Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

OPEC ni zaskrbljen glede elektrifikacije

World Oil Outlook 2045

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Na Dunaju se je nedavno odvilo srečanje združenja OPEC, kjer so predstavniki držav izvoznic nafte ugotovili, da bodo fosilna goriva zaradi velikega globalnega povpraševanja še zelo dolgo zelo aktualna.
OPEC ni zaskrbljen glede elektrifikacije
Foto: Proizvajalci
5. 10. 2021 ob 7:00
Komentarjev: 0

To bo veljalo predvsem zaradi globalne rasti prebivalstva in podvojitve globalnih gospodarskih kapacitet do leta 2045. Medtem, ko smo se Evropejci zaradi sprenevedanja (odklanjanje nekaterih alternativnih možnosti (sintetična goriva) ob prehodu na bolj trajnostno mobilnost, povsem napačna izhodišča za izračune ustvarjenih CO2 emisij v celotnem življenjskem ciklu električnega avtomobila) in zaznanega enoumja (baje nas lahko reši samo elektrika) evropskih politikov očitno že odločili, da bomo demonizirali fosilno gnana vozila, se v državah iz organizacije OPEC ob tem pridno muzajo, ker jim je pač jasno, da samo z električnimi transportnimi sredstvi ne bomo rešili okoljevarstvenih zagat tega planeta. Poleg tega jim je jasno tudi to, da evropskega miselnega vzorca ne bo posnemala večina držav na našem planetu, ker si ga enostavno ne morejo privoščiti. Zato se bodo ljudje v Afriki, v večini Azije, v Južni Ameriki in še kje tudi leta 2045 še naprej veselo vozili predvsem z avtomobili, ki jih poganjajo fosilna goriva.

Takšna je prognoza združenja OPEC, kjer so mnenja, da bo leta 2045 na našem planetu že skoraj 10 milijard ljudi, temu primerno pa bodo povečane tudi gospodarske kapacitete, ki bodo naraščale predvsem v trenutno manj razvitih ekonomijah tega sveta, kjer si pregrešno drage elektromobilnosti (izgradnja zadostnega omrežja polnilnih postaj in posodobitve (nadgradnje) električnih omrežij) ne morejo privoščiti, zato bodo fosilna goriva še naprej primarni vir energije. Ob tem so posebej izpostavili rast gospodarstva in potreb po fosilnih gorivih v Indiji in na Kitajskem. Zato so strokovnjaki združenja OPEC na Dunaju v teh dneh napovedali 28 odstotni dvig globalne porabe (ob primerjavi z današnjo porabo) fosilnih goriv v letu 2045, temu primeren pa bo tudi skupni globalni delež električno gnanih avtomobilov, ki naj bi po dunajskih napovedih znašal samo 20 odstotkov, ostale štiri petine vseh avtomobilov na tem planetu bo še vedno premikalo katero izmed fosilnih goriv.

Evropskim politikom očitno ni jasno, da je Evropa sestavni del 'dvorane' z imenom Zemlja, kjer 'evropskim nekadilcem' prav nič ne pomaga dejstvo, da je ena desetina prostora v tej 'dvorani' brez predelnih sten in z 'večpodročno klimo' namenjena prav njim, medtem ko ostali prostor zavzema 90 odstotkov 'kadilcev', verjetno mislijo, da bodo v takšni 'dvorani' zelo zdravo živeli. Če bi evropski politiki res želeli storiti kaj za naš planet, potem bi v pogledu trajnostne mobilnosti sprejeli vse možne  opcije glede izbora čistejše energije, ki bi bile sprejemljive tudi za manj razvite države, kjer si elektromobilnosti enostavno niso sposobni privoščiti. Osebno ob tem stavim predvsem na zemeljski in tekoči plin ter na sintetična goriva, ker je praksa pač pokazala, da se električni avtomobili obnesejo zelo dobro samo na kratkih razdaljah, medtem ko elektromobilnost ne deluje najbolje v pogledu prevoza težjih tovorov in daljših poti.

Če bi se v Evropi politiki odločili, da bodo ljudje v bližnji bodočnosti namesto dragih in v praksi vprašljivo uporabnih električnih avtomobilov vozili avtomobile s pogonom na zemeljski ali tekoči plin, bi s splošnim prehodom na plinsko gnana vozila lahko zelo hitro znižali (- 20 %) količino skupno ustvarjenih CO2 emisij v prometu, vendar ta misel ni všeč politikom, ker se bojijo, da bomo Evropejci potem preveč odvisni od Rusije. V bistvu bi se Evropejci radi vrnili k naravi, vendar tja nihče ne želi oditi peš, ker se ljudje pač niso pripravljeni odpovedati udobju, ki bi moralo biti žrtvovano v interesu bolj trajnostne mobilnosti. Pravi 'eko' avtomobil ima kompaktne dimenzije (do 410 cm dolžine za razumne ljudi), skromno komfortno opremo (ni klime in veliko električno gnanih 'invalidskih pripomočkov') in razumno motorizacijo (uskladitev pogonske moči z maso vozila), ker je na ta način lahko občutno lažji in posledično bolj varčen s pogonskim gorivom.

Žal živimo v časih, ko se odvija ravno nasprotno, ker je vsaka nova generacija avtomobilskega modela večja in težja, s tem pa narašča tudi število potrebnih 'konj' za uspešno samodejno premikanje čedalje težjega avtomobila, s tem pa se zopet dvigne povprečna poraba goriva. Zato so mi izredno smešne navedbe proizvajalcev o 2-tonskih 'ekoloških' avtomobilih, ker smo včasih znali z enako količino materialov namesto ene današnje 4-kolesne 'zavaljene krave' izdelati najmanj dva avtomobila. Danes vam marketing v bistvu uspešno in za precej več denarja proda dva avtomobila v enem (marketing VS kupci: 1 : 0), očitno je to nekaj kar res potrebujete.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 10. 2021
Oktober 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 4 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 11 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 11 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 11 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 11 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 1 leti  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 1 leti  |