Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota prius plug-in

Domača premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko nam je Toyota pred 20-imi leti predstavila svoj prvi hibrid, si verjetno nihče ni predstavljal, da jih bo do danes japonska tovarna proizvedla že 10 milijonov! V EU je že vsaka tretja toyota hibrid.
Toyota prius plug-in
Foto: Matej Mihinjač
13. 6. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Zanimiv postaja trg priključnih hibridov, do leta 2021 naj bi predstavljal že 4 odstotke trga.

Do leta 2020 naj bi bila ta številka še višja, že polovica vseh toyot v zahodni Evropi bo hibridna, s čimer bodo še utrdili svojo prevlado v tem segmentu vozil, ki se seveda iz leta v leto globalno povečuje. Še bolj zanimiv postaja trg priključnih hibridov, do leta 2021 naj bi predstavljal že 4 odstotke trga, in spet ima Toyota tukaj neprecenljive izkušnje, saj je pred 10 leti predstavila prvo tovrstno vozilo sploh - prius plug-in. Po vsem svetu so jih prodali 78 tisoč, skupno kar šestim od desetih voznikov pa je bilo eno mnenje - premajhen električni doseg.

Novi prius plug-in zato ravno z dosegom, ki ga lahko voznik prevozi s polno baterijo, prepričuje vse nejevernike, da je prišel čas, ko so tovrstna vozila zrela za vsak dan. Po zaslugi podvojene kapacitete baterije (8,8 kWh namesto 4,4, medtem ko se je masa povečala za 59 %, volumen pa 78 %) se je električni doseg prav tako podvojil; namesto 25 zdaj prevozi 50 kilometrov z napolnjeno baterijo. Vendar je uporabnih razlik še bistveno več. Polnilnik zaseda manj prostora, vendar namesto z 2 zdaj polni s 3,3 kilovata, prius plug-in pa se lahko samo na elektriko vozi tudi po avtocesti, saj z močnejšim elektromotorjem (68 kW) v relativni tišini doseže kar 135 km/h.

V bistvu za pogon služita dva elektromotorja, saj 2. motor sedaj ni več le primarni generator in starter kot pri običajnem priusu, ker so mu dodali enosmerno sklopko in lahko pomaga pri pospeševanju in vzdrževanju večjih hitrosti. Še več novosti je pri sami litij-ionski bateriji, ki ima 5 sklopov po 15 celic, bolj pomembno pa je, da je pod njo grelnik (165 W), da je avto pripravljen na vožnjo tudi pri temperaturah do - 20 stopinj Celzija. Ko je zunaj toplo, jo hladi zrak iz potniške kabine. Priložena sta dva kabla: s 16-amperskim boste na hitrem polnilniku baterijo napolnili v 2 urah, z 10-amperskim pa doma na navadni vtičnici v 3 urah in 10 minutah. Če ste slučajno vzeli v roke kalkulator in se vam številke ne ujemajo, bo morda zanimiv podatek, da se pri 16 A v teoriji baterija polni s 3,7 kW, v praksi pa s 3,3, medtem ko je neto kapaciteta baterije 7,4 kWh, saj se nikoli ne napolni čisto do konca, enako kot elektronika ne pusti, da se popolnoma izprazni. S tem bo baterija dlje uporabna, tovarna pa nanjo daje 10 let garancije.

Prius plug-in je zunaj kar opazno drugačen od običajnega, večina se strinja, da je precej bolj atraktiven, saj ima spredaj drugačno bolj agresivno masko z matričnimi LED-lučmi, žal pa je zaradi varčevanja pri masi registriran le za 4 osebe, da bi bile emisije CO2 krepko pod 30 g/km. Na voljo sta 2 barvi plastike na armaturni plošči, tempomat tukaj deluje vse do ustavitve, prius plug-in opazi tudi pešce in po potrebi sam zavre, za ogrevanje pa služi toplotna črpalka, ki deluje vse do - 10 stopinj Celzija. Zelo zanimiv dodatek je solarna streha (moč 179 W), ki je, spet zaradi mase, na voljo samo pri osnovnem paketu opreme, na leto pa naj bi v idealnih razmerah pri nas povečala doseg avtomobila za do 1.000 kilometrov. Samo zaradi dodatnega dosega se je seveda ne splača kupiti (doplačilo 2.450 EUR, kar bi bilo po današnjih cenah bencina in porabi 6 litrov dovolj za 32.600 kilometrov, 32 let pa priusa plug-in verjetno ne boste vozili), je pa zanimiva s tehničnega vidika, saj ima posebno solarno baterijo (6,5 Ah), ki polni hibridno, med vožnjo pa potem polni navadno 12-voltno baterijo, ki je namenjena električnim napravam v avtomobilu.

Še več si lahko o novem priusu plug-in preberete v mednarodni premieri, zato za konec še na hitro o cenah. Najcenejši je s subvencijo 4.500 EUR, ki je na voljo preko eko-sklada, naprodaj že za 29.950 EUR, s čimer je le za 1.050 EUR dražji od običajnega priusa sol, vendar ima v serijski opremi še navigacijsko napravo. Podobno je v primeru paketa opreme executive (navadni prius 30.790 EUR, plug-in 32.250), vendar ima slednji serijsko usnjeno oblazinjenje. Dokler bodo na voljo subvencije torej pričakujemo bistveno boljšo prodajo priključnega hibrida in lep dokaz je že prvi sveženj 19 pogodb, medtem ko jih je bilo prej v petih letih le 16. Kljub temu da gre zaenkrat za zelo redek avtomobil na naših cestah, je eden najpomembnejših, saj bo temelj za čisto prihodnost, ki si jo je zastavila Toyota, in sicer do leta 2050 emisije zmanjšati za več kot 90 odstotkov s hibridnimi vozili ter pogonom na vodik.

Cene:

toyota prius plug-in solar - 40.400 EUR (s popustom in subvencijo 32.400 EUR)
toyota prius plug-in sol - 37.950 EUR (s popustom in subvencijo 29.950 EUR)
toyota prius plug-in executive - 40.250 EUR (s popustom in subvencijo 32.250 EUR)

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 2. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 14 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  |