Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Salon v Tokiu in japonsko podeželje

Tokyo motor show & toyota pixis epoch & Japonska

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Četrtič na Japonskem in tokrat mora biti res nekaj posebnega. Najprej so me zanimali avtomobili na tradicionalnem avtosalonu, potem pa njihovi mali avtomobilčki kei car in podeželje.
Salon v Tokiu in japonsko podeželje
Foto: Matej Mihinjač
5. 1. 2020 ob 19:00
Komentarjev: 0

Začel sem strateško v čisto majhni hotelski sobici blizu postaje vlaka, ki pelje direktno na sejmišče 46. Tokijskega avtosalona, kjer sem bil že trikrat in takoj opazil, da je tokrat najmanjši doslej. Pozna se, da so znamke vse manj zainteresirane za razstavljanje na salonih, ker jih ne obiskuje več takšna množica ljudi, pozna se, da se trendi spreminjajo in danes večino informacij dobimo tako ali drugače na spletu.

Sprva sem nekoliko zmedeno taval po sejmišču in iskal največjo znamko na svetu – Toyoto – ker bi bilo zelo nenavadno, da se niti oni ne bi odločili za predstavitev novosti. No, so se, in to kar pompozno, z glavnega prizorišča so nas peljali na nekaj minut oddaljen ogromen razstavni prostor z avtobusom na vodik, še eno tehnologijo prihodnosti. Na samem prizorišču pa potem s številnimi novostmi, ki jih na kratko navajam spodaj.

toyota LQ
toyota LQ

Toyota LQ bo s svojim voznikom navezala čustveno vez, ker bo poleg avtonomne vožnje za dobro počutje skrbela še umetna inteligenca. Poskrbela bo za prezračevanje, svetlobo, obliko sedeža, sama vozila in parkirala LQ, vse samo zato, da bo nam kar najbolj ugajala.

toyota mirai
toyota mirai

Kogar zanima, kaj bo poganjalo avtomobile v prihodnosti, naj vpraša Toyoto. Japonci pravijo vodik in predstavljajo že drugo generacijo modela mirai. Res dobro izgleda, zelo elegantna je in čisto malo manj kot 5 metrov dolga limuzina. Prva generacija je lahko s 5 kilogrami vodika prevozila do 500 kilometrov, tale pa bo baje okoli 650. Polnjenje rezervoarja naj bi trajalo okoli pet minut, samo še polnilnico vodika boste morali najti nekje v svoji bližini, kar pomeni, da bo tudi preteklo še nekaj vode do tega avta pri nas ...

toyota e-palette
toyota e-palette

Če boste eden od olimpijcev, vas bo po olimpijski vasi vozil e-palette. Najbolj zanimiv je, ker ima baterijo z elektrolitom v trdnem stanju, zato naj bi bil bolj varen, enostavnejši za izdelavo ter cenejši. Tehnologija je zelo pričakovana, ker omogoča tudi hitrejše polnjenje kot zdaj litij-ionske baterije in se od le-teh težje poškodujejo. V proizvodnih avtomobilih takšne baterije pričakujemo po letu 2025.

suzuki waku SPO
suzuki waku SPO

Zelo zanimiv koncept je suzuki waku SPO. Majhna limuzina se lahko s pritiskom na stikalo spremeni v mali karavan, sicer pa je priključni hibrid.

suzuki hanare concept
suzuki hanare concept

Mobilna dnevna soba hanare naj bi se kar sama vozila po mestu, zato nima ne armaturne plošče, niti volana ni bilo videti, verjetno pa jo poganja elektrika. Zanimiva je, ker se vrata odprejo kar po celotni dolžini.

nissan ariya
nissan ariya

Še en kompaktni električni križanec je pokazal Nissan. Imenuje se ariya in ima kar 21-palčna platišča, zaradi pametne vgradnje baterije pa ima tudi ravno dno v kabini. In dva elektromotorja, po enega na vsaki premi, čeprav ne povedo, koliko moči imata.

nissan imk
nissan Imk

Imk je pa s 164 centimetri bolj visok kot širok s samo metrom in pol. Škatla je električna, ampak je na njej vseeno dovolj prostora za zajetno masko v obliki črke V. Baje bo nissan Imk znal predvidevati, kaj se bo lahko zgodilo za ovinkom.

mitsubishi K-wagon concept
mitsubishi MI-TECH & mitsubisi super height K-wagon concept

Pri Mitsubishiju so pokazali zanimiva koncepta, mali priključno-hibridni terenec za dva, ki nas oblikovno spominja na prejšnji defender, pa mali kei car, ki se imenuje famozno super height K-wagon concept. Takšen bi bilo super za ljubljanske ulice ...

mazda MX-30
mazda MX-30

Mazda je predstavila nov MX! Ampak tokrat to ni bil roadster, pač pa električni križanec. Zakaj oznaka MX? Ker pravijo, da naj bi bila to oznaka za nekaj revolucionarnega v njihovi zgodovini in tokrat gre za njihov prvi električni avto. MX-30 je približno tako velik kot CX-30, k nam baje pripelje konec tega leta, na elektriko pa naj bi prevozil okoli 200 kilometrov.

daihatsu ico ico
daihatsuji ico ico, waku waku, tsumi tsumi in wai wai

Daihatsu je sicer Toyotina znamka, kar lahko vidite po toyoti copen GR sport, ki je v bistvu njihov model. Sami pa predstavljajo kar štiri zanimive koncepte, ki imajo vsi po dve imeni. Waku waku pomeni nekaj razburljivega in je nekakšen terenec, tsumi tsumi je majhen dostavnik, ki ima zadaj zmogljiv dron za dostavo hrane, wai wai ima prostor za 6 oseb, po 3 v vrsti, ico ico pa bi bil zaradi imena všeč našemu Iztoku. Lahko pelje 4 potnike in notranjost se lahko dodatno spremeni, če bi se z njim želel prevažati kdo na vozičku.

honda jazz
honda jazz

Novi jazz bo zdaj tudi crosstar, ker imajo vsi tako radi križance, najbolj zanimiv pa je pogon, ker bo samo še hibridni. Pri majhnih obremenitvah bo bencinski motor deloval kot generator, pri večjih pa bo poganjal sprednji kolesi, podobno kot pri hibridni hondi CR-V.

lexus LF-30
lexus LF-30

Lexus je pokazal koncept zelo atraktivnega električnega avta, ki je dolg več kot 5 metrov. V vsakem kolesu ima po en elektromotor in omogoča brezžično polnjenje.

subaru levorg
subaru levorg

Subaru je po vseh konceptih pokazal še najbolj ’normalen’ avto na salonu, novi levorg. Oblika je precej bolj drzna, poganjal naj bi ga nov 1,8-litrski bokserski motor, spredaj pa bo imel še bolj zmogljivo kamero, ki bo gledala na cesto namesto vas. Poleg vas, no.

renault lutencia
renault lutencia

Renault lutencia se pri nas imenuje … seveda, clio. Zanimivo, da je imel Renault v Tokiu celo večji razstavni prostor kot v Frankfurtu.

alpina B3
alpina B3

Še en evropski model, ki bi ga z veseljem zapeljali v garažo, je alpina B3, ki s trilitrskim turbomotorjem doseže hitrost kar 303 kilometre na uro. Če ga naročite takoj, ga dobite poleti.

toyota yaris
toyota yaris

Na koncu sem skoraj zaman iskal še Toyotin yaris, ki je bil označen na razstavnem programu, nikjer pa ga nisem našel, dokler nisem vstopil še v nekakšen nakupovalni center v sosednji zgradbi, kamor so postavili kar dva, rdečega in modrega. V 20 letih je mali avto prepričal že 4 milijone voznikov po vsem svetu, za novega pa pravijo, da se bo raje zapodil v ovinke, kar nakazuje tudi precej bolj dinamična oblika. Sploh zadek deluje zelo nabito. Najbolj prodajan bo seveda hibrid, ki bo imel nov 1,5-litrski trivaljnik, novo in bolj zmogljivo litij-ionsko baterijo in bo s tem seveda še precej bolj učinkovit. Tudi litrski bencinski motor bo na voljo, prvi na svetu ima zračne blazine na notranji strani sedežev, pri nas pa bo verjetno to jesen.

Japonci nikoli ne razočarajo s koncepti, tokrat so seveda večinoma električni, ampak česa drugega si za natrpane ulice v Tokiu človek itak težko predstavlja. In zato sem rezerviral en avto pri Toyoti, pri katerem ima motor celih 660 kubikov! To je 0,66 litra, če si lažje predstavljate, model pa se imenuje pixis epoch. 3,4 metra je dolg, širok pa meter 48!

V osnovi na Japonskem stane samo kakšnih 7.500 evrov, celo ’moj’ z boljšo opremo še vedno pod 10. In to je smisel kei car, kot imenujejo Japonci svoje najmanjše avtomobilčke. Vlada je leta 1949 ustvarila ta razred, točno določila mere avta in moč motorja ter za njih ponudila posebne olajšave. Na začetku so bili celo oproščeni davka in zato seveda postali izjemno popularni. Leta 2018 je bilo 7 od 10 najbolje prodajanih avtov na Japonskem iz razreda kei car.

Na dan sem za najem takšne male škatlice pri Toyoti rent-a-car (ja, celo svojo firmo za izposojo avtomobilov imajo) dal okrog 70 evrov z vsemi zavarovanji, vožnja je pa precej bolj enostavna, odkar lahko tudi v Sloveniji dobimo mednarodno vozniško dovoljenje po konvenciji iz leta 49’. 24 EUR stane in velja eno leto.

Se pa seveda vidi, da je avto res majhen. Sem se šalil, da moram kar trebuh potegniti noter, ko sedem vanj. Ampak so zelo premišljeno izdelani, vrata so tako ozka, da ne jemljejo prostora v kabini in tam, kjer počiva komolec, je še dodaten utor v oblogo. Ko si enkrat notri, pa je prostora v bistvu dovolj, tudi dva lahko povsem normalno sedita.

V resnici je pixis epoch daihatsu mira e:S, ker je Toyota lastnik Dihatsuja. Je pa zelo zanimivo, da je Toyota šele leta 2011 vstopila v segment malih avtomobilov kei car. Zverina s 660-kubičnim motorjem ima 38 kilovatov, to je 52 ’konjev’, in je tudi v vse klance vlekla kot za šalo. Jasno, če tehta le 730 kilogramov! Menjalnik je CVT, torej skrbi za kar veliko ropotanja med vožnjo, tudi izolacije ni veliko pri tej ceni in masi, je pa zato sama vožnja poceni, saj je bila povprečna poraba 20,5 kilometra na liter, to je, če preračunamo, slabih 5 litrov bencina na 100 kilometrov. Ko se motor izklopi, med merilniki kaže, koliko goriva prihranite, in to celo v mililitrih.

Kakor vse deluje majhno in ker so tudi Japonci po svoji telesni konstituciji v povprečju majhen narod, tega občutka niti najmanj ne dobiš, ko si ogledaš Tokio. Sam sem šel zato kar na najvišji stolp na svetu Tokyo Skytree, 634 metrov je visok in je tudi druga najvišja zgradba na svetu. Za dobrih 20 evrov greš lahko 451 metrov visoko in vidiš, da se mesto sploh nikjer ne konča.

Zelo priporočam obisk Teamlab borderless, ki je muzej umetnosti po japonsko in je verjetno sploh zanimiv za otroke z vsemi svetlobnimi efekti, in obvezno morate seveda obiskati še kakšno od odličnih japonskih restavracij, kjer boste sicer pustili kar nekaj denarja, ampak boste za okoli 20 evrov (za eno jed) okušali tudi odličen suši. Najboljše pa je, da na Japonsko sploh ne rabiš nositi copatov, za vsak prostor imajo svoje in na AirBnb lahko oglašuješ sobo brez vsega: postelja na tleh, rečeš, da je tradicionalna japonska in računaš 80 evrov na noč.

Absolutno priporočam, da Japonsko obiščete tudi izven Tokia. Sprememba je očitna. Sicer so Japonci načeloma povsod gostoljubni, ampak izkušnja, ki jo doživite na podeželju, je res nekaj posebnega, zato jo morate doživeti vsaj enkrat. Tako boste avtomobilisti tudi bolje razumeli, zakaj so japonski avtomobili v marsičem nekaj posebnega.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 11. 2020
November 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 tedni  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 tedni  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 6 meseci  |