Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Forda focus RS in mustang GT

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Ford ima v tem trenutku v svojem repertoarju najmanj dva modela, po katerih avtomobilski navdušenci naravnost hrepenijo. Prva je ameriška ikona, model mustang, drugi pa divji focus RS.
Forda focus RS in mustang GT
Foto: Gašper Miš
8. 6. 2016 ob 16:00
Komentarjev: 0

Družina modrega ovala in njena oznaka RS nista nobeni novosti, na trgu sta ti črki prisotni že od leta 1968, ko so predstavili model 15M RS. Kasneje so seveda sledili še številni ostali, naj spomnim samo na legendarni RS200, pa model capri, sierro in escorta cosworth, fiesti in tri focuse. Tretji je pravzaprav ta in samo na stari celini je v nekaj mesecih prepričal preko 6.500 kupcev. Ko te pri Fordu povabijo na preizkus na letališče v Lesce, vabila pač ne odkloniš. Če sem malce pristranski, sem celo težje pričakoval preizkus focusa, ker gre nenazadnje za avtomobil, o katerem danes praktično pišejo vsi avtomobilski mediji širom sveta. A po preizkusu obeh lahko povem, da tudi mustang ni od muh, marsikoga je celo bolj prepričal. Gre torej za dva nasprotujoča si svetova pod logotipom modrega ovala.


Takšen 'hot hatch', pravega prevoda teh malih raket pri nas še vedno ne poznamo, mora izgledati športno nastrojeno, če se le da dirkaško agresivno. Seveda pa mora biti oblika ob tem še skladna in nenazadnje podrejena sami aerodinamiki. Stvar okusa, a menimo, da je to Fordu, ki RS-e izdeluje v nemškem Saarlouisu, uspelo. Spredaj so različici namenili nov spodnji del odbijača, ogromne odprtine za zajem zraka in posebne kanale za hlajenje zavor. Zadaj pa še spojler in skoraj dirkaški difuzor, vse z namenom minimalnega upora in ničelnega vzgona.

A tista prava stvar se tokrat skriva pod motornim pokrovom. Nič več petvaljnik, prostor tokrat namenjajo novemu 2.3-litrskemu prisilno polnjenemu štirivaljniku družine ecoboost. Govorimo o enaki arhitekturi, kot v mustangu, le da tu motor razvije 257 kilovatov moči (350 KM), 440 Nm oziroma 470 Nm navora ob 15 sekundni pomoči overboosta. Sam motor je povezan z zelo natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, moč pa se prenaša preko inteligentnega, posebej za model razvitega štirikolesnega pogona z dinamičnim nadzorom vektoriranja navora. Napram prejšnjemu, ki je imel pogon speljan k sprednji osi, ima novi značaj vozila na zadnji kolesi, od načina vožnje odvisno pa lahko na zadnjo os prenese tudi do 70 odstotkov pogonske sile.

Podatki so sila zgovorni, a stvar je najlažje preizkusiti v praksi. Tam kjer je to najlažje in najvarneje smo preizkusili speljevanje s pomočjo asistence launch control in stotico ogledali v pičle 4,7 sekunde, pospeševali pa vse do 200 kilometrske oznake na merilnikih. Focus RS se tu seveda ne ustavi, pospešuje lahko do 266 kilometrov na uro, a ne na letališču v Lescah, to je namreč prekratko za tovrstne podvige, še posebej, če se na koncu steze želiš varno ustaviti. Spredaj zato skrbijo 350-milimetrski štiribatni koluti znamke Brembo, tudi ob zaviranju pa celotno izkušnjo spremlja prav prijetna simfonija izpušnega sistema, kjer pokanje in brbotanje hitro postaneta nalezljiva. Poleg omenjenih načinov vožnje sta tu še dva, če grem iz ene skrajnosti v drugo; cestni način 'normal' in dirkališčem namenjeni način 'drift'. V primerjavi s šibkejšim focusom ST so pričakovano izboljšali tudi krmilni mehanizem in podvozje, to je spredaj za 33 in zadaj za 38 odstotkov trše, sama karoserija pa ima 23 odstotkov izboljšano vzvojno čvrstost.


S ceno tik pod štiridesetimi tisočaki, natančneje 39.990 evri, so pri nas sprejeli 29 naročil. Kupci so večinoma posegli tudi po paketu performance RS, ki prinaša Sonyev zvočni paket z navigacijsko napravo, na pol dirkaške Recaro sedeže, temna 19-palčna lita platišča, obuta v pnevmatike Michelin pilot super, in Brembo čeljusti v posebnem modrem odtenku. Paket stane 2.290 evrov, da bo focus res opazen, pa priporočamo še takšno modro barvo nitrous. 890 evrov stane.

Mustanga so nam konec lanskega poletja že predstavili in z njim smo se že zapeljali. Samo pri nas so v tem času prodali že 24 vozil, kar za specifičen model sploh ni malo. Ko so v Lescah ikono postavili focusu ob bok, je bilo jasno, da pogledi poželenja streljajo predvsem na ameriškega mišičnjaka, pa čeprav je focus RS trenutno eden najbolj vročih strojev na planetu.

Kot smo že zapisali, mustang s potezami predhodnikov v svoji šesti reinkarnaciji na staro celini prihaja premierno. Kupcem je na voljo kot fastback in kabriolet, oblikovno pa po nekaj predhodnih neuspelih poskusih stavi tudi na tiste kupce, ki ste se pred tem slinili le za starim iz leta 1964, ko je rezgetajoči konj začel pisati zgodovino. Armaturna plošča je nova in popolnoma podrejena vozniku, ki so mu namenjeni priboljški z oznakami track apps, nova sta sistema launch control in line lock. Ta zavorno silo za nekaj sekund prenese le na sprednji kolesi, zadnji pa se lahko lažje zavrtita v prazno, še posebej, če je pod pokrovom takšen 5,0-litrski osemvaljni motor s 310 kilovati moči (421 KM). Polarnim medvedom prijaznejši je 2,3-litrski štirivaljni ecoboost, kakršnega najdemo tudi v focusu, le da tu razvije 233 kilovatov moči (317 KM). Enako kot močnejši je lahko povezan s šeststopenjskim ročnim oziroma prav toliko stopenjskim samodejnim menjalnikom. Najcenejši štirivaljni mustang pri nas stane 43.100 evrov, 61.200 evrov pa tisti pravi z osemvaljnim motorjem.


Pri Fordu seveda ne nameravajo zaspati na lovorikah, zato v drugi polovici leta pri nas predstavljajo najmočnejšo serijsko fiesto doslej, različico ST200, konec leta pa še ST linijo. Ta bo za kupce, ki ne potrebujejo takšne zverine pod motornim pokrovom, pa kljub temu želijo, da je njihov jekleni konjiček videti vsaj malo športno.

Informacije o mustangu lahko pridobite še med mednarodnimi premierami.

Cene:

ford focus RS 2.3 ecoboost, 6-st. roč. (257 kW) – 39.990 EUR
ford mustang fastback 2.3 ecoboost, 6-st. roč. (233 kW) – 43.100 EUR
ford mustang fastback 2.3 ecoboost, 6-st. sam. (233 kW) – 49.600 EUR
ford mustang convertible 2.3 ecoboost, 6-st. roč. (233 kW) – 47.800 EUR
ford mustang convertible 2.3 ecoboost, 6-st. sam. (233 kW) – 54.700 EUR
ford mustang GT fastback 5.0 V8, 6-st. roč. (310 kW) – 61.200 EUR
ford mustang GT fastback 5.0 V8, 6-st. sam. (310 kW) – 65.300 EUR
ford mustang GT convertible 5.0 V8, 6-st. roč. (310 kW) – 67.300 EUR
ford mustang GT convertible 5.0 V8, 6-st. sam. (310 kW) – 71.400 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |