{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sveža pločevina in karbon

Avtosalon Ženeva 2015

Avtor prispevka: Jure Cehner
Z ženevskega avtosalona poročamo v živo in pripravljamo pregled vseh pomembnejših novosti, ki jih proizvajalci razgaljajo v Ženevi. Avtosalon za ljudstvo svoja vrata odpre v četrtek.
Sveža pločevina in karbon
Foto: Anže Jereb
3. 3. 2015 ob 12:00
Komentarjev: 0
video salon Ženeva 2015
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vsak avtomobilski proizvajalec, ki nekaj velja, čaka na začetek marca, da predstavi vsaj eno noviteto, bodisi serijski model, koncept ali pa samo tehnološki oziroma oblikovni prikaz bodočih modelov. Takrat seveda odpre vrata ženevski avtosalon. Za novinarsko stroko že 3. marca, za splošno rajo pa 5., v četrtek. Že od leta 1905 se v Ženevi predstavljajo najpomembnejši avtomobili in tudi v letu 2015, na 85. zaporednemu salonu, ni nič drugače. Količina pločevine in zdaj tudi aluminija ter karbonskih vlaken je ogromna. 

Za vas smo pripravili predogled glavnih novosti, ki se kitijo na tokratnem salonu. Prispevek sproti posodabljamo tako tekstovno kot s slikovnim materialom, tako da boste na tekočem z vsem. Pa gremo.

Alfa Romeo
 

alfa romeo 4C coupe

Brezstrešni 4C spider ni nikakršno presenečenje, na lanskem salonu smo videli že konceptno različico, tokrat pa so na pri Alfi razgrnili še serijsko. Od kupejevske variante se ne razlikuje dosti, razen tega, seveda, da ji manjka streha, malce so spremenili namreč samo še sprednje žaromete, ki zdaj izgledajo malce bolj normalno. Motor kajpak ostaja nespremenjen, torej štirivaljni s 1.750 kubičnimi centimetri, ki proizvede 177 kilovatov oz. 240 'konjev' moči. S streho, kot vemo, tehta 895 kilogramov, brez strehe pa nekoliko več, in sicer okroglo tono. Kljub dodatni masi pa lahko pričakujemo pospešek do stotice v 4,5 sekunde.

Aston Martin

Aston Martinov vantage z motorjem V12 in 380 kW oz. 517 'konji' je brutalen že sam po sebi, ampak očitno ne dovolj, saj je vendar cestni avto. No, vmesni člen med cestnim in dirkalnikom je pa na novo prestavljeni V12 vantage GT3. Bohoti se z boljšo aerodinamiko in manj balasta, premore 443 kW oz. 602 'konja', izdelanih pa bo samo 100 enot.

Tale, naslednji, pa ni noben vmesni člen, niti ni na njem nič cestnega. Z atmosferskim 7-litrskim motorjem V12 vulcan čelno napada težkokategornike, kot sta mclaren P1 GTR in pagani huayra. 596 kilovatov oz. 810 'konjev' in približno poltretja sekunda do sto kilometrov na uro. Verjetno nam ni treba posebej poudarjati, da je tole najbolj ekstremen aston martin v njihovi zgodovini. O njem smo pisali že tukaj, kjer lahko slišite tudi brutalen izpuh. Aja, narejenih bo samo 24.

Audi

Novi R8 tekmece, ki jih je veliko, napada z dizajnom in napredno tehniko. Pri Audiju so športnika v celoti zasnovali na sveže, zato se od njega veliko pričakuje. Ima pa tudi laserje! Ne za streljati kot millenium falcon v Star Wars, ampak za osvetljevati cesto, seveda. Pri Audiju so novega R8 že dolgo razkrivali, ampak ravno v četrtek so ga pred salonom že slavnostno odkrili na medmrežju. Pod vsem aluminijem in karbonskimi vlakni je precej podoben bratrancu huracan, tehnološko bolj kot oblikovno, seveda. 5,2-litrski V10 bo na voljo v dveh različicah: s 448 kW, kar je 610 'konjev', manjši pa s 397 kW (540 'konji').

Malce manj brutalen je naslednji audi, ampak še vedno požene kri po žilah. Kar konkretno namreč, 2,5-litrski turbobencinski petvaljnik pod pokrovom tega RS3 sportback od sebe da kar 270 kW oz. 367 'konjev' moči in 465 Nm navora. S tem je novi turbobencinski petvaljnik tudi uradno najmočnejši serijski agregat s petimi valji v zgodovini znamke. Lepo, ni kaj, čeprav na pogled nekako ne izgleda dovolj brutalno.

Eden od bolj zanimivih konceptov na avtosalonu je nedvomno tale Audijev prologue avant concept, ki je v bistvu vpogled v prihodnost njihov modelov. Prikazuje nov oblikovalski jezik, ki bo osnova prihodnjih generacij modelov A6, A7 in A8. Tudi v notranjosti napoveduje bodoči izgled najdražjih modelov te premijske znamke. Pod pokrovom je enak hibridni sistem, ki je bil razvit za Q7 e-tron quattro. Več najdete tukaj.

Bentley
 

EXP 10 speed 6 je koncept, ki so ga odkrili pri Bentleyju in za katerega ne skrivajo, da bo šel v nos aston martinu vanquish, morda pa tudi kakšnemu ferrariju F12 berlinetta. S prikazom koncepta so poskrbeli za kar veliko presenečenje, saj nismo vedeli, da v rokavu skrivajo hibrida, ki pa je zaenkrat seveda le še vizija, kako bo serijski avto nekoč izgledal. Imena, srčno upamo, ne bo obdržal.

BMW

Nič več tistih žalostnih oči, pardon, luči. BMW serije 1 je zdaj bolj podoben ostalim bavarcem. Kot vidite na fotografijah, so največ sprememb deležni sprednja maska in žarometi, ki so po novem malce elegantenjši ter manj žalostni na pogled. Nove so tudi opcijske luči v LED-tehnologiji, ki so zdaj bolj kvadratne in pri opremi M sport tudi serijske. Kot dvojka active tourer je dobil tudi nova trivaljna 1,5-litrska motorja: bencinski 116i z 80 kilovati moči ter dizelski 116d s 85 kilovati. O njem smo pisali tukaj.

Active tourerja smo že dodobra spoznali, pri BMW-ju pa so sedaj razkrili še 7-sedežno različico, ki nič kaj presenetljivo sliši na ime grand tourer. Serija 2 active tourer je s svojim sprednjim pogonom in za znamko kar malce preveč ljudskim izgledom lani šokiral oboževalce, zdaj pa so ga še dodatno razširili v vse dimenzije, v dolžino, denimo, za dobrih 21 centimetrov. Kakšno bo udobje na zadnjih sedežih, je vprašanje, je pa zato grand tourer za 53 milimetrov višji od active tourerja, kar pomeni, da bi vsaj za glavo moralo biti dovolj prostora, če morda že za kolena ne. 

Borgward

Mislili smo, da se bo zgodil pravi preporod, saje je nemška znamka Borgward, ki je izginila že leta 1961 in to v precej sumljivih okoliščinah, namigovala, da bodo predstavili čisto novo limuzino višjega razreda. No, iz te moke ni bilo kruha, kajti pripeljali so samo enega starodobnika in nekaj monitorjev, na katerih so predstavljali vizijo njihovega nadaljnjega razvoja. Po novem imajo vse lastniške pravice podjetja Borgward Kitajci, ampak to nas ne zanima preveč, bolj zanimivo je to, da poleg limuzine napovedujejo tudi terenca.

Bugatti

Bugattijevi veyroni, vsakič kakšna posebna edicija, bodisi barvno ali opremno, so že stalni člani praktično vseh salonov po svetu. No, ta čas se končuje, kajti na tem ženevskem avtosalonu so predstavili čisto zadnjega izdelanega veyrona, ki nosi zaporedno številko 450. Primerno so ga poimenovali grand sport vitesse la finale. Mehanično se od ostalih grand sport vitesse ne razlikuje, kar pomeni, da v sebi še vedno vozi 16-valjni motor, ki proizvede 883 kilovatov oz. 1.184 'konjev', do stotice pa tudi zadnji veyron potrebuje le dve sekundi in pol. Zanj sicer ni vredno potočiti solze, saj se lahko v naslednjih letih nadejamo novega konkurenta za prestol superšportnikov, ki bo prišel iz Bugattijevih vrst.

Citroën

Pri Citroënu je podobna zgodba kot pri Peugeotu, torej pokazali niso nič kaj novega, pripeljali so le prenovljenega berlinga multispace, ki izgleda malce sodobnejše, ima več varnostnih tehnologij, prvič v berlingu pa imamo tudi nove 'čistonaftne' motorje BlueHDI. Saj veste, manj emisij in večja ekonomičnost. Aja, pa pripeljali so še berlingov koncept mountain vibe, ki ima roza dodatke, zaradi katerih sicer ne boste lažje plezali po višavjih, je pa imel zato razstavni model na kolesih verige.

DS

Znamka DS se tokrat prvič predstavlja čisto samostojno, brez Citroënove taktirke. Škoda, da nimajo za predstaviti kakšnega čisto svežega modela, ki bi nas osupnil, tako da imajo tokrat samo prenovljenega DS5. Ki pa tudi ne izgleda slabo, seveda. Citroënovo značko so utrgali z maske, slednja pa je sedaj še bolj dramatična in v stilu z aktualnim oblikovanjem družine DS-ovih vozil. Od motorjev bodo na voljo THP 165 s 121 kW in 240 Nm navora, BlueHDi 120 z 88 kW in 300 Nm navora in BlueHDi 180 s 133 kW in 400 Nm navora. Vsi nazivi motorjev s številko seveda poimenujejo število 'konjev'. V ponudbo se seveda prenaša tudi hibridni model z dizelskim motorjem ter štirikolesnim pogonom.

EDAG

Na avtomobilskih salonih poleg proizvajalcev svoje inovacije predstavljajo tudi podjetja, ki razvijajo napredne tehnologije. Eno takšnih je nemški EDAG, ki je letos na ženevskem salonu predstavil pravo posebnost. Posebnost koncepta light cocoon je ravno osnova, na kateri bo narejen, saj simulira podobo rastlinskega lista. To seveda pomeni, da karoserija ni narejena v celoti in ni sestavljena iz enega dela oziroma zaprte ploskve, pač pa so materiali naneseni samo tam, kjer so uporabni, skrbijo za zaščito in seveda tudi stabilnost. Ogrodje so "natisnili" s 3D-tiskalnikom, celotna ideja pa seveda ne napoveduje proizvodnega modela.

Ferrari
 

Tudi pri Ferrariju morajo v korak s časom, tako da se 458 italia z atmosferskim motorjem poslavlja, nadomešča ga pa tale 488 GTB, ki ima za 6 decilitrov manjše valje. In je zato bolj šibak, bi si človek mislil? Narobe, turbopolnjen je kar za 74 kW oz. celih 100 'konjev' močnejši, tako da jih ima 670. Pa še dodatnih 190 Nm navora, skupno 760 Nm, kar bi moralo biti dovolj za okrogle 3 sekunde do sto kilometrov na uro. Verjetno nam ni potrebno posebej poudarjati, da izgleda fenomenalno. Samo poglejte ga.

Fiat

Fiat je tudi ena izmed znamk, ki ni pokazala nič resnično novega, pač pa so v Švico pripeljali samo posebno edicijo malčka 500, in sicer vintage '57. Je moder z belo streho in posebnimi, samo za to edicijo narejenimi, 16-palčnimi platišči, ki so podobne tistim 12-palčnim, ki so jih na stare fiate 500 nameščali v letih med 1957 in 1975.

Ford

320 'vrancev' za novi ford focus RS. Pod pokrovom je enak 2,3-litrski turbobencinski motor ecoboost, ki poganja tudi forda mustang. Novi štirikolesni pogon z vektorsko razporeditvijo navora lahko do 70 odstotkov moči prenese samo na zadnji kolesni par, od tega 100 odstotkov na vsako zadnje kolo posebej. Pri Fordu več kot očitno mislijo resno, ampak, glede na to, da je štirikolesno gnan, se na Nürburgringu ne more pomeriti z meganom RS 275 trophy, seatom leon cupra in podobnimi.

Še bolj zanimiv in precej bolj brutalen na pogled je sicer že videni ford GT, katerega datum pričetka proizvodnje se vztrajno bliža. Splovili bi ga naj enkrat proti koncu leta 2016, je pa zdaj jasno, da ima sredinsko nameščeni motor tipa V6, ki proizvede 447 kW oz. 600 'konjev'. Spojen je s 7-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom; kakšne so številke, ko pride do zmogljivosti na stezi, pa še ni znano. Niti še ni znana cena avta, je pa Fordov zastopnik razkril vsaj to, da bo cenjen približno enako kot lamborghini aventador.

Honda

Tudi pri Hondi se ne hecajo, civic type-R se bo pognal vse tja do 270 kilometrov na uro, kar je še malce hitreje kot focus zgoraj. Takšna hitrost bo predvsem možna na rovaš vrhunskega aerodinamičnega paketa, ki sestoji iz skoraj čisto ravnega dna avta, konkretnega zadnjega difuzorja, sprednjega in zadnjega spojlerja ter stranskih pragov, ki bodo skrbeli za dodatno stabilnost pri večjih hitrostih. Vemo že, da bo za spredji pogon skrbel dvolitrski turbobencinski motor VTEC, ki bo na asfalt prenesel 228 kW oz. 310 'konjev', do stotice pa bo civica type-R pospešil v 5,7 sekunde. Ne skrivajo apetitov po rekordu na Nürburgringu za avto s sprednjim pogonom.

Prejšnjo hondo NSX je pomagal izpiliti žal pokojni Ayrton Senna, kar pomeni, da ima nova za zapolniti precej velike čevlje oz. pnevmatike. In verjetno jih bo, saj je pod pokrovom čisto japonski. Skriva hibridni pogonski sistem z dvema turbopolnilnikoma, ki je sestavljen iz treh elektromotorjev ter sredinsko nameščenega in bencinsko gnanega V6. Skupna moč? 550 'konjev'. Skupaj z neodvisnim in aluminijastim sprednjim in zadnjim vzmetenjem ter karbonsko-keramičnimi zavorami bo napadel velike v avtomobilističnem svetu.

Hondin jazz je pri nas že kar malce pozabljen, pa se dobro spomnimo, kakšen bum je bil ob splovitvi. No, novega imajo na Japonskem že 18 mesecev, k nam pa pride šele poleti. Več je prostora in bolj je sofisticiran, tako ga oglašujejo. Novinec se lahko pohvali z veliko prostora, boljšimi materiali, naprednimi varnostnimi sistemi in novim multimedijskim sistemom. Čeprav se oblika v primerjavi s preteklim modelom ni bistveno spremenila, je po drugi strani več zaobljenih linij in celoten avtomobil deluje manj škatlasto. Od splovitve bo za pogon skrbel učinkovit 1,3-litrski bencinski motor i-VTEC, ki bo proizvedel 75 kW (102 KM) in bo spojen z novim šeststopenjskim ročnim ali brezstopenjskim menjalnikom CVT.

Novi križanci so trenutno kot gobe po dežju, kamorkoli se obrneš, je en nov. Še posebej tu na salonu. Na juka, mokko in podobne se bo zdaj spravil še honda HR-V. Nismo sicer čisto prepričani, če izgleda dovolj odbito, kar križanci pač morajo, ima pa večji prtljažnik kot neposredna konkurenca, kar 453-litrski! Juke ima za primerjavo samo 354-litrskega. Vsi modeli HR-V bodo gnani samo na sprednji kolesni par, za pogon pa bosta skrbela dva motorja: 1,5-litrski turbobencinski i-VTEC, ki bo proizvedel 95 kW (130 KM), in 1,6-litrski turbodizelski i-DTEC, ki bo proizvedel 88 kW (120 KM) moči. Več smo pisali že tukaj.

Hyundai

Hyundai i40 na trgu vztraja že od leta 2011, kar pomeni, da se mu leta poznajo in je čas za blago prenovo. Ta je bila že nujna, kajti v tem času so tekmeci splovili čisto nove limuzine; v mislih imamo predvsem passata, superba in mondea. Zunanjost so tako rahlo prenovili pri limuzinski kot tudi karavanski različici, prav tako kabino, kjer najdemo sveže materiale vsepovprek, prenovljen navigacijski sistem in odzivnejši 7-palčni sredinski zaslon. Malo so prenovili tudi motorje, ampak drastičnih sprememb v ponudbi ni.

Pri Hyundaiju so prenovili svoj i30, tako da je zdaj malce bolj svež na pogled, nov pa je tudi samodejni menjalnik. Kar je še najbolj zanimivo, dobili bomo novo turborazličico. 1,6-litrski štirivaljnik s turbopolnilnikom in 137 kW oz. 186 'konji' bo osveženega i30 do sto pognal v osmih sekundah, kar sploh ni slabo za družinsko kombilimuzino. Že zunaj se razlikuje od svojih šibkejših bratov po dveh rdečih črtah na novih odbijačih bolj ostrih linij, drugačni postavitvi dnevnih luči LED, dveh izpušnih ceveh in 18-palčnih platiščih.

Nad malce manjšim i20 smo bili precej navdušeni, no, saj še vedno smo, ker gre za res super avto. Kako bo s to kupejevsko varianto, ne vemo, ampak izgleda še boljše kot petvratna različica. Nov je litrski turbobencinski trivaljnik, katerega komaj čakamo, da dobimo v roke. Kar ne bo dolgo, kajti spomladi bo že pri nas. Po drugi strani pa ima i20 coupé lahko še nova 17-palčna platišča in zadnji spojler poleg ostalih aerodinamičnih dodatkov.

Poslavlja pa se ix35, zato zgoraj pozdravite novega tucsona! Pri Hyundaiju ponovno obujajo staro ime, ampak na cestah ga ne bomo videli do naslednjega leta. Se ne sekiramo preveč, ix35 še itak ni za odpad.

O novih in prenovljenih hyundaijih smo pisali tukaj.

Infiniti

Rekli smo, da morajo biti križanci čim bolj odštekani, če hočejo uspeti na trgu. Pri Infinitiju so ubrali drugačno, precej bolj elegantno pot. Tale QX30 je še vedno koncept, ampak če bo serijski vsaj malo podoben temu, bo evropska konkurenca dobila kar težkega nasprotnika. Pa še to na Mercedesovi platformi, kar pomeni, da obeta. QX30 bo namreč, tako kot manjši brat Q30, narejen na Mercedes-Benzovi platformi MFA. Glede na to, da bosta Q30 in QX30 precej bolj prestižna od ostalih avtomobilov na tržišču, bodo po vsej verjetnosti izdelali še brutalni različici, ki bosta preko koles na asfalt prenašali tudi več kot 220 kW (300 KM) moči. O njem smo pisali tukaj

Jaguar

Jaguarjeve stojnice niso razkrile nič novega, vendar kopica krasnih jaguarjev na kupu je vedno balzam za oči, še posebej modeli F-type, nasledniki po mnenju mnogih najlepšega in najbolj faličnega avtomobila na svetu. No, novi F-type coupe je manj koničast, je pa zato tehnološko neprimerljivo bolj napreden in bojda precej glasnejši. Na sliki je S coupe, ki ima od običajnega 40 'konjev' več, skupno torej 380.

Kia

Južnokorejci so predstavili novi koncept, ki mu pravijo sportspace, in je narejen po vzoru popularnih 'shooting brakeov', ter verjetno napoveduje izgled čisto sveže optime. Aktualna generacija še danes izgleda zanimivo, tudi zahvaljujoč lanskoletni blagi prenovi, v naslednjih letih pa se lahko nadejamo že čisto sveže različice. Koncept poganja konvencionalen dvolitrski turbopolnjen bencinski motor T-GDI z dvema litroma delovne prostornine, ki lahko iz sebe iztisne največ 184 kW oz. 250 'konjev' moči.

Se pa pri Kii trenutno ne ukvarjajo samo s koncepti, temveč so nam pokazali tudi posodobljenega malčka picanto. Spremembe na zunanjosti so skoraj preveč subtilne, da bi jih na prvo žogo opazili, podrobnejši pregled pa razkrije malce spremenjene odbijače in novo sprednjo masko. Razlik je več v notranjosti, saj je na novo zasnovana sredinska konzola, proti koncu leta pa se bo v ponudbi pojavil tudi novi 7-palčni sredinski zaslon na dotik. Pod pokrovom bo še naprej brnel znani litrski motor MPI, samo da je tokrat predelan, da sovpada s standardi Euro 6.

 

Koenigsegg
 

Prvi od švedske dvojice, ki jo je na salon pripeljal Koenigsegg, je šibkejši agera RS in napada mclarna P1 GTR. Ko rečemo šibkejši, po Keonigseggovo mislimo 1200 'konjev' ter dve sekundi in pol do stotice. No, čisto nova stvar in najboljše, kar Koenigsegg trenutno premore, je pa spodaj ...

Pri Koenigseggu so morali za svoje novo čudo izumiti novi segment, ki mu pravijo kar 'megacar', torej megaavto. Megavto, morda? Kliče se regera, kar po švedsko pomeni 'vladati'. Hja, očitno bo res vladala s 700 'konji' električne moči, za osnovo pa so montirali enak petlitrski V8 z dvema turbinama. Gre seveda za hibrida z borimi devetimi kilovatnimi urami v baterijah. Gledate najhitrejši serijski avto na svetu s skupaj kar 1.509 'konji' in končno hitrostjo pri 450 kilometrih na uro. In še nekaj, Slovenci smo imeli prste vmes pri zasnovi tega avta. Akrapovič je namreč poskrbel za izpušni sistem, ki bo regeri nedvomno dal začinjen orkestralni pridih.

Lamborghini

Lamborghini aventador SV. SV stoji za 'Super Veloce', kar pomeni 'super hitro', kar pomeni, da gre ultimativno verzijo modela. 552 kilovata, torej 750 'konjev', precej karbonskih dodatkov in 2,8 sekunde do sto. Italijani so se morali kar potruditi, saj mora SV pošteno prehiteti njihov sicer vstopni model huracan, ki je zavoljo novih tehnologij na stezi praktično enako hiter kot aventador. Sodeč po vsem, kar smo videli, jim bo uspelo.

Lotus

Po treh letih so se končno zbudili tudi pri Lotusu in pokazali evoro 400. Gre za njihov najmočnejši avto do zdaj in kot ste uganili, ima 400 'konjev', kar bo dovolj za 4,1 sekunde do stotice. Od preteklega modela bo 400 še lažji, hitrejši in bolj okretnejši; tri lastnosti, ki so do sedaj zaznamovale praktično vse lotuse, tako da nas zanima, kako se bo evora 400 obnesla v praksi.

Mazda
 

mazda6

Mazda je v teh časih v pravi ofenzivi. Trg kompaktnih križancev bodo napadli s temle novim CX-3. Na voljo bosta dvokolesni ali štirikolesni pogon, kar vam bo pač bolj ustrezalo, pri podobi pa se boste morali zadovoljit z oblikovalskim jezikom Kodo. Tudi tu verjetno ne bo preveč težav, saj izgleda noro dobro. Motorji bodo seveda zadnji krik tehnologije Skyactiv.

McLaren

McLarnov kotiček obeta kar dosti na tem salonu. Novi 675LT tudi v svojem imenu nosi število 'konjev', torej 497 kW. Z dvakrat turbopolnjenim 3,8-litrskim motorjem tipa V8 in z res ogromno potiska k tlom, 40% več kot pri modelu 650S, naj bi direktno mešal štrene tistemu ferrariju od prej. Pa verjetno tudi audiju R8.

Avto, ki je v zadnjem času verjetno najbolj premaknil tehnološke meje, je zagotovo mclaren P1. Različica GTR, ki je še bolj dirkaško naravnana, seveda ostaja hibrid, samo da je tokrat sistem še precej posodobljen. Poganja ga isti 3,8-litrski osemvaljnik z dvema turbopolnilnikoma, ki proizvede 588 kW oz. slabih 800 'konjev', in elektromotor, ki doprinese še dodatnih 146 kW oz. skoraj 200 'konjev'. To pomeni, da ima P1 GTR približno 1.000 'konjev' moči, kar je 84 več kot prej. Pa še dlje se bo lahko peljal samo s pogonom na elektriko.

Mercedes-Benz
 

Mercedes-AMG GT3 je tudi ustvarjen samo z enim namenom, in sicer za polaganje ovinkov na dirkališčih. Bojda je v skladu z vsemi regulacijami FIA FT3, za nameček pa še izgleda, kot bi mu nekdo užalil mamo. Zanimivo je dejstvo, da ga ne poganja 4-litrski V8 z dvema turbopolnilnikoma kot cestnega AMG-ja GT, temveč atmosferski 6,3-litrski V8. Da misli resno, je jasno že s čisto dirkaškim aerodinamičnim paketom in skoraj ničelno oddaljenostjo od tal.

Ta ženevski avtosalon je bil tudi prizorišče vrnitve slavnega maybacha pullman, tokrat pod imenom mercedes-maybach S 6000 pullman. Avto, poleg katerega izgleda že tako megalomanski razred S kot škrat, je limuzina primerna za diktatorja. Ime Pullman izvira že iz davnega leta 1963, ko so pri Mercedes-Benzu prodali njihov prvi podaljšan model 600. Od razreda S je višji za 10 centimetrov, v dolžino pa so mu dodali kar dobrih 105 centimetrov. Motor je kajpak prenešen, tako da pod pokrovom hromi šestlitrski V12, ki proizvede 390 kW oz. 530 'konjev' ter 830 Nm navora. Sedežna razporeditev v prestižni bež notranjosti je 2+2+2, od katerih sta dva zložljiva in na pogled precej bolj proletarska. S ceno okoli 500.000 evrov gre za najbolj prestižen Mercedes-Benzov model. 

Morgan

No, za ta kotiček pa verjetno ne bomo vedeli do zadnjega, kaj točno bo pokazal. Redko pride dan, ko pri majhnem butičnem podjetju, kot je Morgan, predstavijo karkoli novega.  In to ni karkoli, to je novi športnik, ki sicer proizvede 273 kW, kar je 371 'konjev'. Moč pridobiva iz 4,8-litrskega agregata tipa V8, kar tudi pomeni verjetno zelo globok hropot. Ne bo torej posegal po lovoriki najmočnejšega, je pa čisto realno, da ga bo marsikdo oklical za najlepšega. Retro stil, združen z moderno tehnologijo, je lahko samo dober recept.

Nissan
 

Praktično edina novost, ki si jo pokazali pri Nissanu, je mali konceptnež sway, ki napoveduje oblikovalski jezik nove micre, ki jo pričakujemo v prodajnih salonih enkrat naslednje leto. Četudi konceptu pravijo sway, imena micri gotovo ne bodo spreminjali zaradi dolgoletne tradicije. O motorjih niso povedali nič, kar ni presenetljivo, vendarle gre za oblikovalski pogled v prihodnost, za katerega pri Nissanu pravijo, da bo pretresel razred malčkov, kot sta to v svojem segmentu storila qashqai in juke. No, končni proizvod zagotovo ne bo takšen, kot je ta na sliki.

Opel

Sploh ne vemo, če smo že videli katero od novih cors na cesti in že imamo pred nosom OPC-jko. Sej ne, da se pritožujemo, nabrite različice malčkov obožujemo. Poganja jo predelan 1,6-litrski turbobencinski štirivaljnik iz preteklega modela, ki premore 157 kW, kar je 207 'konjev', 15 več kot pri aktualni različici, in 280 Nm navora, kar tudi pomeni, da bo hitrejša od fieste ST. Do stotice se bo pognala v samo 6,8 sekunde, potem pa vse tja do 230 kilometrov na uro. Pričakujemo jo lahko enkrat meseca maja. Več informacij najdete na tej povezavi.

Tale opel pa ni ravno za polaganje ovinkov. Prej za kakšno hitro parkiranje v mestu. Ime mu je karl in je zato malce smešen in nadomešča že precej ostarelo in slabo prodajano agilo. Kot vauxhall se bo v Veliki Britaniji klical viva, kar bo morda komu bolj všeč. No, sprva bo v njem na voljo samo litrski trivaljnik ecotec, ki bo proizvedel 55 kW, torej 75 'konjev' moči, in bo spojen s petstopenjskim ročnim menjalnikom. O njem smo pisali že tukaj.

Peugeot

Francozi na tem salonu niso pokazali skoraj nič res zanimivega in še doslej nevidenega. Koncern PSA se je letos očitno odločil samo za prenove, tako da smo videli pri Peugeotu posodobljenega malčka 208, ki ima malce spremenjeno masko, druge, bolj kakovostne materiale v notranjosti in pa nov paket opreme GT line po vzoru večjega brata 308. S to opremo vam bo mogoče celo uspelo koga pretentati, da vozite mini športnika. 

Porsche
 

Ker porsche 911 GT3 nikakor ni dovolj strupen, so seveda morali naredit še varianto RS s čisto novim šestvaljnikom. S štirimi litri prostornine proizvede nekaj več moči, še bolj pomembno, precej kilogramov lažji je kot prej, skupno namreč tehta 1.420 kilogramov, kar je 10 manj kot varianta brez črk RS. 

Renault

Tale novi qashq... pardon, kadjar, je Renaultov zadnji poskus napada malce bolj premijskega segmenta križancev. Cenovno in kakovostno bo namreč uvrščen malce nad capturjem, da je precej podoben nissanu qashqai pa ni naključje. Osnovan je na enaki platformi CMF, zato tudi podobne dimenzije. Nič kaj presenetljivo bo možno dokupiti tudi štirikolesni pogon, ki je povzet iz Nissanovih kvaziterencev s tremi načini delovanja (auto, lock in 2WD), za več oprijema pri takšnih s pogonom samo na sprednji kolesi bo imel tudi elektronski program za povečanje oprijema. Če vas zanima, od kod mu nenavadno in eksotično ime, kliknite na to povezavo.

Rolls-Royce

Nestrpno čakamo salon, ko bodo Britanci razkrili dejansko kakšen novi model, vendar tokrat žal še ni napočil čas. Smo pa izvedeli, da razvijajo nekaj visokega, ki se bo udobno in predvsem luksuzno vozilo tudi na precej slabšem terenu. Kakorkoli, zaenkrat je vse torej po starem, tako da smo našli samo še eno posebno edicijo phantoma, tokrat s poudarkom na še bolj prestižni notranjosti. Celotno ime je rolls-royce phantom serenity, v notranjosti pa tokrat preveva orientalska tematika in po besedah glavnega oblikovalca hiše Gilesa Taylorja zajema esenco čudovitih klasičnih rolls-royceov iz začetka 20. stoletja. Znotraj tako najdemo svilo kitajskega izvora, češnjev les, biserovino, bambusov les in arktično belo usnje. Vse to kajpak pomeni sila visoko ceno, ki pa je žal nismo izvedeli.

Seat

Novinec seat leon cupra v obliki različice ST bo na trg prinesel vse karakteristike odličnega petvratnega leona, samo z dodatno praktičnostjo. Največja razlika med dvema je kajpak v zadnjici, ST-jeva je precej obilnejša; toliko, da lahko vanjo natlačimo kar za 587 litrov robe. Če podremo zadnjo vrsto sedežev, pa se največja prostornina poveča kar na 1470 litrov. Pogonski agregat je nespremenjen, torej štirivaljni dvolitrski bencinski TSI s turbopolnilnikom, ki proizvede 206 kilovatov oz. 280 'konjev'. Motor lahko ob nakupu spojite bodisi s šeststopenjskim ročnim ali pa s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom DSG. S prvim naj bi povprečna poraba znašala samo 6,7 litra, s samodejnim pa 6,6 litra na 100 prevoženih kilometrov.

Križanci, križanci, križanci. Tudi pri Seatu niso imuni na očitne potrebe trga, zato sam predstavili konceptni model 20v20; 20 pomeni leto, na katerega ciljajo za splovitev, torej 2020, v pa 'vision', torej vizijo. Dokaj lepa vizija, je pa dimenzijsko večji od planiranega še enega križanca, ki ga bodo postavili na leonovi platformi. Tale je zasnovan na vsestranski družinski platformi MQB.

Spania
 

Če odmislimo, da Špancem poimenovanje avtomobilov ne gre preveč od rok, je tale novi GTA spano kar od hudiča. 8-litrski V10 z dvema turbinama in z 938 'konji' bojda požene vsa ta ogljikova vlakna do stotice v samo 2,9 sekunde in vse tja do 370 kilometrov na uro. Pri temu mu pomaga 1.220 Nm navora.

SsangYong

Nič kaj premijski pa ne bo novi ssangyong tivoli. Dvomimo, da so ga poimenovali po ljubljanskem parku, prej po slavnem italijanskem mestu, gre pa za, kot vidite na sliki, križanca. Za tega tudi nismo prepričani, če izgleda dovolj odštekano, je pa narejen na čisto novi tehnološki platformi, tako da zna presenetiti. Več informacij o njem najdete na tej povezavi.

Suzuki
 

Suzuki je pokazal dve študiji, in sicer iM-4 in iK-2, s katerima napoveduje prihod dveh novih modelov ter nudi vpogled v svojo strategijo proizvodnje majhnega cestnega ter nekoliko bolj terenskega vozila. Terensko usmerjena študija, ki so jo poimenovali iM-4, napoveduje prihod 3,7 metra dolgega kompaktnega malčka s štirikolesnim pogonom, ki ga bo poganjal 1,2-litrski motor dualjet SHVS. Druga, cestna študija IK-2 napoveduje oblikovalsko usmeritev "liquid flow", ki ponazarja energijo gibanja tekočine. Vozilo je izdelano na novi platformi, gnali pa jih bodo litrski turbobencinski motorji boosterjet z neposrednim vbrizgavanjem goriva. Kdaj? Enkrat tekom naslednjega leta.

Škoda

Škodo octavio RS smo že preizkusili in nismo našli veliko stvari, nad katerimi bi tarnali. Tule bomo pa verjetno še manj, saj bo imela tale octavia vRS kar 230 'konjev' (169 kW) in s tem samo 6,7 sekunde do stotice, kar bo omogočil tudi širši in daljši stas. Potrdili so še, da bodo naredili dizelsko različico, ki bo najverjetneje uporabljala enak 2,0-litrski dizelski motor, kot ga uporablja golf GTD, ki proizvede 135 kW (184 KM). 

Še ena škoda, ki pa smo jo res komaj čakali. Slike novega superba smo dobili še pred razgrnitvijo tu in na naši spletni strani smo vam jih takrat seveda takoj pokazali. Precej je podoben novemu passatu, še posebej znotraj, le da očitno ne bo imel tistega vrhunskega zaslona namesto merilnikov. Škoda, ampak vseeno izgleda dobro. Novi superb bo imel pod pokrovom motorja samo štirivaljne motorje, kar pomeni, da se bo 3,6-litrski bencinski šestvaljnik poslovil z vrha ponudbe. Kljub temu bodo dizelski agregati ponujali od 110 kW (150 KM) do 140 kW (190 KM) moči, bencinski celo od 90 kW (122 KM) do 206 kW (280 KM).

Toyota

Pri Toyoti se niso ozirali na to, da je auris na cestah šele dobri dve leti, saj je bilo v tem času precej konkurentov že prenovljenih. Posodobitve zunanjosti so sicer blage, v notranjosti pa najdemo nekaj boljših materialov. Ampak tista že kar epska zgodovinska ura na armaturni plošči pa še vedno začuda ostaja. Kljub temu se bo posodobljeni auris lahko pohvalil z novimi tehnologijami, med katerimi bodo izstopali radarski tempomat, sistem za prepoznavanje vozil v mrtvem kotu in pomoč pri zaviranju v primeru trka.

Volkswagen
 

Dizel in športen ponavadi nista besedi, ki se pojavita skupaj v povedi. No, pri Volkwagnu pa jih znajo združiti. Po brutalnem karavanu golf R variant je napočil čas, da predstavijo še karavanskega 'dirkača' s pogonom na nafto, torej golfa GTD z nahrbtnikom. Direktno napada karavanskega focusa ST, ki je prvič na voljo tudi z dizelskim motorjem. 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, 135 kW oz. 184 'konjev', 380 Nm navora in slabih 8 sekund do sto kilometrov na uro pričajo o zanimivem družinskem avtu. Več informacij najdete na tej povezavi.

Z zgornjim golfom ni nič narobe, ampak tale spodnji koncept nam bolj požene kri žilah. Zaenkrat mu pravijo sport coupe concept GTE. Čeprav, preden pride na ceste, bo nedvomno čisto drugačen, kar bo baje šele leta 2017. Tudi zdajšnji volkswagen CC ni slab, ampak se mu že poznajo leta. Ta koncept pa predstavlja njegovega idejnega naslednika. No, v osnovi bo šlo še vedno za passata, samo z malce bolj nežno spuščajočo streho, tako da napada mercedes-benza CLS in podobne.

Robustni passat alltrack pa ima za razliko veliko zaščitne plastike, ki zaščiti karoserijo na kakšnih brezpotjih, kamor se bodo lastniki zaradi stalnega štirikolesnega pogona 4motion gotovo tudi odpravili. Logično, saj je passat alltrack od klasičnega brata od tal oddaljen še dodatnih 27,5 milimetra, zaradi česar se bo lažje zapeljal čez manjšo skalo. Prilagojena sta tudi oba odbijača, že vstopni model pa se bo lahko pohvalil s 17-palčnimi platišči. V notranjosti ni večjih presenečenj in je v primerjavi s klasičnim passatom samo nekaj več dodatkov iz nerjavečega jekla. Več o njem najdete na tej povezavi.

Volvo

Pri Volvu so predstavili verjetno edini avto svoje vrste trenutno na trgu. Ne izgleda nič posebnega, ampak vse znamke dvigujejo in 'oplastikujejo' svoje karavane, ne pa limuzin. Tako volvo S60 cross country dejansko nima konkurence. Zvišan je za 6 centimetrov, ima več zaščite karoserije in motorja ter izgleda krasno. Če vam je všeč vsa navidezna robustnost, seveda. Ta nova različica modela S60, ki bo kupcem dostopna že spomladi, bo na voljo s prednjim in stalnim štirikolesnim pogonom. V prvem primeru bodo uporabili 2,0-litrski turbodizelski motor D4, različice 4x4 pa bo premikal 2,4-litrski 5-valjni turbodizelski motor.

_______________________________________________________________________________________________________________

Tag Heuer

Malce izven združenih velikih dvoran, kjer poteka avtosalon, smo našli še en črno-rdeč kotiček, kjer smo zasledili veliko napisov Tag Heuer in McLaren. Švicarsko podjetje Tag Heuer že od leta 1860 dela ene bolj prepoznavnih švicarskih ročnih ur, znanih še posebej v svetu avtošporta. Ideja se je prvotno porodila Eduardu Heuerju, njegov pravnuk Jack Heuer pa je danes častni predsednik podjetja. Kot zanimivost, leta 1962 je bila ena od njihovih ur prva švicarska ura v vesolju, saj jo je imel na roki ameriški astronavt John Glenn. V svetu dirkaštva pa so že od leta 1985, ko so podpisali sodelovanje z McLarnom, ure za dirkače pa delajo tudi že od leta 1963, ko so na trg poslali model Carrera. Leta 1992 so postali tudi uradni časomerilec za Formulo 1, od 2013 dalje pa je to Rolex.

Še bolj pa morda poznate podjetje McLaren. Malce ločeno od avtosalona so letos skupaj s Tag Heuerjem postavili nekaj stojnic, kakšno uro in avto ali dva. Vse to v počastitev njihovega 30-letnega sodelovanja. No, ko rečemo nekaj stojnic, mislimo skoraj 1.000 kvadratnih metrov površine in nekaj avtov ni nekaj avtov, temveč mislimo dirkalnika formule 1, McLarnove superšportnike, Teslin model S in tako naprej.

Letos imajo 30 let skupnega sodelovanja, kar je najdaljše partnerstvo urarstva z moštvom formule 1. Sodelovanje so zaznamovala tudi nekatera velika imena dirkaškega sveta, med drugimi tudi Ayrton Senna, ki je za McLaren vozil 6 let in bil ves čas tudi ambasador Tag Heuerjevih ur. Za počastitev sodelovanja so letos za nas sem pripeljali posebno serijo rdečo-črne formule 1.

V letošnjem letu se Tag Heuer vrača tudi k 24-urnemu Le Mansu v kategoriji LMP1, tam pa sodelujejo z Nissanom in njihovim GT-R-om. Ne s tistim, ki ga imate v mislih, ampak z LM NISMOm. Zadeva premore 1.250 'konjev' in vse vrance, ki jih proizvede bencinski motor, kroti samo s sprednjim pogonom, kar je skoraj nemogoče verjeti. No, drži, spredaj nameščen bencinski 3-litrski V6 res poganja sprednji kolesi, sistem ERS ('Energy Recovery System') pa nabira energijo pri zaviranju in nato ob sprostitvi prek elektromotorja pomaga pri pospeških na sprednja ali na zadnja kolesa. Tako so dobili 1.250 'konjev'.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 2 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 3 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 4 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 7 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 7 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 8 meseci  | 
Ford Povezovanje ugotovitev pri zdravljenju ... pred 10 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 10 meseci  |