Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Japonska raketica s 405 'konji'

Nissan Z

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Pri Nissanu so končno pokazali svoj dolgo pričakovani športni model, ki so ga poimenovali Z. Premikanje zagotavlja 3,0-litrski bencinski motor V6, ki moč na zadnji kolesi prenaša preko ročnega menjalnika.
Japonska raketica s 405 'konji'
Foto: Nissan
20. 8. 2021 ob 6:00
Komentarjev: 0

Čeprav so Japonci svoj 370Z proizvajali do lanskega leta, smo že nekaj let prej potihoma pričakovali zamenjavo, ki so jo končno pokazali. Oblikovno se poklanja športnim avtomobilom z dodano črko Z, zgodovina slednjih pa sega v leto 1969, ko so splovili sloviti datsun 240Z. Že zdaj je jasno, da se bo nissan Z za prodajne številke boril proti toyoti supra in novemu BMWju serije 2 v kupejevski izdaji, po vsej verjetnosti pa ga v Evropi vsaj uradno ne bomo videli. Škoda.

Oblikovalci so navdih za obliko iskali pri starejših nabritih modelih znamke, zato obraz spominja na model 240ZG, ki so ga v sedemdesetih letih minulega stoletja vozili samo na Japonskem. Poleg tega je podobno dolg nos, takisto ima pokrov motorja enako izboklino v obliki črke V. Zadek je podoben modelu Z32 300ZX, ki so ga izdelovali v osemdesetih in devetdesetih, le da je bolj sofisticiran in napreden, na C-stebričku pa znova najdemo oznako Z, ki smo je vajeni že od modela 240Z. Seveda se niso oklepali samo stare slave, saj je oblika zelo aerodinamična, zadnji majhen spojler ustvari dovolj podtlaka, da je avtomobil trdno na cesti, sprednji usmerjevalnik zraka pa so oblikovali na podlagi izkušenj, ki so jih pridobili z brutalnim modelom GT-R.

Notranjost je seveda sodobna in zaslon multimedijskega sistema v diagonalo meri 8 palcev, digitalni merilniki 12,3 palcev. Slednji bodo premogli tri načine prikaza, za dobro počutje in postavitev v kabini pa je kriva tudi japonska dirkaška legenda Tsugio Matsuda, ki je pomagal pri oblikovanju notranjosti. Tako je volan zelo ergonomski in hkrati podoben tistemu v datsunu 240Z, sedeža pa so izdelali na podlagi izkušenj programa GT-R, torej bosta gotovo ponudila dovolj bočne opore.

Za pogon skrbi 3,0-litrski bencinski motor V6, ki proizvede 297 kW (405 KM) moč in 475 Nm navora, kar je 30 odstotkov več moči kot je je bilo na voljo v starem 370Z. Moč se preko ročnega menjalnika s šestimi stopnjami prenaša na zadnji kolesi, ob doplačilu pa bo na voljo tudi samodejni menjalnik z devetimi stopnjami. Inženirji so nadgradili vozne lastnosti modela 370Z tako, da so povečali togost karoserije, zamenjali blažilnike in spremenili sprednje vzmetenje, zaradi česar bo avtomobil bolj stabilen. Sprednji kolesi sta širši, kar naj bi za 13 odstotkov povečalo stabilnost med ovinki. Poleg tega je v drobovju zdaj električni servoojačevalnik, bolje založeni primerki bodo na voljo tudi z mehansko delno zaporo diferenciala, različice s samodejnim menjalnikom pa bodo dobile še izbirnik za dva programa vožnje – standard in sport.

Kupci se bodo lahko odločili za enega od treh paketov opreme, sport, performance ali proto spec. Prva dva avtomobil obujeta v 18-palčna platišča, zadnji paket v 19-palčna, poleg tega je zraven še delna zapora diferenciala. Še več, različice proto spec bodo imele zavorne čeljusti odete v ekskluzivno rumeno barvo, platišča pa bodo odeta v bronasto in sedeži v notranjosti bodo imeli še nekaj rumenih dodatkov. Skupno bodo izdelali 240 primerkov. Vsaj sprva.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 6. 12. 2021
December 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 tedni  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 4 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 6 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |