Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mercedes-benz sprinter

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri Mercedes-Benzu pravijo, da so leta 1995 s sprinterjem ustvarili razred velikih dostavnikov, danes, ko predstavljajo tretjo generacijo, pa njegove tradicionalne lastnosti nadgrajujejo s številnimi novimi.
Mercedes-benz sprinter
Foto: Gašper Miš
17. 6. 2018 ob 19:00
Komentarjev: 0

Med tradicionalne lastnosti, ki kupce širom sveta prepričujejo že več kot 20 let, štejejo fleksibilnost, robustnost in ekonomičnost, ko govorijo o novih, pa imajo v mislih dve - povezljivost in prilagodljivost. Prvo, kar morate vedeti, je, da si sprinter osnove ne deli več s Volkswagnovim crafterjem in da gre zdaj za lasten izdelek, za katerega Daimler trdi, da ostaja eden redkih, ki je še proizveden doma v Nemčiji. Oblikovno vseeno ostaja podoben drugi generaciji in s tem ohranja nekaj značilnih potez, čeprav se že pozna, da tudi sprinter sledi novi oblikovalski smeri, ki ji pravijo 'sensual purity'. Ta novincu prinaša čistejše, bolj tekoče linije, obenem pa tudi nova odbijača in motorno masko, LED-luči spredaj in zadaj, tam so na novo oblikovali še samozaskočna vrtljiva vrata ter steklo, logotip pa se zdaj skriva pod njim.

Da je sprinter v tem trenutku verjetno najbolj dovršen dostavnik, ni težko ugotoviti. V notranjosti boste najprej opazili nov volanski obroč, ki nalašč spominja na tistega, ki ga najdemo tudi v njihovi admiralski ladji razreda S, v oči pa bode še nov multimedijski sistem MBUX (Mercedes-Benz User eXperience), ki je svojo premiero doživel v novem razredu A. Od 7 do 10,25 palca meri, omogoča pa tako povezavo s sistemoma Apple CarPlay ter Android Auto, kot govorno upravljanje in dostop do svetovnega spleta. Osnovne različice ga seveda ne bodo deležne, celo brez radia jih bo moč naročiti, bodo pa v vsakem primeru tipke za zagon motorja 'keyless go'. Sprinter v razred velikih dostavnikov prinaša elektronsko ročno zavoro, v potniški kabini bo razvajal še s številnimi predali, v tovornem delu pa z bogato izbiro oblog, stešnim prtljažnikom na notranji strani, za boljšo vidljivost pri nalaganju in razkladanju pa bosta skrbela tudi LED-svetlobna trakova. Ker smo povezljivost in prilagodljivost s tem obdelali, na vrsto pridejo varnostni in asistenčni sistemi. Precej jih je, od prilagodljivega radarskega tempomata 'distronic', sistema 'attention assist', ki prepozna prometne znake in podatke primerja z navigacijsko napravo, ne manjka niti samodejno zaviranje v sili, tu je še asistenca za zaznavo vozil v mrtvem kotu, nad katerimi bdi tudi do tri minute po zaustavitvi vozila, pohvali pa se lahko še s kamero s 360-stopinjskim prikazom okolice, dežnim senzorjem in asistentom za dolge luči.


Pod motornim pokrovom se v osnovi skriva eden izmed dveh turbodizelskih motorjev z oznako CDI, in sicer 2,1-litrski štirivaljnik in 3,0-litrski šestvaljnik, ki na evropskih tleh ostaja edini svoje vrste. Medtem ko je štirivaljna različica v štirih konfiguracijah moči, od 84 (114 KM) do 130 kilovatov (177 KM) ter od 300 do 400 Nm navora razvije, že na voljo, pa se šestvaljna s 140 kilovati (190 KM) ter 440 Nm navora ponudbi pridružuje prihodnji mesec. Tretja generacija prvič ponuja vse različice pogona, tudi pogon na sprednji kolesi. V povezavi z njim je nov še 9-stopenjski samodejni menjalnik G-tronic, različice z zadnjim in tiste s štirikolesnim 4MATIC, ki bodo na voljo proti koncu leta, pa za zdaj ostajajo pri preizkušenem 7-stopenjskem G-tronic plus. Osnovno izbiro bo še naprej predstavljal 6-stopenjski ročni. Govori se tudi o električni različici, ki bo kot nalašč za dostavne službe, ki delujejo v mestnih središčih ali njenih obrobjih, a je zdaj znano le, da bodo te ponudbo okrepile v letu 2019.

Med furgonom, kesonom, šasijo in tourerjem lahko izbirate, sprinter pa je na voljo še v štirih dolžinah (od 5,27 do 7,37 metra) in treh višinah (od 2,37 do 2,83 metra), največji tako ponuja do 17 kubičnih metrov tovornega prostora. To pomeni tudi pet evropalet in obremenitev do 3.175 kilogramov. O cenah tokrat na kratko, ker je različic enostavno preveč (če je verjeti besedam proizvajalca, preko 1.700 možnih kombinacij karoserij, pogonov, nosilnosti, opreme ...), da bi naštevali vse. Ker štirikolesni pogon za zdaj še ni na voljo, boste za osnovni sprinter furgon 311 CDI s sprednjim pogonom, ročnim menjalnikom in opremo edition brez davka odšteli 21.800, za keson 20.800 in šasijo 19.600 evrov. Če govorimo o različicah z zadnjim pogonom, pa si cene sledijo: 24.100 za furgon, 22.900 za šasijo, za potniški tourer pa najmanj 36.400 evrov. Pri zastopniku dodajajo, da si s sprednjim pogonom odpirajo tudi vrata v svet avtodomov, zato pričakujejo, da bodo že v kratkem dosegli 60-odstotno rast prodaje. Kaj to pomeni v samih številkah, niso povedali, so pa dejali, da se jim na račun ločenih poti modelov crafter in sprinter obetajo boljši časi.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |