Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Peugeot 308 GTi

Domača premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pred zaključkom letošnjega leta je na slovenske ceste zapeljala najmočnejša serijska različica peugeota 308. Nosi oznako GTi, pod njenim pokrovom pa od moči razganja turbobencinski motor z dvesto kilovati.
Peugeot 308 GTi
Foto: Anže Jereb
3. 12. 2015 ob 8:45
Komentarjev: 0

Da je 1,6 litra prostornine ob pomoči turbopuhala dovolj za tolikšno moč, smo preizkusili že na dirkališču Nordschleife, kjer smo se preganjali s tem RCZ R. Motor peugeota 308 GTi je v osnovi enak, so pa ga še malce dodelali, zaradi česar je čistejši, varčnejši in za ščepec močnejši, obenem pa celo še bolj zanesljiv. Kovani bati so hlajeni s posebnimi škropilniki in se zaradi specialne oblike hitreje hladijo. Gorivo se vbrizgava pod pritiskom 200 barov, rezultat pa je seveda 200 kW moči in pospešek do stotice v šestih sekundah. Pri speljevanju z mesta za prvi kilometer vožnje 308 GTi potrebuje 25,3 sekunde, zanimiv pa je tudi podatek o povprečni porabi goriva, na uradnem testu je GTi zahteval le šest litrov, v praksi pa bo številka nedvomno večja. 330 Nm navora je na voljo že pri 1.900 vrtljajih, vrednost pa ostaja na voljo vse do 5.500 vrtljajev v minuti.

Pomembni in zanimivi so še ostali podatki. 308 GTi tehta le 1.205 kilogramov, torej manj od vseh tekmecev, motor pa mora tako z vsako konjsko močjo premikati le 4,46 kilograma mase vozila. Sprednji koluti merijo zajetnih 380 milimetrov, nanje pa pritiskajo 4-batne zavore, od običajnih različic je GTi tudi 11 milimetrov bližje tlom, ravno toliko je širši tudi sprednji kolotek, zadnji pa za milimeter. 19-palčna platišča, na katerih so pnevmatike dimenzij 235/35 R19, so izdelana iz karbona in tako od za palec manjših aluminijastih vsa skupaj lažja za 9,6 kilograma. Ker govorimo o nevzmeteni masi, je številka kar zanimiva.

Tudi 6-stopenjski ročni menjalnik je prirejen in ojačan ter pripravljen na zahtevne roke, ki ga bodo mučile s hitrimi prestavljanji. Da voznika v zavojih ne bo grabila panika, pa skrbi še 35-odstotna zapora sprednjega diferenciala Torsen, ki pomaga izničevati podkrmiljenje. Da bo v kabini zvok bolj agresiven in prav takšna še stopalka za plin, je tudi v 308 GTi na voljo gumb sport, ki spremeni določene parametre vozila.

Torej, tehnikalije so zanimive in precej impresivne, zato se že veselimo, da 308 GTi dobimo na test in lahko povemo še kaj o samih občutkih. Že pogled na zelo agresivne sedeže nam je dal slutiti, da ta tristoosmica ni ravno pomehkužene sorte. No, še cena. Uradna na ceniku znaša 31.160 EUR, vsaj do konca leta pa ob njihovem financiranju ponujajo 308 GTi za 28.290 EUR, oziroma za tisočak več, če financiranja ne boste izbrali. Ne vemo za vas, ampak nam se vedno zdi zanimivo, ko med druščino nabritih bombic pripelje nov kandidat.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |