Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Maserati levante

Domača premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Levante ni le topel severnojadranski veter, ki piha z vzhoda in lahko v trenutku iz majhne sapice preraste v velik orkan, temveč tudi nov Maseratijev model. Tokrat SUV, prvi v bogati, skoraj stoletni zgodovini znamke.
Maserati levante
Foto: Anže Jereb
20. 1. 2017 ob 2:00
Komentarjev: 0

Če ga imajo že vsi, pa ga imejmo še mi, so si rekli leta 2003, ko so takrat še na osnovi grand cherokeeja predstavili koncept kubang. Potem osem let o proizvodnem modelu ni bilo ne duha ne sluha, dokler niso leta 2011 predstavili novega koncepta z istim imenom. Daleč od končnega rezultata, a oblikovno bistveno bolj dorasel avtomobil. Točno takšen pa je tudi novi levante, za katerega pravijo, da prinaša strast, eleganco in ekskluzivnost, kar že preko sto let odlikuje modele te znamke. Proizveden je v Torinu, natančneje v tovarni Mirafiori, in postavljen na malce prilagojeno platformo, kakršno si lasti hišni ghibli, s katerim si med drugim delita še precej oblikovnih podobnosti.

Začnemo lahko kar z dolgim motornim pokrovom, ogromno sprednjo masko in agresivnima bi-ksenonskima žarometoma. Na boku so tri, za vozila znamke značilne prezračevalne reže, pa trikotni C-stebriček z logotipom trizoba, zadaj pa se poteze zaključijo z nekoliko hitreje padajočo streho in položnim steklom. To mu prinaša odličen količnik zračnega upora Cx 0,31, kar model postavlja pred konkurente. Ni pa samo aerodinamičen, tudi lahek je, oziroma bolje rečeno lažji, kot bi lahko bil. Pri Maseratiju so mu za zagotovitev odlične vozne izkušnje namenili veliko lahkih materialov, predvsem aluminija in magnezija. A ker levante ni tako majhen avtomobil, kot mogoče izgleda na prvi pogled, ta kljub masnemu prihranku tehta preko 2.100 kilogramov, celo 2.200 v primeru turbodizelske različice. Na srečo pa so ohranili togost, nizko težišče in optimalno razporeditev teže v razmerju 50:50.


Notranjost pa ni tako posebna, niti ni potrebe, menijo. Lepa in preprosta je, pač povzeta po modelih ghibli in quattroporte, kar pomeni še, da kakovost ni vprašljiva. Kupcem namenjajo kar 28 barvnih kombinacij, ob serijskih usnjenih sedežih pa lahko pri paketu luxury posežete še po vrhunskem usnju priznanega proizvajalca Ermenegildo Zegna. Ni pa to edino znano ime, tu sta na izbiro še premium-ozvočenji Harman Kardon s štirinajstimi ali Bowers & Wilkins s kar sedemnajstimi zvočniki. Središče armaturne plošče predstavlja velik 8,4-palčni zaslon, podprt z multimedijskim sistemom touch control, ki preko sistemov Apple CarPlay in Android Auto omogoča še napredno povezavo z najnovejšimi mobilnimi napravami. Ni vse v eleganci, levante je tudi presenetljivo prostoren. Tako v potniški kabini kot prtljažnem prostoru, ki sprejme kar 580 litrov prtljage. Ne pozabimo še na število najnaprednejših varnostnih in asistenčnih sistemov, kot sta radarski tempomat ter sistem, ki preprečuje nalete, opozarja na nenamerno menjavo voznega pasu in vozila v mrtvem kotu. Nova je še kamera s 360-stopinjskim pogledom, kar bo še kako prav prišlo pri parkiranju.

Dva prisilno polnjena trilitrska šestvaljnika sta na voljo, in sicer bencinski, ki razvije 315 kilovatov moči (430 KM) in 580 Nm navora, ter dizelski z 202 kilovatoma (275 KM) in 600 Nm navora. Prvi je poseben, ker prihaja iz Maranella, motor pa so si izposodili kar pri modelu quattroporte. Kasneje lahko pričakujemo tudi nekoliko manj zmogljivo različico z 257 kilovati (350 KM) in 500 Nm navora. Posebnost turbodizelske različice pa je v zvočnem podpisu, takšen levante ima namreč serijsko nameščen prav poseben sistem active sound, ki ob pomoči ojačevalnikov zvoka v izpušnem sistemu dizelsko delovanje pospremi v prav prijetnem tonu.


Tako motorja, ki sta trenutno na voljo, kot tretji, ki prihaja v kratkem, so serijsko spojeni z osemstopenjskim menjalnikom znamke ZF, navor pa se prenaša na vsa štiri kolesa. Govorimo o inteligentnem štirikolesnem pogonu Q4 AWD s sistemom vektoriranja navora. Ta se v osnovi večinoma prenaša na zadnji kolesni par, po potrebi pa lahko s pomočjo lamelne sklopke in kontrolne enote pogona v le 150 milisekundah navor prenese tudi k sprednjima kolesoma. Čeprav težkega terena takšen avtomobil ne bo nikoli videl, se lahko levante z zračnim vzmetenjem od tal oddalji od 163 do kar 248 milimetrov.

Model bo z malo nad petimi metri dolžine na trgu konkuriral modelom, kot so audi Q7, BMW X5 in X6, mercedes-benz GLE in GLE coupe, range rover sport, porsche cayenne in podobni. Kot zanimivost, hišni model alfa romeo stelvio v dolžino meri približno 300 milimetrov manj, da bo odločitev lažja. Maseratijev trizob na maski novinca stane najmanj 86.900 evrov (levante 3.0 V6 twin turbo 275, 8-st. sam.) in največ 122.000 evrov v primeru turbobencinske različice (levante 3.0 V6 twin turbo S 430, 8-st. sam.). Levante bo pri nas letno prepričal kakšnih 15 kupcev, četrtina teh bo izbrala bencinskega. Torej 3,75 kupca, hm …

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 2 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |