Peta generacija lexusa RX je tukaj. Model so konkretno prenovili in posodobili, da se bo laže spopadal s tekmeci kot sta mercedes-benz GLE in BMW X5, na voljo pa bo s tremi hibridnimi pogonskimi sklopi.
Japonci z manjšim NX in zdaj z večjim RX odpirajo novo poglavje za znamko, saj sta novinca precej bolj napredna od modelov, ki ju zamenjujeta. Korak naprej so naredili tudi pri dodatni elektrifikaciji pogonskih sklopov, saj bosta v Evropi na voljo dva hibridna pogonska sklopa in en priključnohibridni. To omogoča nova platforma GA-K, ki podlaga tudi manjši NX, v prvi vrsti pa je RX oblikovno precej bolj drzen, za kar se lahko zahvalimo evoluciji oblikovnega jezika poimenovanega naslednje poglavje (next chapter). V dolžino novi RX meri točno toliko kot pretekla generacija, 4,89 metra, je pa novinec 25 milimetrov širši in 10 milimetrov nižji, poleg tega pa so medosje podaljšali za 6 centimetrov, zato bo v notranjosti več prostora.
Spredaj se RX drži preverjene formule in premore posodobljeno zdaj že tradicionalno veliko masko, ki malenkost spremeni sam nos avtomobila, daljši je tudi pokrov motorja. Na vsaki strani maske so spremenjene LED luči z enakim svetlobnim podpisom v obliki črke L, vsesplošno pa RX izgleda precej bolj dinamično kot poprej. Na strani boste takoj opazili temnejša C-stebrička, ki sta kriva na navidez lebdečo streho, nekatere linije so sicer bolj gladke kot poprej, platišča pa lahko v diagonalo merijo do 21 palcev. Na zadku so kakopak LED luči čez celotno širino avtomobila, sicer pa bosta na voljo dva paketa zunanjosti, še bolj športen izgled bo na voljo za najbolj zmogljivi RX 500h.
Največji preskok so japonski oblikovalci naredili pri notranjosti, ki spominja na tisto pri povsem novem modelu NX. Na armaturni plošči je doma velik 14-palčni zaslon na dotik, ki bo na voljo pri vseh paketih opreme, takisto so večino gumbov prestavili na zaslon. Multimedijski sistem podpira Carplay in Android Auto, že v osnovi pa sta na voljo tudi navigacijski sistem in prikaz poteka prometa v živo. Seveda so pred voznikom digitalni merilniki, katerih prikaz in vrednosti se spreminjajo preko gumbov na novem multifunkcijskem volanu.
Novi so še sedeži, ki ponujajo več udobja in skrbijo za pravilno držo, seveda so tako ogrevani kot prezračevani. RX je sicer na voljo s petimi sedeži, mogoče kmalu pripelje tudi sedemsedežna različica RX L. V vsakem primeru je v notranjosti zaradi nove platforme in povečanega medosja tudi več prostora za potnike na zadnji klopi, za prijetno vzdušje v kabini pa poskrbi tudi ambientalna osvetlitev s 64 barvami, da se boste tudi na veganskem usnju, v treh različnih barvah, uživali.
Čeprav bo RX ponekod na voljo tudi samo z bencinskim motorjem, bo v Evropi na voljo samo s hibridnimi pogonskimi sklopi. Vstopni RX 350h bo poganjala kombinacija 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnika in elektromotorja, ki skupaj premore 180 kW (245 KM) moči in 335 Nm navora, zaradi česar se lahko do 100 km/h požene v okroglih osmih sekundah. Enak motor bo za premikanje skrbel tudi pri RX 450h+, ki je priključni hibrid, skupno pa je na voljo 225 kW (306 KM) moči in 572 Nm navora, baterijski sklop v dnu avtomobila pa pogoltne 18,1 kWh elektrike. Tako bo samo s pomočjo elektronov mogoče prevoziti do 65 kilometrov do hitrosti 135 km/h. Pospešek do 100 km/h sicer traja okroglih 7 sekund.
Najzmogljivejši bo RX 500h, ki bo na voljo samo s paketom zunanjosti F sport. Pod pokrovom motorja bo 2,4-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki bo ob pomoči elektromotorja proizvedel 273 kW (371 KM) moči in 645 Nm navora, zaradi česar se bo RX 500h do 100 km/h pognal v 5,9 sekunde. RX 500h je tudi prvi Lexusov hibrid s turbobencinskim motorjem, moč pa na vsa kolesa preko tehnologije za distribucijo navora DIRECT4 prenaša samodejni menjalnik s šestimi stopnjami. Knjiga naročil bo pri nas odprta januarja prihodnje leto, vstopni model pa ne bi smel biti dosti dražji od aktualnega modela, za katerega zahtevajo 62.600 evrov.