenutno na voljo pri nas, torej različico 50 TDI, boste odšteli najmanj 83.400 EUR. Seveda kasneje pripeljejo še šibkejši 45 TDI, bencinski 55 TFSI, tudi SQ8 in baje celo RS Q8. Ampak koga briga, kaj je pod motornim pokrovom, če pa na cesti prav noben audi ne izgleda tako impozantno. Kaj audi, še BMW in mercedes ne več, zato ni dvoma, da ne bo našel svojega prav posebnega kroga (prav posebnih) kupcev.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |