renault koleos.JPG)
renault koleos.JPG)
Ime koleos ni novo, a kljub temu pri znamki zatrjujejo, da so od modela, predstavljenega pred dobrim desetletjem, obdržali le še ime, vse drugo pa je postalo večje, boljše in nenazadnje drzneje. Renaultov največji križanec na staro celino prihaja iz korejske tovarne Busan, kjer jih izdelujejo skupaj s Samsungovim modelom QM6, kot novinca imenujejo na nekaterih tujih trgih. Da oblikovno precej spominja še na hišni talisman, ni veliko presenečenje, oba namreč nastopata v D-segmentu, oblikovana pa sta bila istočasno in s strani iste oblikovalske ekipe. Koleos tako bolj kot s svojo obliko, ki pa je zahvaljujoč zanimivemu svetlobnemu podpisu mimogrede zelo markantna, izstopa mersko. 4,67 metra meri v dolžino, s tem pa se bo lahko na trgu ob bok postavil Škodinemu kodiaqu, prihajajočima modeloma volkswagen allspace in peugeotu 5008, kot tudi nissanu X-trail.
renault koleos.JPG)
Podobnosti s talismanom se seveda nadaljujejo še v notranjosti, kar pomeni, da na armaturni plošči prevladuje najmanj 7-palčni in največ 8,7-palčni zaslon, občutljiv na dotik. Multimedijski sistem R-link druge generacije omogoča še povezavo s pametnimi mobilnimi telefoni preko sistemov Apple CarPlay in Android Auto. Mora biti pa takšen avtomobil predvsem prostorsko razkošen, kar boste pri koleosu tudi dobili. Celo prtljažni prostor ni od muh, kar 579 litrov pogoltne praznina za električno pomičnimi vrati, s sistemom easy brake pa lahko koleos ob enostavnem potegu ročice ponudi do 1.795 litrov prostora. Obe številki sta precej manjši kot pri kodiaqu, a dvomimo, da bo ob vseh litrih to kdaj predstavljalo velik problem. Med zanimivimi rešitvami omenjajo še premierno ponujeno rešitev električne kljuke, kar bo modelu omogočilo prevoz prikolice z maso do dveh ton, ter v razredu največji kot odpiranja vrat, ki pragove s svojo obliko za nameček ščiti še pred umazanijo. Kot se za avtomobil takšnega kova spodobi, so že serijsko prisotni številni varnostni in asistenčni sistemi, od opozorila na nenamerno menjavo pasu in pred nevarnostjo naleta s sistemom samodejnega zaviranja v sili, sistem prepoznave prometnih znakov, opcijsko pa tudi sisteme za nadzor vozil v mrtvem kotu, pomoč pri parkiranju, kamere s 360-stopinjskim pogledom, ne pa tudi prilagodljivega radarskega tempomata, ki se koleosovi ponudbi pridružuje kasneje.
renault koleos in renault captur.jpg)
renault koleos.JPG)
Renaultovega velikana lahko poganja eden izmed dveh turbodizelskih motorjev. To je lahko 1,6-litrski štirivaljni motor z oznako dCi 130, ki kot pove samo ime, razvije 96 kilovatov moči (130 KM) ter 320 Nm navora, lahko pa povsem nov 2,0-litrski dCi 175, ki ponudi tudi do 130 kilovatov (175 KM) ter 380 Nm navora. Prostorninsko manjši je spojen izključno s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in sprednjim pogonom, pri močnejšem pa lahko izbirate tudi med brezstopenjskim CVT X-tronic, štirikolesnim pogonom i-Allmode, ali pa kombinacijo obeh komponent, ki so si jih pri Renaultu za potrebe novega koleosa izposodili kar pri Nissanu. Zanimivo, da se tokrat niso odločili, da bi ponudbo nadgradili še s sistemom štirikolesnega krmiljenja 4control, kakršnega na primer poznamo že iz megana, talismana in espaca, zaman pa boste iskali tudi sistem izbire voznega načina multisense.
renault captur in renault koleos.JPG)
renault koleos.JPG)
Še sami kar težko verjamemo, da so koleos predstavili izključno v petsedežni različici, s tremi paketi. To so že znani zen, intens in initiale Paris, največ povpraševanja pa pričakujejo po srednjem, čeprav priznavajo, da že osnovni paket zen ponuja zares veliko za najmanj 26.900 evrov (koleos dCi 130 energy zen). Najdražja je različica initiale Paris z menjalnikom CVT in štirikolesnim pogonom, za katero pa boste odšteli najmanj 38.900 evrov (koleos dCi 175 CVT 4WD initiale Paris). Prvi kupci lahko na redne cene pričakujejo še tisoč evrov popusta, ne glede na izbrani paket opreme pa še podaljšano petletno jamstvo, za katerega bi sicer odšteli še dodatna dva tisočaka. Podatka o prodajnih številkah niso razkrili, bo pa koleos težko tako prodajan kot njihova naslednja novost.
renault koleos in renault captur.JPG)
To je prenovljeni captur, oziroma novi, kot mu pravijo sami. Marketinški trik, ker še naprej govorimo o prvi generaciji, predstavljeni pred dobrimi štirimi leti. Kljub temu da njihov najmanjši križanec nastopa v razredu, kjer je konkurenca iz leta v leto številčnejša, so do danes po svetu prodali že več kot 730.000 teh vozil. Samo pri nas 5.000, kar model postavlja na prvo mesto v konkurenci in mesto med prvih pet po prodaji nasploh. Ker se odličnega recepta ne spreminja preveč, captur tudi po prenovi ostaja mersko nespremenjen. Pravijo, da so nadgradili predvsem njegov dizajn, kjer posebej omenjajo malo spremenjena odbijača, poudarjen terenski videz z dodatnimi plastičnimi zaščitami in nenazadnje rezultat slovenskega znanja v obliki LED-žarometov in dnevnih luči v obliki črke C. Nove so še luči na zadku vozila, tri nove barve karoserije in ena strehe, kar pomeni, da lahko kupci zdaj izbirate že med več kot 30 kombinacijami in s tem novinca podredite osebnemu okusu.
renault captur in renault koleos.jpg)
renault captur.JPG)
Kar se novosti v notranjosti tiče, so poslušali predvsem kritike kupcev in medijev, zato lahko tu pričakujete velik korak naprej. Sedeži so na novo oblazinjeni, armaturna plošča ima na otip kakovostnejšo plastiko, nov je tudi volanski obroč, ki lepše sede v roke in s trdo plastiko ne reže prstov, premierno pa so pokazali še veliko panoramsko strešno okno, ki v kabini močno pripomore k prostornejšemu občutku. Pohvalili so se še z novimi tehnologijami, med katerimi najdemo sistem pomoči pri parkiranju in opozorilo na vozilo v mrtvem kotu, ne pa tudi naprednih sistemov, kot na primer sistem samodejnega zaviranja pri majhnih hitrostih z možnostjo prepoznave pešcev. Pravijo, da kupci po tem niti ne povprašujejo, ker je cena pri capturju pomemben dejavnik, mi pa dodajamo, da bi si prenovljeni model to lahko oziroma moral zaslužiti, če ne serijsko, vsaj kot opcijsk oprema.
renault captur.JPG)
renault captur.JPG)
Lepotni tretma pod motorni pokrov ni prinesel nobenih novosti, kar pomeni, da lahko še naprej izbirate med dvema bencinskima in dvema dizelskima motorjema moči od 66 (90 KM) do 88 kilovatov (120 KM). Podobna zgodba je pri pogonu in menjalniku, captur tudi po prenovi moč prenaša le na sprednji kolesi, lahko pa posežete po naprednem sistemu extended grip in menjalniku EDC. Pri paketih omenimo to, da so na voljo štirje, kar sovpada s številom pred prenovo, so pa s seznama odstranili osnovno različico, ker kupci po njej niso veliko povpraševali, in dodali nov prestižni paket initiale Paris, kakršnega ponuja tudi dva razreda večji koleos. Novost prinaša precej sprememb pri cenovnem razponu, kar pomeni, da je captur po prenovi na voljo od najmanj 15.890 (captur TCe 90 energy zen) do največ 24.490 evrov (captur dCi 90 EDC initiale Paris). Na navedene cene pričakujte popust v višini 1.600 evrov, petletno podaljšano jamstvo pa tu le v primeru nakupa preko hišnega financiranja.