Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

'Nategovanje' uporabnikov nemških polnilnic

Stecker-Gate

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Iz Nemčije prihaja novica, ki sploh ne bo všeč uporabnikom električnih avtomobilov, ker so nemški kolegi ugotovili, da veliko nemških javnih polnilnic za električna vozila sploh ni kalibriranih s strani primernih državnih organov, posledično uporabnik ne prejme količine električne energije, ki jo je plačal.
'Nategovanje' uporabnikov nemških polnilnic
Foto: Compleo, Renault, Citroën
18. 1. 2022 ob 7:00
Komentarjev: 0

Ko obiščete lokalno tržnico in plačate za odšteto blago ste lahko sigurni, da vas prodajalec ni mogel naplahtati glede dejanske količine nabavljenega blaga, ker mora pri svojem delu uporabljati kalibrirano (umirjeno) tehtnico, podobno je tudi ob obisku bencinskega servisa, kjer po zaslugi kalibriranih črpalk goriva dejansko dobite toliko goriva, kolikor ste ga natočili. Žal pa ta praksa ne velja ob obisku katere izmed javnih električnih polnilnic za električne avtomobile, sploh če verjamemo izsledkom strokovnjakov kluba ADAC, ki so jih pridobili ob polnjenju različnih testiranih električnih avtomobilov.

Glavna težava obstoječega nemškega 'divjega zahoda' na področju električnih polnilnic leži v tem, da nemška politika ve za to težavo, vendar zaradi interesa po uspešnem implementiranju elektromobilnosti pridno miži na eno oko in posledično dopušča 'nategovanje' uporabnikov javnih električnih polnilnic. Če lahko verjamemo nemškim novinarjem, potem je ta praksa (uporabnik ob polnjenju ne prejme količine električne energije, ki jo prikazujejo zasloni, odnosno merilni inštrumenti) dokaj razširjena, ob tem omenjajo predvsem dve zvezni deželi (Bavarska in Spodnja Saška), kjer je po njihovem največ (1 četrtina, odnosno 1 tretjina izmed vseh polnilnic)neumirjenih javnih električnih polnilnic, čeprav ob tem opozarjajo, da je ta praksa najbrž dobro razširjena tudi v ostalih nemških zveznih deželah.

Pri dobaviteljih 'električnega soka' kot je na primer podjetje Ionity se ob tem izgovarjajo, da na tržišču zaenkrat ni primerne merilne tehnologije za ugotavljanje dejansko 'pretočene' količine enosmernega električnega toka, posledično po njihovem sploh ni možno izvesti točnih meritev. V klubu ADAC se s to trditvijo ne strinjajo, ker so na testih električnih avtomobilov ob obisku nekalibriranih polnilnic ugotovili, da znaša razkorak med dejansko prejeto in nakazano količino električne energije približno 20 odstotkov. Če to prevedemo v nam (uporabniki klasično gnanih vozil) razumljiv jezik, recimo ob točenju dizelskega goriva (nemška prodajna cena: 1,5 evra za liter) in napolnitvi povprečno odmerjenega rezervoarja za gorivo, potem to pomeni, da vas bi na bencinskem servisu ob vsakem polnjenju avtomobila z gorivom, olajšali za približno 8,5 litra goriva, ki bi ga uporabniki sicer plačali, vendar nikoli prejeli.

Lep primer tega je s strani kluba ADAC testirani Fordov mustang mach-E, ki ga uporabnik zaradi podaljševanja življenjske dobe akumulatorjev ne sme preveč (100 odstotno) napolniti z električno energijo. Nemci so ob tem ugotovili, da njegovi akumulatorji (deklarirana (uporabna) kapaciteta: 98,7 (88) kWh) ob polnjenju potrebujejo 104,3 kilovatnih ur, 18,5 odstotka (skoraj 13 evrov ob vsakem polnjenju) 'natočenega' in plačanega 'električnega soka' pa uporabnik sploh ne more uporabiti. Podobno velja tudi za Renaultov zoe, kjer bo obiskovalec nemške javne električne polnilnice, ki ni kalibrirana, dobil celo 20 odstotkov manj električne energije, čeprav bo za to odštel dodatnih 6,4 evra ob vsakem polnjenju akumulatorjev. Zato previdnost uporabnikov ob obisku javnih polnilnic ni prav nič odveč.

V Nemčiji se pred 'nategovanjem' lahko zavarujete samo s tem, da na električni polnilnici, ki ste jo obiskali, najdete po navadi dobro vidno in obrobljeno oznako DE-M, ki priča o tem, da je ta polnilnica pravilno kalibrirana (za ta uradni postopek bo lastnik polnilnice plačal od 500 do 900 evrov) s strani nemških organov, ki so zadolženi za takšna opravila.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 5. 2022
Maj 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
0203040506  domača premiera - peugeot 308 SW
0708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-roc 156
renault clio 137
volkswagen T-cross 128
hyundai tucson 103
kia sportage 96

Podatki veljajo za april 2022.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.670 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 meseci  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 6 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 8 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 9 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 10 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 11 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  |