citroën spacetourer.JPG)
Čeprav so si modeli med seboj sila podobni, so pričakovanja zastopnikov znamke pri nas povsem različna. Pri Citroënu so na slovenskem in bosanskem trgu od leta 2012 prodali le 48 vozil z oznako jumpy, zato jim novi predstavlja tako izziv kot potencial za povečanje prodaje. Pri Peugeotu vse skupaj vidijo z nekoliko drugačne perspektive, tudi zato, ker so v tem času prodali preko 600 vozil expert tepee. Z novim, ki v imenu ne nosi več oznake tepee, pa se nameravajo vrniti v vrh razreda.
citroën spacetourer.JPG)
citroën spacetourer.JPG)
So pa že lep čas prikrajšani za večji enoprostornik. 807 se je imenoval njihov zadnji resnejši predstavnik v tem razredu, teh pa so v času prisotnosti na trgu pri nas prodali preko 500. Tudi tu so pri znamki Citroën malo zaostajali, saj so od leta 2002 prodali 422 vozil modela C8. Je pa res, da so v repertoarju tačas že ponujali model grand C4 picasso in je potem malo slabša prodaja razumljiva. Kakorkoli, znamki želita zdaj izkoristiti potencial potniških različic spacetourer in traveller ter kupcem na ta način ponuditi primerno nadomestilo za omenjena modela. Na to računata predvsem s pomočjo različice, ki v dolžino meri le 4,60 metra. Ker konkurenca tako kompaktne različice sploh ne ponuja, takšna pri obrtniških jumpyju in expertu predstavlja dobro poslovno priložnost. Ob omenjeni dolžini lahko kupci izbirate še med dvema daljšima, in sicer tisti s 4,90 in 5,30 metra. Medosna razdalja se v tem primeru spremeni z 2,93 na 3,98 metra, v višino pa v vsakem primeru merijo 1,90 metra. Nad prvo osjo so vsi visoki manj kot 1,30 metra, kar pomeni, da ni potrebe po dražji vinjeti B2. Na kratko: pri Citroënu so težje pričakovali tovorno različico, pri Peugeotu pa potniško, da z njo zapolnijo vrzel v ponudbi.
peugeot expert.jpg)
peugeot expert.JPG)
peugeot expert.JPG)
Tako spacetourer, traveller, jumpy, kot expert so postavljeni na novo, nekoliko prilagojeno modularno platformo EMP2. Takšno ima tudi Toyotin model proace, od katerega se razlikujejo po motorni maski, odbijaču, platiščih in žarometih. Na voljo so še številne karoserijske različice, od furgona, kombija, podaljšane kabine, do šasije z nizkim podom. Kombi ponuja prostor za prevoz dveh do devetih potnikov, tovorni furgon pa od 5,1 do 6,1 kubičnega metra prostora. Dodatno polovico kubičnega metra lahko izkoristimo ob uporabi odprtine moduwork, namenjene prevozu daljših predmetov. Nosilnost znaša 1.400 kilogramov, ne manjkajo niti lesene obloge v notranjosti tovornega prostora ter zadnja krilna vrata z možnostjo 250-stopinjskega odpiranja. Potniški različici pa stavita predvsem na udobje, na voljo sta z od petimi do osmimi sedeži v najrazličnejših konfiguracijah. Ti so modularni in povsem odstranljivi, za razvajanje pa namenjajo še opcijsko panoramsko strešno okno, električno pomična bočna drsna vrata in dvižno steklo na zadnjih. Ta omogoča pogled v najmanj 1.978 in največ 2.932-litrski prtljažni prostor.
peugeot expert.JPG)
peugeot expert.JPG)
Kupci lahko izbirate še med petimi prisilno polnjenimi motornimi različicami. Kot prvo med turbodizelskimi s prostornino 1,6 litra in oznakami BlueHDi 95, BlueHDi 115 in BlueHDi 120, oziroma med močnejšima 2,0-litrskima BlueHDi 150 in BlueHDi 180. 90-kilovatni BlueHDi 120 so rezervirali za tovorna modela, medtem ko lahko ostale štiri izberete tako pri potniških kot tovornih. Te štirivaljne motorne različice v kombinaciji ročnega, robotiziranega in samodejnega menjalnika razvijejo od 70 do 130 kilovatov moči. Ker se moč prenaša na sprednji kolesi, lahko posežete še po sistemu grip control, tisti najbolj zahtevni pa se boste razveselili podatka, da podjetje Automobiles Dangel ponuja možnost nadgradnje na štirikolesni pogon.
citroën spacetourer.jpg)
citroën spacetourer.JPG)
Ob manjših razlikah v izgledu nekaj teh najdemo še pri poimenovanju paketov opreme. Bogato opremljeni bodo bogatejši za 7-palčni zaslon z multimedijo in 3D-navigacijsko napravo TomTom, kamero za vzvratno vožnjo z možnostjo 180° prikaza okolice in s številnimi varnostnimi in asistenčnimi sistemi. Omenimo projekcijski zaslon, prilagodljivi radarski tempomat, sistem za zaviranje v sili, prepoznavo prometnih znakov in podobne. Najcenejši bodo za veliko večino teh prikrajšani, bodo pa njihove cene od najmanj 20.607 do 31.217 evrov. Govorimo o modelih jumpy in expert, medtem ko bosta spacetourer in traveller vaša od 27.700 do 43.500 evrov. Cene so poenotene, zato pričakujejo, da bodo do konca leta skupaj prodali okrog 50 vozil, v prihodnjem letu pa približno toliko s Citroënovim logotipom in okrog 75 s Peugeotovim.