Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Renault megane R.S.

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Volanovci smo bili nad prejšnjim meganom R.S. vedno tako navdušeni, da se še danes čudim, da v času testa kdaj niso zapele pesti. Saj veste, ključi so le eni, članov uredništva pa več …
Renault megane R.S.
Foto: Gašper Miš
13. 6. 2018 ob 0:00
Komentarjev: 0

Zdaj je med nami že tretja generacija megana R.S. in morda bo zgodba podobna. Novinec, ki tudi tokrat prihaja iz španske Palencije, je prvič na voljo le s petimi vrati, opcijsko tudi z robotiziranim menjalnikom EDC. Pravim puristom to najbrž ne bo preveč všeč, a ker takšnih danes ni več veliko, je megane po vzoru clia zdaj zaplaval v druge vode. Renault pričakuje, da bodo tako lažje nagovorili širši krog kupcev, čeprav sam menim, da jih bo bolj kot s petimi vrati megane navduševal s svojo podobo.

Novinec je za začetek 44 milimetrov daljši od predhodnika, 23 milimetrov daljša je tudi njegova medosna razdalja, 27 milimetrov je še širši in 6 višji. Serijsko je postavljen na 18-palčna platišča, opcijsko pa lahko izbirate tudi med dvema kompletoma 19-palčnih. V vsakem primeru se spodaj skrivajo Brembovi zavorni koluti, ki spredaj merijo 355 milimetrov, zadaj pa 290. Na voljo so tudi koluti 'bi-metal', narejeni iz kombinacije litega železa in aluminija, ki skupaj prihranijo 6 kilogramov. Bolj kot le velika platišča in koluti bo poglede lovila celotna podoba. Avtomobil na cesti deluje zelo markantno, saj je napram običajnim različicam megana četrte generacije postavljen 5 milimetrov bližje k tlom, blatniki pa so širši za 60 oziroma 45 milimetrov. Tu so še LED-luči R.S. vision, ki jih mimogrede izdeluje ljubljanska Hella, dodatne reže za zajem zraka, malce drugačna motorna maska, zadaj pa še diskreten spojler, nič kaj diskreten difuzor in sredinsko postavljen zaključek izpušne cevi.


Notranjost je, če odmislimo športna sedeža z integriranima vzglavnikoma, precej diskretna, da vseeno sedite v najzmogljivejšem meganu, pa vas opomni na metre rdečih okrasnih šivov in alkantara, ki se lahko razprostira tako na sedežih kot volanskem obroču, ki je spodaj še precej prisekan. Tu so tudi aluminijasta pedala, kaj dosti drugega pa ni dodati, ker megane tudi v takšni športni različici R.S. ponuja vse sisteme in dobrote, ki jih zdaj že dobro poznamo – od digitalnih merilnikov, projekcijskega prikazovalnika, radarskega tempomata, zaviranja v sili in podobno.

Bistvo se skriva pod motornim pokrovom, kjer je 2,0-litrski turbobencinski štirivaljnik nadomestil manjši, 1,8-litrski, ki razvije do 205 kilovatov moči (280 KM) ter 390 Nm navora. Pogon je na sprednji kolesi, megane pa kot edini predstavnik razreda, tudi pri najbolj nabriti različici R.S., ponuja sistem štirikolesnega krmiljenja 4control. Na voljo sta dva menjalnika, in sicer klasični šeststopenjski ročni in 1.700 evrov dražji dvosklopčni robotizirani EDC s prav tako šestimi prestavami. V prvem primeru pričakujte še mehansko ročno zavoro, ne elektronske, opcijsko pa tudi paket cup, ki bo za enak znesek megane opremil še z rdečimi zavornimi čeljustmi, športnim podvozjem cup in najbolj pomembno, Torsenovo mehansko zaporo diferenciala. Pri robotiziranem menjalniku EDC te opcije ne boste deležni, boste pa po drugi strani funkcije 'launch control', ki pomaga pri optimalnem speljevanju in 'multichange down', za pomoč pri večstopenjskem pretikanju navzdol.


Ne glede na to, kakšen menjalnik boste izbrali, bo novi R.S. opremljen še s sistemom 'multisense', ki omogoča izbiro med petimi voznimi načini (comfort, normal, sport, race in perso). Tudi do stotice se bo v obeh primerih izstrelil v 5,8 sekunde, je pa res, da bo končna hitrost pri različici z ročnim menjalnikom 255 kilometrov na uro, megane z robotiziranim pa bo dosegel 5 kilometrov manj. Čeprav je novi megane R.S. postal močnejši in na papirju hitrejši, po novem tehta 1.430 kilogramov, kar je približno 50 kilogramov več kot prejšnji. Mogoče je tudi to eden izmed razlogov, da je, vsaj takšen z robotiziranim menjalnikom EDC in s klasičnim športnim podvozjem, v primerjavi s predhodnikom vseeno izgubil nekaj vozniške ostrine, ki ga je med ljubitelji postavljala tako visoko.

Ker pa je R.S. vseeno odličen avtomobil, vem, da bodo ti počakali do jeseni, ko se ponudbi pridruži še različica R.S. trophy TCe 300, ki bo, kot pove že ime, razvila 220 kilovatov moči (300 KM) ter 400 Nm navora in obenem predstavljala vrh meganove ponudbe. Datum prihoda in cene le-te za zdaj še niso znane, zato se boste morali zadovoljiti s podatkom, da je lahko novi megane R.S. TCe 280 z ročnim menjalnikom vaš za 29.390, medtem ko boste za takšnega z robotiziranim odšteli vsaj 31.090 evrov. Na navedeni ceni pričakujete še tisočak popusta, o prodajnih planih in deležu, ki si ga bosta razdelila menjalnika, pa za zdaj še težko govorijo, zato vam lahko tokrat postrežemo le s podatkom, da je megane R.S. v prvih dveh generacijah širom sveta prepričal že več kot 53.000 kupcev. Največ so jih in jih bodo predvidoma tudi tokrat pokupili Francozi, sledili bodo Nemci, Avstralci, Japonci in Britanci.

Cenik:

renault megane R.S. TCe 280, 6-st. roč. (205 kW) – 29.390 EUR
renault megane R.S. TCe 280 EDC, 6-st.rob. (205 kW) – 31.090 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamk.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: hotenc
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |