Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Avti so zanimivi, Japonke še bolj

Avtosalon Tokio 2017

Avtor prispevka: Volan
Če imaš rad avtomobile, kot jih imamo pri Volanu, potem ti ni težko prepotovati pol sveta v 20 urah in sedeti na preozkem letalskem sedežu s premalo prostora dobrih 16 ur, da prideš do Tokia.
Avti so zanimivi, Japonke še bolj
Foto: Anže Jereb, Matej Mihinjač
29. 10. 2017 ob 23:00
Komentarjev: 1
Avtomobilski salon Tokio 2017
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Na lastne oči in roke moramo preveriti, kaj vse bodo proizvajalci kmalu spustili na naše ceste. Seveda pa se na drugi strani poloble dogajajo zanimive stvari in se predstavljajo tudi avtomobili, ki jih na naših cestah nikoli ne bomo videli, zato smo se v tokratni reportaži s 45. avtomobilskega salona v Tokiu osredotočili samo na lokalne proizvajalce, čeprav je razstavljalo tudi nekaj močnih evropskih znamk, ki pa so pokazale večinoma že videne avtomobile. Te lahko ponovno vidite tukaj v reportaži z avtomobilskega salona v Frankfurtu.

Skupno razstavlja kar 182 razstavljavcev, od katerih je 30 samo avtomobilističnih znamk, seveda ne manjkajo niti motoristi, razstavljavci nadomestnih delov in napredne tehnike, saj je organizatorju jasno, da se bomo zelo kmalu vozili samo še na elektriko. Tudi zato tokrat salon nosi naziv 'beyond the engine', onkraj motorja, hostese pa so bile tokrat bolj željne naših objektivov in precej bolj nasmejane. Še to, če se nameravate odpraviti do Tokia; čas imate do 5. novembra in za vstopnic boste odrasli odšteli slabih 14 evrov.

avtosalon Tokio 2017

daihatsu DN compagno concept
daihatsu DN compagno concept

Pri Daihatsu pravijo, da bo DN compagno za upokojence. Narejen je po vzoru istoimenskega modela iz leta 1963, le da se bosta z njim lahko prevažala dva. Če je zunaj bolj retro, je znotraj zelo futurističen, saj je volanski obroč ovit v alkantaro, šivi so sivi, za premikanje pa skrbita hibridni pogon z 1,2-litrskim bencinskim strojem ali litrski turbobencinski trivaljnik.

daihatsu DN procargo

Daihatsu DN cargo bi moral biti čebelica Maja, saj ima tako prijazen obraz. Gre za električni dostavnik, za katerega sicer ni jasno, ali je višji ali daljši, je pa zaradi 160 centimetrov visoke strehe precej lažje nakladanje tovora.

daihatsu DN U-space

Še en posebnež z malim mlinčkom, ki ima prostornino samo 660 kubičnih centimetrov. Je kar visok in po vzoru malih avtomobilov, ki vozijo na tej strani sveta. Je moderen in enostaven, pa še lepo se lahko vidi okolica iz njega. Samo poglejte, kako velika stekla ima.


honda legend hybrid
honda legend hybrid

Hondo legend hybrid so uradno predstavili že leta 2014, tokrat je prišla na vrsto prevetrena različica, ki ima nov izgled s krasnima žarometoma spredaj. Še vedno je dolg skoraj 5 metrov, zadnje luči pa spominjajo na BMWjevo sedmico.

honda sports EV concept

Se spomnite, kako nas je v Frankfurtu navdušil Hondin koncept urban EV? Koncept sports EV mu je zelo podoben in tudi izgleda dobro. Seveda je spet na elektriko, ima dva sedeža in retro-obliko, na ceste pa bo zapeljal enkrat po letu 2019. Resno, so potrdili, čeprav tehničnih podatkov niso hoteli razkriti. Če bo imel zadnji pogon, bo trn v peti številnim športnim avtomobilom.


lexus LS+ concept
lexus LS+ concept

Lexus LS+ concept prikazuje, v kako nesramno dobro smer bo šla oblika admiralske ladje, čeprav je še vedno dostojanstvena. Veliko ima naprednih tehnologij, med drugim cestišče delno osvetljujejo laserji, aktivna loputa v maski skrbi za boljše ohlajevanje in izboljšano aerodinamiko. Umetna inteligenca v kombinaciji s sistemom za samodejno vožnjo skrbi za nemotečo vožnjo, saj se sproti uči in prilagaja voznim razmeram, takšno tehnologijo pa bomo lahko preizkusili v lexusih že leta 2020.


mazda CX-8
mazda CX-8

Mazdin CX-8 na naše ceste ne bo zapeljal. Vsaj decembra ne, ko bo že vozil po cestah Japonske. Sedemsedežni SUV ima lahko tudi samo šest sedežev, po dva v vrsti, in ker je varnost na prvem mestu, bo pri vseh nivojih opreme na voljo napreden sistem aktivne varnosti i-ACTIVESENSE, ki doda delno samodejno vožnjo in sistem za 360-stopinjski pogled okoli avtomobila.

mazda kai concept

Mazda kai concept predstavlja predogled prihodnje generacije mazde3, ki bo očitno malo bolj drzna. Koncept je od aktualnega modela celo malenkost krajši, je pa postavljen nižje in je malo širši, zato deluje daljše. Proizvodni model skoraj gotovo ne bo imel 20-palčnih platišč, verjetno tudi ne toliko zaslonov v notranjosti.

mazda MX-5

Mazda MX-5 je že od nekdaj avto, za katerega se tepemo v našem uredništvu, ko ga dobimo na test, in pri Mazdi vsako leto svojim modelom namenijo nekaj izboljšav. Tako bo imel MX-5 odslej popolno razporeditev mase 50:50, dodelano vzmetenje zadaj in predelan servoojačevalnik, da gre čez ovinke še boljše. Zunaj sprememb sicer ni, razen da bodo vsi imeli prilagodljive LED-luči, je pa nekaj še novih barv za strehe in nova je rdeča barva, ki bolj sije. Motorji bodo ostali enaki.

mazda skyactiv-X

Pri Mazdi so predstavili še čisto nov motor, ki so ga poimenovali skyactiv-X in združuje visoke obrate bencinskih ter lastnosti dizelskih motorjev. Postal bo prvi bencinski motor na svetu s kompresijskim vžigom, zaradi česar bo imel baje do 30 odstotkov več navora in bo od 20 do 30 odstotkov bolj ekonomičen od aktualnih motorjev skyactiv-G.

mazda vision coupe concept
mazda vision coupe concept

 

Takole dobro pa bi lahko izgledala naslednja generacija mazde6 ali admiralska ladja družine xedos, če jo bodo kdaj obudili. Novi vision coupe concept izgleda tako dobro, da bi bil hud konkurent audiju A7 ali mercedes-benzu CLS, in služi še kot predogled prihodnjega oblikovalskega jezika. Linije so večinoma gladke, čeprav od strani izgleda kot jezen morski pes in motor poganja zadnji kolesi. Kakšen je, niso hoteli povedati.

mitsubishi e-evolution concept

Mitsubishijev koncept napoveduje preporod znamke, elektrifikacijo in več od tal bolj oddaljenih modelov. Oblikovan je zelo ostro in futuristično, velika stekla pa so kriva za skoraj neoviran 360-stopinjski pogled kot v reaktivcu. Črna maska je zaščitena s steklom, za katerim so senzorji in kamere, v notranjosti pa zasloni, ki prikazujejo, kaj so te kamere zajele. Ima tri elektromotorje, zato je pogon na vsa kolesa, umetna inteligenca pa preučuje cesto, razmere in tudi vaš namen. Malo strašljivo, ampak baje bo vse to pripomoglo k boljši vožnji.

mitsubishi electric emirai 4 concept

Tale tudi spada pod Mitsubishi, čeprav pri diviziji Mitsubishi Electric izdelujejo bolj hladilnike in tekoče stopnice. Posebnost koncepta je še kamera za spremljanje potnikov, ki vidi, kako se voznik in sovoznik obnašata, in skuša ugotoviti ter preprečiti potencialno nevarne vozne navade. Projekcijski prikazovalnik deluje v tandemu z virtualno resničnostjo in prikazuje cesto in informacije v treh dimenzijah, kar je super, ko je zunaj slabo vreme, voznik pa ima na voljo še gumb, preko katerega lahko upravlja z različnimi funkcijami in pri tem ves čas gleda na cesto. Varno!

mitsubishi electric emirai 4 concept

nissan IMx concept

Nissan IMx predstavlja vizijo oblike električnih avtomobilov, ki bodo znali voziti sami. Ostre luči so narejene po vzoru bumeranga in se skupaj z masko s stranskimi lučmi, ki gredo do strehe, v načinu samodejne vožnje obarvajo modro. Notranjost je odprta in prostorna, zmogljiv električni pogon pa sestavljata dva elektromotorja, ki proizvedeta 320 kW moči in 700 Nm navora. Nova in bolj zmogljiva baterija bo kriva za domet čez 600 kilometrov, vendar ne, ko bo stopalka za moč pritisnjena do konca.

nissan leaf nismo concept

Manj zmogljiv bo nissan leaf nismo, ki so ga predstavili kot koncept. V bistvu gre za paket šminke in nekaterih dodelav, saj pri večjih hitrostih ostaja bliže tlom in je bolj aerodinamičen. Znotraj je veliko črne in rdeče, čez ovinke bo šel bolje zaradi športnega podvozja in boljših pnevmatik. Predelali so še motorni računalnik, da je mogoče polno pospešiti pri vseh hitrostih, in seveda ima zmogljivejša baterijo in elektromotor. Kako zmogljivo, zaenkrat še niso povedali, bo pa do 100 km/h pospešil v slabih šestih sekundah.

nissan serena e-power highway star

Japonci so zelo vajeni naprednih pogonskih sklopov in nič čudnega ni, če opazite tudi velike družinske kombije na hibridni pogon. Eden takšnih bo serena e-power highway star, ki ga bodo Japonci lahko kupili že spomladi, v drobovju pa skriva elektromotor in baterijo, ki jo po potrebi polni majhen bencinski motor na notranje izgorevanje. Elektrika je res vse bolj priljubljena, zato so pri Nissanu dodali, da bodo v sezoni 2018-19 namesto Renaulta odtlej sami preganjali ostale formule, ki jih poganja elektrika.

nissan note e-power nismo

subaru viziv performance concept
subaru viziv performance concept


Prvi Subarujev koncept je viziv performance, elegantna štirivratna limuzina, ki ima masko iz karbona, za njo pa boksa zmogljiv motor. Seveda ima štirikolesni pogon in je malenkost večji od aktualnega WRX Sti, tudi kopico sistemov za samodejno vožnjo, ki jih ima, pa bodo začeli uporabljati leta 2020.

subaru WRX STi S208

Posebnih modelov WRX STi S208 bodo naredili samo 450 in vsi bodo prodani Japoncem. Za razliko od ostalih ima S208 2,0-litrski turbobencinski motor, ki proizvede 329 'konjev' in 432 Nm navora, torej 29 'konjev' več kot klasični WRX STi. Zanimivo je, da bo 100 'navadnih' S208 stalo preračunanih 46.000 evrov, 350 pa jih bo imelo karbonsko streho in spojler z napisi S208, tudi 19-palčna platišča. Takšen bo stal 50 tisočakov. In če bo zanimanje preveliko, bodo kupce izbrali s pomočjo loterije.

subaru XV fun adventure concept

Tale z elektriko nima nobene zveze, je pa vseeno zanimiv zaradi šotora na strehi in bolj terenskih pnevmatik. XV fun adventure concept so pač mokre sanje vseh, ki se radi odpravljajo na avanture, tudi za našega Mateja, ki bi se z njim gotovo v trenutku odpravil na Nordkapp, ki ga je že obiskal z avtom brez šotora.


suzuki e-survivor concept
suzuki e-survivor concept

Suzuki s konceptom e-survivor praznuje 100. rojstni dan. Za inspiracijo sta služila jimny ter vitara in ima stalni električni štirikolesni pogon, lahko platformo in snemljivo streho, ki jo je imel že suzuki X-90 v devetdesetih letih. Podobni bodo vsi prihodnji kompaktni križanci, kjer je Suzuki vedno blestel.

suzuki spacia concept

Za koncept spacia smo bili enotni, da bi ga takoj zapeljali na cesto in preverili, kako hitro sploh gre, saj za pogon uporablja 0,66-litrski trivaljni turbobencinski motor, ki mu pomaga šibek hibridni sistem.

suzuki Xbee

Poleg e-survivor in spacia so predstavili še Xbee (cross-bee) compact, za katerega pravijo, da je kljub majhnim meram tako zmogljiv kot najboljši terenci. Z dodatno šminko se bohotita še Xbee outdoor adventure in street adventure.

toyota auto body wonder-capsule concept

Med posebneže tokijskega salona gotovo spada koncept wonder-capsule, saj nima žarometov, niti prtljažnega prostora, le za sedežema je nekaj prostora za kakšen nahrbtnik. Je tudi precej napreden, saj se vrata odpirajo na dotik in zaslon z vsemi pomembnimi podatki je integriran v vetrobransko steklo. Tudi luči za potnike v notranjosti skoraj niso potrebne, saj material na tleh sveti v temi.

toyota century

Toyotin century bi pri nas razvajal riti pomembnežev in tistih z nekaj več pod palcem, saj se z njim vozi tudi premier Japonske. Toyotino admiralsko ladjo z retro-obliko in naprednimi tehnologijami poganja hibridni pogonski sklop, ki ima 5,0-litrski V8. Prostora je ogromno, še več udobja, saj so sedeži iz 100-odstotne volne, zvočni sistem pa premore kar 20 zvočnikov. Verjemite, v njem je bolj udobno kot na domačem fotelju.

toyota concept-i RIDE

Pri Toyoti res predstavljajo ogromno novosti, kar je jasno, saj so na Japonskem doma. Zanimiv je koncept RIDE, majhno in električno vozilo za dva, ki lahko prevozi od 100 do 150 kilometrov, in vrata se odpirajo navzgor, da lahko enostavno vstopajo tudi invalidi. Namesto volanskega obroča ima voznik na sprednji strani sedeža posebni ročki za upravljanje, precej bolj zanimiva pa je umetna inteligenca, ki se uči in si zapomni navade voznika, da lahko čez čas predvideva voznikove želje in predlaga cilje.

toyota concept-i WALK

Elektromotor ima tudi koncept i-WALK, s katerim je mogoče prevoziti do 25 kilometrov, seveda ne manjka umetna inteligenca, ki voznika opozori na morebitne nevarnosti na cesti in sama ukrepa. Nam je bilo zelo všeč, da se lahko obračaš skoraj na mestu, všeč pa bi bil tudi turistom, da bi še laže sami raziskovali kraje.

toyota fine-comfort ride fuel cell concept

Pri Toyoti menijo, da je prihodnost tudi v vodiku, ki poganja koncept fine-ride. Tehta sicer več kot dve toni in lahko prevaža 6 ljudi, ker spredaj ni motorja, pa je v kabini ogromno prostora. V rezervoar gre 6 kilogramov vodika in s tem lahko prevozi skoraj 1.000 kilometrov. Elektrika poganja štiri elektromotorje v kolesih in baje bo moči za okoli 400 'konjev'. Morda bo na ceste zapeljal po letu 2020.

toyota GR HV sports concept

V naši garaži bi gotovo hoteli toyoto GR HV sports concept, ki je narejen na osnovi modela GT 86, le da spredaj in zadaj spominja na hibridni dirkalnik TS050. Baje zelo leti, ampak podrobnosti hibridno-električnega pogonskega sklopa niso hoteli razkriti. V notranjosti je nekaj zelo zanimivega, saj ima poleg gumbov samodejnega menjalnika P R N D še klasično prestavno ročico, da lahko sam prestavljaš, če hočeš, pogonski sklop pa se zažene s pritiskom na gumb, ki je pod številkami prestavne ročice.

toyota JPN taxi

JPN taxi uteleša japonsko gostoljubnost in so ga razvili z mislijo na različne ljudi, otroke, upokojence, turiste in tudi tiste, ki so na vozičku, saj ima na levi strani drsna vrata. Celo oblikovali so ga tako, da lepo dopolnjuje geografijo mesta in je hkrati takoj jasno, da gre za taksi, indigo-barva pa tako ali tako velja za simbol Japonske. Da je veliko sistemov za varnost potnikov, je jasno, zanimiv pa je hibridni pogon, pri čemer lahko bencinski uporablja tudi utekočinjen naftni plin. LPG po domače. V prtljažnik gre za 401 liter prtljage in bo uradno vozilo olimpijskih in paraolimpijskih iger leta 2020, tako da če si jih boste ogledali, veste, v čem se boste vozili naokoli.

toyota sora fuel cell bus concept

Gorivne celice ima še avtobus sora, ki bo v Tokiu vozil že prihodnje leto. Ima 22 sedežev, nanj gre 79 ljudi in lahko prevozi do 200 kilometrov. Rezervoar se z vodikom napolni v dobrih 10 minutah, bo pa približno 5-krat dražji od primerljivih avtobusov na alternativni pogon, kar bodo verjetno omilile državne subvencije.

toyota TJ cruiser

TJ cruiser je namenjen vsem, ki želite izstopati in je mešanica terenca ter kombija. Vse skupaj je zelo škatlasto in spominja na model FJ cruiser, za pogon pa skrbi hibridni pogonski sklop in bo lahko imel dvo- ali štirikolesni pogon.

yamaha cross hub concept

Yamaha očitno resno razmišlja o proizvodnji avtomobilov, saj so tokrat predstavili poltovornjak in terenec, miks za tiste, ki hočete povsod s svojim motorjem. Dolg je štiri metre in pol in dejansko dobro izgleda z ostrimi pregibi in štirimi sedeži s postavitvijo v obliki diamanta.

avtosalon Tokio 2017
zagato iso rivolta

 

Ljubitelji avtomobilov in igric pa gotovo poznate igro Gran Turismo, za katero so naredili brutalen zagato iso rivolta, vendar bo na žalost vseh ostal samo v virtualnem svetu.

In še eno ne tako nepomembno dejstvo; več kot polovica ekipe, ki je sestavljala 3 člane, je šla na salon samo zaradi deklet, ki se tam razkazujejo ob avtih. Zdaj pa ugibajte, kdo so to.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
lt8589 pravi:
Kaj so se pri Toyoti odločili glede Supre? Kdaj bo predstavljena?
(pred 5 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rkuplenk
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 1 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 1 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |