Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nissan leaf

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri Nissanu so obrnili nov list in na ceste poslali novi leaf. Ta je v drugi generaciji postal večji, močnejši, predvsem pa bistveno bolj privlačen, da bo lažje obdržal primat najbolje prodajanega električnega modela.
Nissan leaf
Foto: Gašper Miš
1. 6. 2018 ob 17:00
Komentarjev: 0

Nissan leaf je na ceste prvič zapeljal leta 2010, danes pa po dolgih osmih letih vstopa v svojo drugo generacijo. V primerjavi s prvo je 45 milimetrov daljša, 18 širša ter 10 nižja, medtem ko medosna razdalja z 2 metroma in 70 centimetri ostaja nespremenjena. Ker se je leaf oblikovno zelo približal novi micri, posledično ni več tako napihnjen in zdaj izgleda že prav športno-agresivno. To poudarjajo ostre linije, takšna je tudi maska, opcijsko pa tudi LED-žarometa. Celo luči na zadku vozila niso nič več pokončne, pač pa so postale manjše in oblikovane po vzoru bumeranga. Zanimivo je tudi, da na račun oblike ne trpi uporabnost, saj je prtljažnik postal za kar 105 litrov večji in jih zdaj sprejme do 435.

Velik napredek pričakujte v notranjosti, čeprav, zanimivo, sama armaturna plošča in postavitev stvari na njej ostajata precej podobni stari. Da je občutek vseeno bistveno boljši in modernejši, med drugim poskrbi nov volanski obroč, ki ne spomina samo na tistega iz nove micre in prenovljenega qashqaija, pač pa tudi tistega, ki ga najdemo v njihovem najbolj brutalnem modelu GT-R. Merilni so zdaj enojni, ne več ločeni, ter zanimivo, pol analogni in pol digitalni. Analogni del služi prikazu hitrosti, 7-palčni digitalni, ki je serijski pri vseh nivojih, pa prikazuje še številne druge podatke. Napredek se pozna še pri prav tako velikem zaslonu na armaturni plošči, čeprav ta ne deluje najhitreje in grafika ni na nivoju najboljših. Je pa vseeno pohvalno to, da je tudi ta serijski pri vseh nivojih, za nameček pa kompatibilen še s sistemi Apple Carplay, Android Auto ter mobilno aplikacijo Nissan connect EV.


Tisti, ki boste prvič sedli za volan novega leafa, se vam bo zanimiva zdela še oblika prestavne ročice, vsi ostali pa se boste najbrž bolj navduševali nad številnimi novimi sistemi. Med njimi izpostavimo nov sistem e-pedal, preko katerega lahko s stikalom občutno povečate stopnjo regeneracije, ter opcijska propilot in propilot park. Drugi pomaga pri parkiranju, prvi pa vključuje aktivni radarski tempomat, aktiven je tudi sistem, ki vozilo ohranja na voznem pasu, kar pomeni, da lahko leaf v zastojih vozi sam. Sistem pri paketu acenta ni na voljo, pri N-connecta stane 1.100 evrov, pri najbogatejšem tekna pa je serijski. Če vam je všeč, pa bi vseeno radi kupili križanca, vam lahko povem, da je za 1.000 oziroma 1.200 evrov (odvisno od menjalnika) ta na voljo tudi pri qashqaiju.

Leaf ostaja povsem električni avtomobil, ki v novi generaciji prinaša litij-ionsko baterijo s skupno kapaciteto 40 kWh, na katero, tako kot na vozilo samo, ponujajo do pet let jamstva. Močnejši je postal tudi elektromotor, ki po novem razvije 110 kilovatov moči (150 KM) ter 320 Nm navora. Enostopenjski samodejni menjalnik ostaja nespremenjen, to velja tudi za sprednji pogon. Kot predhodnika lahko tudi novi leaf polnite preko dveh različnih priključkov, in sicer tipa 2 in ChaDeMo. Preko prvega se polni z največ 6,6 kilovata, preko drugega pa na hitrih polnilnicah tudi s petdesetimi.

Preko hišne vtičnice ga boste polnili približno 21 ur, preko namenskih stenskih, ki stanejo okrog 1.000 evrov, med 7 in 8. Na hitrih polnilnicah se bo lahko, kot rečeno, polnil tudi s 50 kilovati, baterijo pa do 80 odstotkov napolnil v vsega 40 minutah. Ker nam je na prvi vožnji povprečno porabil okrog 16 kWh na 100 kilometrov, to pomeni, da porabe, izračunane po starem sistemu NEDC, ki navaja, da bi lahko z njim prevozili do 380 kilometrov, nismo dosegli, smo se pa lepo približali porabi po sistemu WLTP. Ta navaja bistveno bolj realne podatke in obenem pravi, da lahko novi leaf prevozi približno 280 kilometrov, 100 več kot prej. S tem bi lahko že danes zadostili potrebam 90 odstotkov Evropejcev, novemu leafu pa pri tem močno pomaga še precej dober količnik zračnega upora, ki znaša le 0,28.


Novi nissan leaf, ki preko zastopnika znamke prvič uradno stopa na slovenski trg, je kupcem na voljo s tremi že znanimi paketi opreme. To so acenta, N-connecta in tekna. Osnovni stane 35.490 evrov, paket N-connecta, ki bo skupaj z najbogatejšim tekna najbrž prepričal največ kupcev, pa za približno poldrugi tisočak med drugim prinaša še 17-palčna lita platišča, prilagodljiva LED-žarometa s samodejnim prilagajanjem snopa in kamero s 360-stopinjskim prikazom okolice. Paket tekna je še 2.500 evrov dražji, točno takšen, kot ga vidite na fotografijah, pa zahvaljujoč dvobarvni karoseriji in sistemu propilot park, stane že 40.740 evrov. Na prvi pogled drago ceno delno obrazloži dejstvo, da se leaf prodaja le z nakupom baterije, medtem ko jo lahko pri manjšem ZOE-u preprosto najamete.

Vseeno lahko na navedene cene pričakujete še 7.500 evrov nepovratnih sredstev eko sklada in se s tem pridružite električni nakupovalni noriji. Z leafom, ki velja za najbolj prodajan električni avtomobil na svetu, so tudi tokrat zadeli v polno. Samo od februarja letos so prodali že več kot 30.000 vozil, kar predstavlja desetino celotne prodaje prve generacije, ki se je na trgu obdržala osem let.

Cene:

nissan leaf acenta, 1-st. sam. (110 kW) – 35.490 EUR
nissan leaf N-connecta, 1-st. sam. (110 kW) – 36.790 EUR
nissan leaf tekna, 1-st. sam. (110 kW) – 39.290 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 6. 2021
Junij 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293001020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 tedni  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 7 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 7 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 7 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 7 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 8 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 8 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 8 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 8 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 8 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 8 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 8 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 8 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 10 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 10 meseci  |