Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Land rover discovery

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Ko so pred dobrim desetletjem znamki Jaguar in Land Rover pod okrilje vzeli pri indijski Tati, so številni le zmajevali z glavami, le malokdo pa je verjel, da lahko v tako kratkem času skupaj naredijo takšen napredek.
Land rover discovery
Foto: Gašper Miš
29. 6. 2017 ob 15:15
Komentarjev: 0

Kot kaže, so bili vsi dvomi odveč, zato lahko danes govorimo o dveh hitro rastočih znamkah. Pa vendar ni vse v prodaji, tudi ponudba iz leta v leto postaja precej pestra. Pri Jaguarju tako ob klasičnih limuzinskih modelih z oznakami XE, XF ter XJ na kupce po novem prežijo še s športnim F-type in terenskim F-pace. Land rover po drugi strani drugega kot terenskih predstavnikov v ponudbi sploh nima in prav je tako, ob land roverjih in range roverjih pa po novem ponujajo še družino discovery.

In to ime nosi tokratni novinec, ki je po tem, ko so defender pred kratkim poslali v zaslužen pokoj, postal, oziroma bolje rečeno ostal eden tistih zadnjih klenih zastopnikov znamke. Zahvaljujoč zadku, kjer so prostor registrski tablici našli povsem levo, da bi na ta način poustvarili linijo, ki je zaznamovala že njegove predhodnike, ta tudi tokrat oblikovno malo odstopa od ostale palete vozil. Če vam ni toliko do nostalgije in značilnih potez, se boste zagotovo bolj razveselili dejstva, da je spredaj postal bistveno bolj moderen, okrogel in podoben drugim. Celo toliko, da jih bo težko razlikovati, čeprav bo strešna linija, ki se na sredini malo povzpne, skrbela, da ne bo prevelike zmede. Ljubitelji boste opazili tudi to, da so deljena vrata prtljažnega prostora nadomestili s klasičnimi, nedeljenimi. Razlog tiči predvsem v kompleksni zasnovi, malo pa tudi v težavah s korozijo, do česar naj pri novem dolgoročno ne bi prišlo. Ker so se pri znamki zavedali, da nad potezo marsikdo ne bo preveč navdušen, so novinca v peti reinkarnaciji tako opremili kar z aluminijasto polico, ki se zloži v dno prtljažnika in prenese do 300 kilogramov. Tako uporabniška izkušnja ostaja podobna.


O notranjosti pa ni veliko napisati, ker so si modeli znamke vse bolj podobni, meja med terenskimi land roverji in prestižnimi range roverji pa z družino discovery vse bolj bledi. Tako tu pričakujte predvsem velik napredek na področju kakovosti materialov, tega pa tudi pri ponudbi naprednih asistenčnih sistemov ter elektronskih priboljškov, predvsem v smislu povezljivosti s pametnimi mobilnimi napravami. Premierno predstavljajo še pameten ključ, ki pride skupaj s klasičnim in bo v obliki zapestnice prav prišel predvsem tistim, ki radi aktivno preživljajo prosti čas. Disco, kot mu pravimo pogovorno, je še naprej namenjen tistim, ki potrebujejo zelo zmogljiv stroj, ob tem pa še veliko prostora. Točno to bodo tudi dobili in to kljub dejstvu, da v dolžino meri malo manj kot pet metrov, kar ni največ v razredu, pa vseeno ponuja največji prtljažni prostor. S petimi postavljenimi sedeži meri kar 1.137 litrov, če podremo še drugo sedežno vrsto, pa dobimo kar 2.406 litrov. Dvomim, da to komu ne bo zadostovalo, sicer pa lahko discovery za seboj vleče še do 3.720 kilogramov težko prikolico.

Najpomembnejša novost je povezana z maso oziroma prihrankom le-te. Kot modela range rover in range rover sport ima tudi novi land rover discovery kar 85 odstotkov karoserije narejene iz lahkega aluminija, to pa napram predhodniku v številkah pomeni tudi do 480 kilogramov prihranka. Tako tudi podatek, da lahko pri novem posežete po dveh dvolitrskih dizelskih različicah, ne preseneča preveč. Celo več, najbolj priljubljeni naj bi bili ti, ki ob oznakah TD4 ter SD4 razvijeta 132 kilovatov (180 KM) ter 430 Nm navora, oziroma 177 kilovatov (240 KM) ter 500 Nm. Seveda sta na voljo še močnejša motorja, in sicer šestvaljni turbodizelski SDV6 s 190 kilovati (258 KM) ter 600 Nm, kot kompresorski bencinski SI6, ki razvije kar 250 kilovatov moči (340 KM) ter 450 Nm navora. Prav vsi so že serijsko spojeni z že znanim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom znamke ZF. Navor se prenaša na vsa štiri kolesa, pri zastopniku znamke pa zagotavljajo, da bo novi discovery kos tudi najtežjim podvigom in bo na terenu najbrž odnehal bistveno kasneje kot kupci, ki se bodo podali tja.

Kljub temu da je disco na voljo že nekaj mesecev, so se odločili, da s predstavitvijo ne hitijo in model predstavijo šele sedaj, ko so v ljubljanskem salonu prejeli prve primerke. Prijeten problem tiči v tem, da tovarna deluje s polno paro in povpraševanje presega ponudbo, zato so čakalne dobe dolge tudi pol leta. Bo pa kmalu bolje, ker se prihodnje leto na Slovaškem odpira nova tovarna, kjer bo med drugimi izdelan tudi novi discovery. Ta je pri nas na voljo s štirimi paketi opreme (S, SE, HSE in HSE luxury), tako v kombinaciji s petimi kot sedmimi sedeži. Gre za 2.208-evrsko opcijo, v primeru, če po njej ne posežete, pa pričakujte, da boste za najcenejšo različico odšteli najmanj 55.256 (discovery 2.0 TD4 180 AT AWD S, 8-st. sam.) in največ 99.765 evrov (discovery 3.0 SI6 340 AT AWD S, 8-st. sam.). Približno toliko bi odšteli tudi za nakup enega njegovih najbližjih tekmecev, med katerimi so audi Q7, BMW X5, mercedes-benz GLE ter volvo XC90. O prodajnih številkah tokrat niso spregovorili, obstaja pa velika verjetnost, da bodo te pri nas v primerjavi z omenjenim precej neupravičeno skromne. Ker so oči tiste, ki pogosto kupujejo avtomobile, priporočamo, da ob prebiranju testov predstavnikov obeh znamk še malo počakate, ker se ponudbi kmalu pridružuje še novi range rover velar.

test Land rover discovery sport SD4 HSE
test Range rover evoque TD4 180 HSE dynamic
test Range rover sport 3.0 SDV6 HSE dynamic
test Jaguar XE 20d prestige
test Jaguar XF 20d prestige
test Jaguar F-pace 20d AWD prestige
test Jaguar F-type coupe 3.0 V6

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 10. 2021
Oktober 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 4 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 11 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 11 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 11 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 11 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 leti  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 1 leti  |