Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Elektrifikacija daljnega vzhoda

Avtosalon Shanghai 2017

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Daljni vzhod je postal avtomobilsko tako močan, da ga enostavno ne smeš več spregledati, če želiš spremljati vse trende. Letošnji salon v Šanghaju je šele 17. po vrsti pa je že največji na svetu!
Elektrifikacija daljnega vzhoda
Foto: Matej Mihinjač, Anže Jereb
21. 4. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0
Šanghajski avtomobilski salon 2017
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Mesto, katerega ime pomeni 'nad vodo', je pravi megalopolis, kar 24 milijonov prebivalcev naj bi živelo v širši okolici ogromne delte reke Jangce. Tudi po številu nebotičnikov ne zaostaja dosti, le še Dubaj, New York in Hongkong jih imajo več, zato je jasno, da mora biti v takšnem mestu odlično urejen tudi promet, sicer bi se vse že zdavnaj ustavilo. Metro je glavna prometna žila in spet je to najdaljši sistem na svetu, skupna dolžina tirov znaša kar 588 km. Tam najdete še najhitrejši vlak, ki vozi le med letališčem in mestom, vožnja traja 8 minut, vlak pa v tem času doseže hitrost kar 432 km/h.

Ob vseh teh presežkih je bilo pričakovano le eno – da bo z njimi postregel tudi salon. In je. Noge že dolgo niso tako bolele. Še najbolj nas je skrbelo, da bodo hostese zaradi strožjega režima preveč oblečene, pa so k sreči brez sramu pokazale svoje brezhibno depilirane in vitke bele nožice. Sploh pa ni razočarala ponudba avtomobilov. Tako originalov kot njihovih kopij. Nekaj je bilo tudi svetovnih premier, ogromno domačih, skratka, celo nam, ki imamo salone že v malem prstu, je bilo v Šanghaju vse prej kot dolgčas.

Salon na novem prizorišču od leta 2015 poteka vsako drugo leto, ker se izmenjuje s tistim v Pekingu. Novi prostor ima kar 400 tisoč kvadratnih metrov razstavnih površin, pri čemer je skoraj štirikrat manjši ženevski kar naenkrat kot palček, pa gre za naše standarde velik salon!

Razstavlja več kot 2.000 firm, avtov je krepko več kot 1.000, novinarjev več kot 10.000 … res pa je, da so slednji večinoma domači in z bistveno manj bontona, kot smo ga vajeni v Evropi. Ves čas s svojimi mobilniki skačejo pred tvoj fotoaparat ali kamero, se derejo, ne gledajo, kje hodijo, in podobno. Da ne pišemo še o tem, kakšne probleme smo imeli z urejanjem akreditacije in vize v zadnjem trenutku, ker so bili organizatorji tako malomarni, da so akreditacije po spletu omogočili za tuje novinarje šele dober teden pred samim salonom. Ampak je uspelo in spodaj je reportaža o bolj zanimivih novostih na salonu. Vsaj za nas, Evropejce.

---

Audi e-tron sportback

Audi e-tron sportback je drugi Audijev električni avtomobil, ki bo baje na cestah leta 2019. Vstopil bo v čisto nov segment popolnoma električnih 'kupejevskih' SUV-jev. E-tron quattro že poznamo, tole pa je pač različica sportback z nižjo streho. V drobovju se skriva zajetna litij-ionska baterija kapacitete 95 kWh, ki bi naj zagotavljala 500-kilometrski doseg. Čez dve leti, ko bo poslan v salone, naj bi pri Audiju sočasno po Evropi začeli pošiljati ultrahitre polnilne postaje z močjo 150 kW, ki jih razvijajo skupaj z Daimlerjem in BMW-jem. V pol ure naj bi takšno baterijo napolnile do 80 odstotkov. Delajo pa tudi na brezžičnih polnilnih postajah, ki jih boste lahko namestili v garaži.

Škoda vision E concept

Enako z elektriko napada Škoda, za njih je to celo zgodovinski dan! Prvič predstavljajo električni avto. Konceptni, jasno. Vision E napoveduje okoli '300-konjsko' štirikolesno gnano električno zadevo, ki naj bi videla proizvodne trakove tam nekje do leta 2020.

Vodja tehnološkega razvoja pri Čehih, Ladislav Rak, trdi, da bo ta 'električar' bolj agilen od njihovih aktualnih modelov, s 6 sekundami do stotice pa tudi njihov najhitrejši avto. Vse lepo in prav, le pri podatkih domnevnega dosega mu nekako ne verjamemo. 510 kilometrov, pravi, ampak do leta 2020 te številke ne bodo več tako nedosegljive.

Skratka, pri Škodi so zelo resno vzeli elektriko. Skrajni čas. Do 2025 bodo ponujali baje kar 5 popolnoma električnih avtov, za 2019 pa je itak že napovedan priključno-hibridni superb. Nekaj je govora tudi o hibridnih kodiaqu, novem yetiju in octavii, ampak bo treba še malo počakati.

Volkswagen I.D. crozz concept

Tri je za Volkswagen magično število, saj so predstavili že svoje tretje električno konceptno vozilo. Mogoče celo najbolj pomembno. I.D. crozz, z dvema zjema. Gre za konceptni križanec, ki ima ledice, ki vam sledijo, ko hodite pred njim, tudi pešcem na prehodih. Baje bomo te avtomobile videli nekje v letu 2020, imel pa naj bi 500-kilometrski doseg in okoli 300 'konjev'. Očitno so to že kar stalne številke za tovrstne avtomobile prihodnosti.

Volkswagen phideon

Sem najprej pomislil, da je Volkswagen prikazal še novi phaeton, pa je phideon. Pri nas mu je podoben novi arteon, pri Kitajcih pa bosta za pogon skrbela 2- in 3-litrski turbobencinski motor ali priključno-hibridni GTE z enako tehnologijo, kot jo ima passat GTE. Pardon, na Kitajskem je passat magotan.

S skupino Volkswagen sem začel, ker je to verjetno najlepša primerjava evropskega trga s kitajskim. Našli smo podatke za leto 2015, ko so po vsem svetu prodali skupaj okoli 10 milijonov avtomobilov, v Evropi 4,5 milijona, na Kitajskem skoraj 3,5 milijona. Zadnja številka vsako leto krepko raste, Škoda in Audi ravno na račun Kitajcev zdaj računata že na prodajo milijon oziroma celo dva milijona vozil na leto po vsem svetu, Volkswagen pa jih že itak več kot 2,5 milijona na leto samo na Kitajskem. In zato sveže avte tam predstavljajo še ostale velike znamke.

BMW M4 CS

Bavarci imajo na ogled na primer novi BMW M4 CS, 32 kilogramov lažji in 22 kW močnejši od navadnega M4, da pospeši do 100 v samo 3,9 sekunde. 3,0-litrski turbobencinski šestvaljnik proizvede 338 kW (460 KM) moči in 600 Nm navora, hitrost pa so elektronsko omejili na 'samo' 280 km/h. Ob doplačilu se bo verjetno tudi to omejitev dalo odpraviti, več pa lahko preberete tukaj.

BMW serija 5 Li

Ali pa BMW serija 5 Li, ker ogromnim Kitajcem manjka prostor za noge. Ima za 133 mm daljšo medosno razdaljo od navadne petice, z dobrimi petimi metri pa je samo manj kot 3 cm krajši od sedmice. Kitajcem je prostor na zadnji klopi ali sedežih zelo pomemben, zato tudi razgrabijo takšne različice. Potniki zadaj pa bodo v BMW 5 Li lahko uživali v bistveno več prostora za noge, glave in ramena, ter funkcije prezračevanja in ogrevanja sedežev, masaže in spreminjanja naklona uporavljali kar preko snemljive tablice na zadnji strani sprednjih sedežev. BMW 5 Li na naših cestah verjetno ne bo na voljo.

Citroën C5 aircross

Se spomnite koncepta aicross izpred dveh let? No, zdaj je tu serijski model, C5 aircross. Drastičen odmik od aktualne limuzine C5, a ne? Zdaj si je v sorodu s peugeotom 5008 in posega v križanske vode. V bistvu se je konkretno zgledoval po konceptu, čeprav so nekatere elemente vseeno morali spremeniti. Ostala je lebdeča streha, saj ima C-stebriček stekleno povšino, ne manjka pa niti zaščitna plastika airbump. Futurističen bo tudi v notranjosti, kjer bo imel voznik na voljo samo 12,3-palčni zaslon z digitalnimi merilniki, kar lahko vidite tukaj.

Mercedes-Benz razred S

Pri Mercedes-Benzu so šanghajski salon izrabili za predstavitev svoje prenovljene luksuzne ladje – razred S – da ji E ni tehnološko preblizu, zato ima zdaj več novih tehnologij za avtonomno vožnjo. Dejansko so tehnološki biser še bolj izpopolnili in izpilili tudi izgled, na obraz pa namestili drugačna žarometa, ki premoreta tri LED cevi dnevnih luči. To, da bo na voljo nekaj novih barv notranjosti niti ni presenečenje, bodo pa kupci ob doplačilu lahko redno spreminjali barvo ambientalne svetlobe, saj jih bo na voljo kar 64. Več pa tukaj.

Mercedes-benz A sedan concept

Družbo ji dela še zelo privlačna konceptna limuzinska verzija modela A, da ne bosta samo Audi in BMW pametna s svojima A3 sedan oziroma serija 1 sedan. Na cestah se bo sicer pojavila šele po kombilimuzini, ki prihaja prihodnje leto, bo pa po napovedih v notranjosti več prostora za potnike zadaj, večje bodo odprtine za vstopanje in izstopanje, gotovo pa bo kakšno napredno tehnologijo posodil tudi najbolj dodelan in največji brat. Več podrobnosti o novem konceptu pa lahko preberete tukaj.

Renault RS 2027 vision concept

Renaultova vizija futuristične formule 1 je sploh prava paša za oči. Po njihovo bodo takšni bolidi čez 10 let. RS 2027 vision concept se imenuje in ima ledice, integrirane v sprednji spojler, steklo čez kokpit in podobno. Očitno bo Renault spet nekaj časa ostal v Formuli 1.

Ford mondeo energi

Tudi Ford na Kitajce pritiska z elektriko. Prvi v bojni liniji bo mondeo oz. fusion energi. To je priključno-hibridna verzija, ki združuje bencinski motor z manjšim električnim, samo električni doseg pa naj bi bil 50 km. Tudi Kitajci pa bodo na takšen mondeo morali počakati še do prihodnjega leta.

DS 6

Aha, DS 6, pri nas bi bil C4 picasso, ampak se bo ta model verjetno prodajal samo na Kitajskem, kjer je to na vsakem koraku očitno ločena znamka od Citroëna. Še v različnih halah razstavljata, da ja ne bo kakšne zmede. Poganjala ga bosta motorja THP 160 in 200. DS 6 je sicer najbolje prodajan model na Kitajskem, zato so predstavili še posebno različico DS 6 SO PARIS, ki jo bodo izdelali samo v 100 primerkih, kupce pa bo navduševala s še več prestiža, panoramsko streho, pametnim odpiranjem vrat in zagonom motorja, ter seveda s samodejnim menjalnikom EAT6.

Toyota fengchao way

Videli smo tudi C-HR na steroidih. Toyota way je koncept, ki v bistvu napoveduje C-HR, ki se pri nas že vozi po cestah, le drugo različico, ker se bo na Kitajskem prodajal v dveh različnih variantah. Ne bomo o imenih, ker so komplicirana, izgleda pač zelo kul. Kljub temu oblika od 'naše' ne bi smela preveč odstopati, prihodnje leto, ko bo stekla proizvodnja, pa bodo pod pokrove motorjev vgrajevali enake pogonske sklope, kot so na voljo tudi v Evropi.

Nissan kicks

Nissan kicks bi pa lahko bil novi juke. Velikost je že prava, ker paše pod qashqai in je ravno prav velik za Kitajce, ki so neverjetno navdušeni nad križanci. Bomo videli, če se v podobni obliki res pojavi še pri nas, čeprav se po cestah v Braziliji vozi že slabo leto. Tudi Latinska Amerika je nad njim navdušena, zato ni razloga, da ne bi bili tudi mi.

MG E-motion concept

MG se s konceptom E-motion očitno vrača k svojim superšportnim koreninam. Z elektriko, jasno. Manj kot 4 sekunde do 100 km/h potrebuje za pospešek in doseže skoraj 500 kilometrov s polno baterijo. Matična LED žarometa sta narejena po vzoru ene izmed novejših londonskih atrakcij, 135 metrov visokega kolesa 'London eye', vetrobransko steklo, streha in zadnje steklo pa so iz enega kosa. Na cestah se bo pojavil okoli leta 2020, prevažal bo lahko 4, stal pa naj bi okoli 35.000 evrov.

Qoros K-EV

K-EV je 'pankrt' Qorosa in famoznega Koenigsegga. Slednja je, kot veste, švedska firma, Qoros pa je mešanega porekla med Izraelci in Kitajci, tako da je tole res globalni avto. Električni, seveda, ima štiri elektromotorje skupne moči 640 kW oz. 870 'konjev'! Do sto pa v le 2,7 sekunde. Čista norija … Aja, 480 km dosega. Na žalost pa ga pri nas verjetno ne bomo nikoli videli, saj je Qoros vrgel puško v koruzo. Vsaj kar se Evrope tiče.

Hybrid Kinetic Group


Tile tudi izgedajo evropsko, ne? Itak, če so jih pa oblikovali pri Pininfarini. Naročnik je Hybrid Kinetic Group, eden je hibrid, dva pa čista 'štromarja'.
 

Landwind X7

Pri Range Roverju so s tožbami poskušali preprečit Kitajcem vstop na trg s tako očitno kopijo modela evoque, a jim ni uspelo. Ampak izrazitih kopij ni več toliko, je pa vse več zanimivih avtomobilov. Kitajci delajo avto s takšno vnemo, kot so se pred časom množili, da jih je že milijarda tristo.

Haval H6 coupe

Vmes naletite tudi na takšne 'eksote', ki jim nadenejo ime coupe in zdaj veste, zakaj se ves čas jezimo zaradi zlorabe tega zgodovinskega naziva. Ime coupe danes nosi že skoraj vse, kar obstaja, samo pravi kupeji ne.

Qiantu motor K50 EV

Vas tale qiantu K50 znotraj na kaj spominja? Na teslo? Še cena bo baje podobna. Spodaj karbon, gor aluminij. No, vsaj navzven je čisto samosvoj. Izgleda kot pravi superšportnik, ampak hitrost je omejena na 200 km/h, ker gre za električni avto. Obljubljajo 300-kilometrski doseg in 4,6 sekunde do sto.

G-Patton

Pri vozilih G-Patton ne vemo, če so navdih za ime res črpali pri ameriškem generalu, ampak znamka se pač kliče tako kot on in njihovi avti so pač za zdravljenje kompleksov. 6,8-litrski V10 se tudi strinja in Azijci s sončnimi očali, oprijetimi majčkami in zagorelo poltjo, ki so se veselo slikali ob njem, prav tako.

Lynk & Co. 01

Ime Geely zagotovo vsem ljubiteljem Volva nekaj pomeni. Če ne veste, ta kitajska firma si jih lasti. No, zdaj pa so kot neodvisno znamko na globalni trg poslali ime Lynk & Co. Model 01 (upamo, da ime še spremenijo) bo njihov premijski SUV za praktično vse svetovne trge. Elektrificirani pogonski sklopi in domnevno najboljša povezljivost kadarkoli videna - to obljubljajo …

Stremijo k drugačnemu načinu prodaje, saj hočejo svoje avte prodajati preko spletnih štacun. Celo v nakupovalnih centrih bodo baje njihovi saloni, kjer boste naročili in plačali avto, pripeljali pa vam ga bodo kar na dom. Četrtino cene avta običajno odžrejo transportni stroški in s takšnimi strategijami, pravijo, da bodo lahko držali nižje cene za sicer premijski avto. Na Kitajskem že letos, v Evropi pa naslednje leto. Bomo videli!

Icona

Za konec pa še unikatni icona, ki je narejen iz titana. Na roke so karoserijo s kladivi tolkli 1.000 ur, šasija je iz karbona. Motor je V8 (od corvette), avto tehta samo 1.400 kilogramov in do 100 km/h pospeši v le 2,8 sekunde. Stane pa 2,5 milijona EUR pri nas, na Kitajskem pa z vsemi davki in podkupninami kar 9 milijonov EUR, tako da je bil verjetno najdražji razstavni eksponat na tem ogromnem salonu.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |